ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بجنورد تخصصی و فوری

شرایط و مدارک ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بجنورد

هر شرکت تجاری بر اساس عوامل متفاوت ممکن است نیازمند اعمال تغییراتی باشد. همان طور که ماهیت شرکت قانومند کردن شراکت های ما بین اشخاص است. از همین رو هر نوع تغییراتی در شرکت ها باید ما بین شرکاء مطرح شود و در صورت داشتن توافق اقدام به ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بجنورد نمایید. پیشنهاد می کنم اگر می خواهید تغییراتی در شرکت اعمال کنید اما از شرایط لازم اطلاعی ندارید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

شرایط و مدارک ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بجنورد

وقتی که می خواهید ثبت تغییرات شرکت در بیرجند داشته باشید لازم است شرایط و مدارکی را در نظر داشته باشید تا بتوانید ثبت تغییرات را انجام دهید. شرایط ثبت تغییرات این است که در مجامع عمومی شرکت و با حضور اعضاء انجام می شود. تغییرات در قالب صورتجلسه تنظیم می شود و طی مراحلی که در ادامه خواهید خواند ثبت انجام می شود.

تغییرات انواع مختلفی دارند و برای موضوعات متعدد انجام می شود، بنابراین بر اساس تغییرات لازم باید مدارکی به اداره ثبت شرکت ها ارائه شود. مدارک اصلی برای ثبت تغییرات شامل: روزنامه ثبت یا آگهی ثبت، روزنامه آخرین تغییرات یا آگهی آخرین تغییرات، دو نسخه از صورتجلسه، دو نسخه از برگه پذیرش نهایی از مدارک مربوطه می باشد.

ثبت انواع تغییرات اشخاص حقوقی در بجنورد

تغییرات هیئت مدیره: همه شرکت ها دارای هیئت مدیره هستند و هیئت مدیره یکی از ارکان های اصلی هر شرکتی است. انتخاب اعضاء هیئت مدیره در مجمع عمومی عادی انجام می شود. برای تعیین سمت هیئت مدیره و نیز دارنده حق امضاء جلسه هیئت مدیره می تواند تصمیم گیری نماید.

تغییرات اساسنامه: اساسنامه دارای مواد مختلف است که شرح موضوعات متعددی در شرکت می باشد که در زمان ثبت شرکت به اداره ثبت شرکت ها ارائه می شود. اعضاء شرکت می بایست برای تغییرات اساسنامه مجمع عمومی فوق العاده را برگزار کنند و صورتجلسه مجمع عمومی تغییرات در موارد زیر می توان تنظیم کرد.

  • ورود و خروج شریک
  • انحلال شرکت
  • انتخاب نام جدید شرکت
  • ورود و خروج شریک
  • نقل و انتقال سهام
  • تغییر یا الحاق به موضوع شرکت
  • تاسیس شعبه

تصویب ترازنامه سالانه: تغییرات مربوط به ترازنامه سالانه را هر ساله در چهار ماه اول سال در مجمع عمومی عادی سالانه را برگزار نمایید.

تعیین بازرسان: بازرسان در شرکت های سهامی وجود دارند و باید در مجمع عمومی انتخاب آنها انجام شود.

شرایط و مدارک ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بجنورد

مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بجنورد

درخواست ثبت صورتجلسه تغییرات لازم است در سایت ثبت شرکت ها وارد شود. مراحل ثبت سامانه ای تغییرات شرکت دارای مراحل متعددی است که می توانید تمامی مراحل را به ترتیب انجام دهید.

ثبت سامانه ای تغییرات بر اساس موضوع تغییرات دارای گام های متعددی است. گزینه ها با علامت ستاره مشخص شده است و باید تمام گزینه ها دارای ستاره تکمیل شود.

مرحله پایانی تمام درخواست ها ثبت نهایی است، با ثبت نهایی درخواست باید مدارک را نیز به اداره ثبت شرکت ها پست نمایید. بعد از بررسی کارشناسان نتیجه ثبت صورتجلسه تغییرات به شماره پیگیری ارسال می شود.

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود و موسسات غیر تجاری

تقریباً می توان گفت قواعد و مقررات ثبت تغییرات شرکت و موسسات غیر تجاری به یک صورت انجام می شود. اما در برخی موارد استثنائاتی وجود دارد و بر اساس نوع شرکتی که می خواهید به ثبت برسانید باید مقرراتی را رعایت کنید. مثلاً شرکت با مسئولیت محدود اگر با حضور همه اعضاء تغییرات انجام نشده باشد باید دو سوم اعضاء با 75 درصد از مبلغ سهم الشرکه باشد.

شرکت سهامی خاص نیز اگر با تمام اعضاء مجمع را برگزار نکند باید دو سوم اعضاء که دارای بیشتر از 50 درصد سهام شرکت را داشته باشند. تغییرات مربوط به شرکت های سهامی خاص منجر به صدور آگهی تغییرات خواهد بود.

به جز تغییرات انتقال سهام، ثبت صورتجلسه تغییرات منوط به تکمیل بودن اطلاعات کامل و نکات فوق به همراه نام و نام خانوادگی منشی جلسه باید در صورتجلسه باشد.

موسسه غیر تجاری اگر دارای مجوز باشد باید سه نسخه از صورتجلسه را به سازمان دولتی جهت تایید و مهر صورتجلسات ارائه نمایید و سپس ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بجنورد را ارائه دهید.

هزینه و زمان ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بجنورد

هزینه های ثبت تغییرات بسته به نوع پرونده تغییرات و تکمیل بودن مدارک تعیین می شود. تعرفه های حق ثبت، روزنامه و هزینه پست بر اساس نوع تغییرات انجام می شود. هزینه ثبت تغییرات را می توایند از ارزان ثبت دریافت کنید.

زمان ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در حداقل 14 روز کاری می باشد. این زمان بر اساس تاریخ ارسال مدارک محاسبه می شود.

کلام نهایی: تغییرات شرکت ها یکی از مهمترین موضوعاتی است که لازم است توسط کارشناسان و وکلاء رسمی تنظیم و ثبت شود. علاوه بر قوانین تجاری برای ثبت تغییرات برخی از آیین نامه ها وجود دارد که بر اساس ادارات شهرستان های مختلف متفاوت می باشد. تمامی خدمات ثبتی در مجموعه ارزان ثبت در سریعترین زمان انجام می شود.

 

 

 

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :