ثبت شرکت سهامی خاص در کرج

هر تجارتی نیاز به محلی برای ثبت تمامی اقدامات دارد که بتواند در زمره آن خدمات قابل اعتمادی ارائه کند. ثبت شرکت سهامی خاص در کرج با اصول و قوانین خاص به خود می تواند در قالبت شخصیت حقوقی ایجاد شود . از این رو تمامی امور حقوق را می توانید با مطالعه متن زیر آموزش دیده و در مسیر اهدافتان گام بردارید.

ثبت شرکت سهامی خاص در کرج

کسب و کارهای تجاری باید با ارائه مدارک خاص به خود در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسند . از این رو شرکت های تجاری را می توان در 7 نوع قالب به ثبت رساند که پرتقاضا ترین نوع شرکتها را بدون شک می توان شرکت سهامی خاص دانست که در صورت تمایل به ثبت شرکت تجاری خود با بیش از 3 شخصیت در کرج می توانید اقدام کرده و فعالیت خود را بصورت قانونی ادامه دهید.

شرکت های سهامی خاص با دارا بودن سهامداران می تواند از طریق سرمایه گذاری تاسیس شوند. ثبت شرکت سهامی خاص نسبت به سهامی عام بسیار رایج بوده و سریع تر انجام می گیرد. با این منوال ثبت شرکت سهامی خاص باید با اصول خاص به خود انجام شود.

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص در کرج

  • ارائه دو رونوشت از اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص
  •  ارائه دو رونوشت از اساسنامه شرکت سهامی خاص
  • تسلیم کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه سهامداران و بازرسین شرکت
  • دو برگه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیات مدیره
  • اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت‌ ها رجوع کند)

سرمایه ثبت شرکت سهامی خاص در کرج

براساس ماده 5 قوانین تجارت، سرمایه برای تاسیس شرکت های سهامی خاص نباید کمتر از 1میلیون ریال باشد. به معنای دیگر برای ثبت این نوع شرکتها باید 100هزار تومان سرمایه اوله داشت که در طول حیات شرکت نباید این میزان کاهش یابد. البته این موضوع دارای بحث های بسیار است زیرا این طرح در سال 1347 تصویب شده و حال با یک حساب سرانگشتی می توانید به ارزش پول در این سال های اخیر پی ببرید و ببینید ارزش 100هزار تومان در آن سال با الان چقدر تفاوت دارد.

موضوعاتی که در سرمایه کم ثبت شرکت سهامی خاص در کرج به میان میاید را می توان نقص و عیب قانون تجارت به حساب آورد، اما در زمان پس از ثبت می توان این سرمایه اندک باعث ایجاد مشکلات بین سهامداران شود.

نکات تخصصی ثبت شرکت سهامی خاص در کرج

  • سهام در شرکت های سهامی خاص در بازارهای بورسی قابل نقل و انتقال نیست و برخلاف شرکت سهامی عام که مشروط به موافقت مدیران و صاحبین سهام است ثبت می شوند.
  • در شرکت های سهامی خاص هر کدام از سهامداران تنها تا میزان مبلغ اسمی خود مسئولیت دارند.
  • تمامی سرمایه مورد نیاز برای شرکت سهامی خاص در کرج باید توسط موسسین تامین شوند و هم در زمان تشکیل و چه در زمان پذیره نویسی سهام با تامین سرمایه  توسط دیگر افراد جامعه امکان نخواهد گرفت.
  • حداقل تعداد سهامداران در شرکت سهامی خاص 3 شخص بوده که این تعداد نباید در زمان حیات شرکت کم شوند.
  • برای تشکیل و تاسیس شرکت سهامی خاص در کرج نیاز است حداقل 2 بازرس برای رسیدگی به امور انتخاب شوند.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در کرج

برای ثبت شرکت سهامی خاص در کرج باید ابتدا با مشاوران و وکلای حقوقی مجرب در ارتباط بوده و با مشاوره دقیق و تخصصی آن ها در مسیر ثبت شرکت گام برداشته و بدین صورت زمان و هزینه ثبت شرکت سهامی خاص را کاهش دهید.

پس از مشاوره تخصصی باید لیست اسامی و مشخصات شرکا و سهامداران شرکت را بصورت کامل ارائه کنید. پیشنهاد ویژه ما انتخاب سهامداران هم هدف با شماست که در آینده با آن ها با مشکل مواجه نشوید، زیرا در این صورت عمر فعالیت شرکت کم خواهد بود.

گام بعدی ثبت شرکت سهامی خاص در کرج را بدون شک درج اطلاعات شرکا و شرکت باید دانست که اطلاعاتی همچون آدرس کدپستی ، مشخصات بازرسین و سهامداران شرکت، میزان سرمایه ثبت شرکت، وضعیت حق امضاداران در شرکت را شامل می شود و باید تمامی آن ها به درستی درج گردند.

پس از درج اطلاعات ثبت شرکت سهامی خاص در کرج باید نام ارسالی خود را درج کنید که بتواند تاییدیه اداره ثبت شرکت ها را اخذ کند. این نام باید با اصول و شروط اداره ثبت همگام باشد تا از سوی بازرسین تایید گردد.  می توانید برای انتخاب بهترین نام برای شرکت سهامی خاص با موسسه ارزان ثبت درتماس باشید.

به منظور ثبت شرکت سهامی خاص در کرج باید در بانک حسابی را افتتاح کرده و با واریز 35 درصد از سرمایه شرکت در نزد آن پس از تایید نام شرکت ارائه شده در اداره ثبت شرکت ها بانام حساب شرکت در شرف تاسیس و سپس با ارائه فیش واریزی به همراه مدارک ثبتی شرکت انجام می شود.

گام آخر برای ثبت شرکت سهامی خاص در کرج را بدون شک ارسال تمامی مدارک از طریق سامانه اداره ثبت می توان در نظر داشت . سپس در صورت تایید مدارک و مجوزهای ارسالی به اداره ثبت شرکت و تایید آنها توسط بازرسین می توان در زمان مشخص شرکت را ثبت کرد. اگر تمامی مراحل ثبت شرکت را به درستی انجام داده باشید دیگر تشویش بابت انجام امور نخواهید داشت و تنها پس از تایید بازرسین اداره ثبت شرکتها نیاز به انتشار آگهی در روزنامه دارید. ما صفر تا صد امور ثبت شرکت شما را تنها در یک جلسه آموزش می دهیم.

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :