ثبت شرکت صرافی

ثبت شرکت صرافی

در این مقاله به مطالبی درباره ی ثبت شرکت صرافی پرداخته شده است تا راهنمای مناسب شما عزیزان در راه ثبت شرکت تخصصی باشد. پیشنهاد می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ثبت شرکت صرافی

شرکت های صرافی دونوع هستند:

  1.  شرکت هایی که فقط مجوز خرید و فروش ارز را دارند و معاملات دیگری انجام نمی دهند.
  2. شرکت های صرافی که در کنار خرید و فروش ارز سایر معاملات و فرآیندهای ارزی مثل حواله های ارزی و خدمات ارزی برون مرزی از طریق کارگزاران.

مراحل ثبت شرکت صرافی

اخذ مجوز ثبت شرکت صرافی  ( مرجع ذی صلاح : بانک مرکزی) تهیه مدارک لازم امضاء اساسنامه و فرم های مورد نیاز طی نمودن مراحل اداری در اداره ثبت شرکت ها مانند دیگر موارد ثبت شرکت.

وکلای متخصص ثبت شرکت صرافی شما را در راه ثبت شرکت به صورت موثر یاری خواهند کرد . برای اخذ مشاوره رایگان ثبتی و قابل اطمینان می توانید با موسسه ارزان ثبت با بیش از 18 سال سابقه در امور حقوقی و ثبتی همراه باشید.

نکات قابل توجه در ثبت شرکت صرافی

صرافی ها نمی توانند شعبه داشته باشند. .هزينه تاسيس صرافی نوع اول حداقل پنجاه ميليون ريال است که بايد به شکل نقدي نزد بانک مرکزی وديعه گذاشته شود. زماني که ثبت شرکت صرافي به وسيله اشخاص حقيقی انجام گيرد، فقط در قالب يک شرکت تضامنی اين موضوع امکان دارد. هزينه تاسيس صرافی نوع دوم مبلغ دويست ميليون ريال است که بايد به شکل نقدی نزد بانک مرکزی وديعه گذاشته شود.

ثبت شرکت صرافی
ثبت شرکت صرافی

شرایط متقاضی ثبت صرافی

برای صرافی نوع الف درخواست کننده ثبت باید این شرایط را داشته باشد : اقامت در ایران پيروی از  يکي از اديان رسمي کشور تابعيت جمهوري اسلامي ايران هيئت رئيسه و مدير عامل صرافی های نوع دوم بايد دارای شرايط زير باشند: مدرک کارشناسی مرتبط حداقل 5 سال سابقه کاری در امور ارزی، مالی و اقتصادی.

مقررات عمومی در ثبت شرکت صرافی

صرافی‌ها مکلفند  مجوز اخذ شده از  صرافی را به نحو مطلوب و آشکار در معرض دید عموم قرار دهند. استفاده از عنو ان و یا کلمه « بانک » در نام صرافی و یا استفاده از نشانه‌های متعلق به بانک‌ها در تبلیغات، ممنوع است.

انجام فعالیت‌های صرافی، صرفا در محلی که نشانی آن در اساسنامه و یا شرکت نامه و مجوز تاسیس صرافی ذکر می‌گردد مجاز است و نیز برای صرافی های نوع دوم نشانی که در اساسنامه شعبه آمده است معتبر می باشد.

صرافی‌های نوع اول باید دارای محل کسب دائم (ملکی، سرقفلی و یا استیجاری ) و صرافی‌های نوع دوم می‌بایست دارای محل فعالیت دائم (ملکی و یا سرقفلی) و به نام شرکت صرافی ذیربط باشند.

محل کسب صرافی‌های  وابسته به بانکها باید جدا و مستقل از شعبه‌ها و باجه‌های بانک باشد. تعطیلی محل کار صرافی‌ها به هر دلیل بیش از یک ماه و یا نقل و انتقال محل کسب بدون اطلاع بانک مرکزی ممنوعیت دارد.

افتتاح شعبه یا نمایندگی صرافی صرفاً برای صرافی‌های نوع دوم مجاز می‌باشد که تنها با دریافت مجوز از بانک مرکزی امکان پذیر است . مراحل ثبت شرکت صرافی کما بیش همانند دیگر موارد ثبت شرکت است البته با تفاوت های اندکی که در این مقاله به آنها اشاره شد .

ثبت شرکت صرافی تابع قوانین و شرایط خاص خود می باشد که باید به صورت اصولی به آن پرداخته شود. موسسه ارزان ثبت شما را در راه رسیدن به اهدافتان و حتی پس از ثبت شرکتتان یاری خواهند کرد تا بهترین و مناسب ترین را را برای ثبت شرکت صرافی اتخاذ کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :