ثبت برند مبلمان

ثبت برند مبلمان تضمینی و کم هزینه

موسسه ارزان ثبت در این مقاله تلاش و کوشش نموده است تا درباره ی ثبت برند مبلمان مطالبی را به اشخاصی که در زمینه ی مبلمان مشغول می باشند و تمایل به ثبت برند خود دارند ارائه نماید. مقاله را تا انتها مطالعه کنید و چانچه با هر سوال و موردی روبرو شدید می توانید با مشاوران و کارشناسان خبره و کاردان ما در ارتباط باشید.

ثبت برند مبلمان

امروزه اغلب فروشگاه ها ثبت برند انجام می دهند ، و این موضوع به خاطر این است که یک نام تجاری یا لوگو را برای خود ثبت و انحصاری نمایند . زیرا اگر مبلمان شما اعم از تولیدی یا فروشگاه شروع به کار نمود و اسم تجاری شما شناخته شده شد بعداً تغییر آن بسیار مشکل می باشد . حتماً می پرسید که چرا باید اسم تجاری فروشگاه خود را تغییر دهیم ؟

در جواب این پرسش باید بگوییم که اگر اسم تجاری یا لوگویی را برای کار خود استفاده کنید و بعد از مدتی بخواهید آن را ثبت کنید ، ممکن است شخصی قبل از شما آن اسم را ثبت کرده باشد ، در این صورت برندی که شما زحمتش را کشیده اید تا خود را با آن بشناسانید .

برای شما ثبت نمی شود و قابلیت ثبت ندارد ، زیرا شرط اصلی ثبت برند عدم تکرار آن و یا تشابه آن با سایر برندها است شایان ذکر است که قانون برای ثبت علامت تجاری قوانینی را در نظر گرفته است که جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ی قوانین ثبت علامت تجاری می توانید به مقاله آن مراجعه کنید و اطلاعات خود را بالا ببرید.

طبقات ثبت برند مبلمان

برای آن که بتوانید برند مبلمان خود را ثبت کنید باید بدانید که می خواهید برند خود را در کدام طبقه ثبت کنید در جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره طبقات ثبت برند می توانید به مقاله آن مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند مبلمان

شخص حقیقی

  1. رونوشت شناسنامه.
  2. رونوشت کارت ملی.
  3. رونوشت کارت بازرگانی چنانچه از حروف لاتین استفاده شده باشد.
  4. رونوشت مجوز فعالیت اعم ازجواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیتی که از سازمان های نظارتی و حاکمیتی دولتی صادر شده است.

شخص حقوقی

  1. رونوشت شناسنامه.
  2. رونوشت کارت ملی.
  3. رونوشت روزنامه ی  تاسیس و آخرین تغییرات شرکت توجه داشته باشید که از آخرین تغییرات شرکت نباید بیشتر از دو سال گذشته باشد.
  4. رونوشت مجوز فعالیت اعم از جواز تاسیس، پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیتی که از سازمان های نظارتی و حاکمیتی دولتی صادر شده است.
  5. کارت بازرگانی (چنانچه از حروف لاتین استفاده شده باشد.)

نکته: چنانچه در تصویر علامت یا اسم مورد نظر شما به منظور ثبت کلمه و یا حروف لاتین استفاده نشده باشد مستلزم به ارائه کارت بازرگانی نمی باشید.

ثبت برند مبلمان تضمینی و کم هزینه
ثبت برند مبلمان

مزایای ثبت برند مبلمان

  1. ثبت برند ضمانت کننده این است که مشتریان قادر می باشد محصولات را از یکدیگر تشخیص بدهند.
  2. ثبت برند شرکت ها را توانمند می نماید تا  بتوانند محصولات و خدماتشان را از همدیگر متفاوت کنند.
  3. ثبت برند وسیله ی بازاریابی و پایه و اساس ایجاد معروفیت و مشهوریت شرکت ها می باشند.
  4. با ثبت برند اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منشا و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها هستند.
  5. ثبت برند جزء الزامی و ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی می باشند.
  6. این امکان وجود دارد که ثبت برند سرمایه و دارایی باارزش کسب و کار باشند.
  7. ثبت برند شرکت ها را تشویق می نماید تا در محافظت و بهتر شدن کیفیت محصولات سرمایه گذاری نمایند.
  8. این امکان وجود دارد که ثبت برند جهت اخذ وام سودمند باشد.

شرایط ثبت برند مبلمان

جهت ثبت برند طبقات مختلف شغلی شکل گرفته است ،که اداره مالکیت صنعتی این طبقات را به شغل های مختلف اختصاص داده است . مثلا” طبقه اختصاص داده شده به ثبت برند مبلمان طبقه 20 می باشد .به هنگام ثبت لازم است که ابتدا استعلام به عمل آید ، چنانچه در طبقه مبلمان برند مد نظر شما پیش از این به ثبت نرسیده باشد ، در این طبقه قابل ثبت می باشد .

لذا می توان گفت اولین مرحله در ثبت برند مبلمان ، استعلام برند است . چنانچه کارخانه تولیدی بزرگی دارید نیاز به مجوز جهت ثبت برند دارید ، که این مجوز جواز تاسیس صنایع می باشد ولی چنانچه تنها به امر فروش مشغول هستید مجوز ثبت برند را از اتحادیه یا صنف مبل فروشان نیز می توانید اخذ کنید . ضمنا” اگر برند شما فقط لاتین باشد نیاز به اخذ کارت بازرگانی دارید.

مراحل ثبت برند مبلمان

همانطور که گفتیم پس از استعلام برند باید به سامانه اداره مالکیت صنعتی که مرجع ثبت برند است مراجعه کرد و سپس جهت ثبت برند مبلمان اظهارنامه برند را تکمیل نمود و سپس باید منتظر تصدیق اظهارنامه بمانید در این مرحله مدارک لازم ثبت برند را در سامانه بارگذاری می کنید .

سپس چنانچه برند تایید شود که مراحل بعد را شروع می کنید و اگر تایید نشد باید ایراداتی که در سایت و یا در پیامک اعلام شده است را برطرف نمایید . سپس مجدد برند مبلمان را ثبت اظهارنامه کنید و این بار پس از تصدیق ثبت نام مدارک را جهت تشکیل پرونده نزد مرجع ثبت برند مبلمان ارسال کنید .

سپس منتظر تصدیق فیزیک مدارک نیز از طرق گفته شده بشیدو اگر آنها نیز مشکل داشت مشکل را برطرف کنید و چنانچه مشکلی نداشت می توانید روزنامه رسمی ثبت برند را ثبت نام کنید و چنانچه اعتراضی مبنی بر تشابه برند آگهی شده با بر ندهای موجود در زمینه مبلمان وجود نداشت شما می توانید پس از یک ماه مهلت طرح اعتراض برای بار دوم آگهی ثبت برند را در روزنامه رسمی کشور چاپ نمایید و سپس درخواست صدور گواهی ثبت برند را انجام دهید .

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :