ثبت لوگو و علائم تجاری

ثبت لوگو و علائم تجاری در کم ترین زمان

اصطلاح لوگو و علائم تجاری در حقیقت توسط مردم عادی محبوب و رایج شد . درحقیقت مردم دنبال یک کلمه به عنوان جایگزین برای علائم تجاری بودند . یک کلمه موجز و کوتاه و به یاد ماندنی و ساده مانند لوگو . خواه این لوگو ، آرم ( لوگوتایپ ، یا لوگو نوشتاری ) باشد ، و یا منوگرام ( حرف نماد ) و یا آیکون و نماد یا همان علامت ، یا علامت ترکیبی به شکل ترکیبی از سه مورد قبلی باشد. در حقیقت ثبت لوگو یعنی ثبت یک نماد برای برند و حس درونی و برداشت شخصی نسبت به یک محصول در ذهن و قلب مصرف کننده نهایی است.

در نهایت برند را مصرف کنندگان تعریف می کنند و لذا ثبت لوگو و علائم تجاری که مصرف کنندگان با آن ارتباط برقرار کنند بسیار مهم است. به منظور طراحی لوگو و علامت تجاری و ثبت لوگو و علائم تجاری ارزان ثبت گزینه مطمئنی است با ما تماس بگیرید تا از خدمات تخصصی و صادقانه وکلای ما بهره مند شوید.

ثبت لوگو و علائم تجاری

اولین قدم در ثبت لوگو طراحی لوگو قوی ، تبلیغ پذیر و ماندگار است ، لوگو که هم مفهوم متناسب داشته باشد و هم مرتبط به طبقه شغلی باشد . در این راستا ارزان ثبت راهنمای شما می باشد .

بعد از این کار شما می توانید به دوروش جهت ثبت لوگو اقدام نمایید ثبت لوگو تجاری توسط متقاضی و یا ثبت لوگو تجاری توسط موسسات ثبتی . بدیهی است که در روش دوم کاربسیار سریعتر برای شما به انجام می رسد و کلیه مراحل به شکل تخصصی انجام می شود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند

شخص حقیقی

  1. کپی شناسنامه.
  2. کارت ملی.
  3. کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد.)
  4. کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)

شخص حقوقی

  1. کپی شناسنامه.
  2. کپی کارت ملی.
  3. کپی روزنامه ی  تاسیس و آخرین تغییرات شرکت(از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد.)
  4. کپی مجوز فعالیت(جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
  5. کارت بازرگانی(در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد.)

نکته : در صورتی که در تصویر علامت یا نام مورد نظر شما جهت ثبت کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد، ارائه ی کارت بازرگانی الزامی نخواهد بود.

ثبت لوگو و علائم تجاری در کم ترین زمان
ثبت لوگو و علائم تجاری

مدارک مورد نیاز جهت ثبت لوگو

اشخاص حقوقی

  1. یک نسخه کپی از آگهی تاسیس ، هر نوع تغییرات مانند تغییر نام ، آدرس و تغییر مدیر عامل و هم چنین روزنامه تاسیس به همراه درج تغییرات.
  2. یک نسخه کپی از مجوز های شرکت شامل پروانه بهره برداری و جواز تاسیس.
  3. کپی کارت بازرگانی به نام شرکت یا مدیر عامل شرکت.
  4. کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل شرکت.
  5. ارائه یک نمونه از علامت تجاری مورد تقاضاد در ابعاد 10*10 سانتی متر.
  6. مهر شرکت.

 اشخاص حقیقی

  1. کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی.
  2. کپی جواز کسب و یا هرگونه مجوز فعالیت.
  3. کپی کارت بازرگانی به نام متقاضی.
  4. یک نمونه از لوگو مورد درخواست در ابعاد 10*10 سانتی متر.

مزایای ثبت لوگو و علائم تجاری

  1. ثبت لوگو و علائم تجاری شرکتها را توانمند می کند تا محصولاتشان را از یکدیگر متفاوت کنند.
  2. ثبت لوگو و علائم تجاری ضمانت کننده این است که مشتریان قادر می باشند محصولات را از یکدیگر تشخیص بدهند.
  3. ثبت لوگو و علائم تجاری  وسیله ای جهت بازاریابی و پایه و اساس شهرت شرکتها می باشند.
  4. وقتی ثبت لوگو و علائم تجاری  ثبت می شود اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منشا مستقیم درآمد از محل حق امتیازها هستند.
  5. ثبت لوگو و علائم تجاری جزء الزامی و ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی می باشد.
  6. این امکان وجود دارد که ثبت لوگو و علائم تجاری سرمایه و دارایی باارزش کسب و کار باشند.

مراحل ثبت لوگو

  1. اسم،شماره ملی،نشانی،کدپستی و تابعیت متقاضی و در صورتی که متقاضی شخص حقوقی است ذکر نام ،نوع فعالیت،اقامتگاه،محل و شماره ثبت،تابعیت،مرکز اصلی و عنداللزوم هر شنلسه دیگر آن الزامی است.
  2. اسم،شماره ملی،نشانی و کدپستی نماینده قانونی متقاضی،در صورت وجود.
  3. اسم،نشانی و کدپستی شخص یا اشخاصی که صلاحیت دریافت ابلاغ ها در ایران را دارند،در صورتی که متقاضی مقیم ایران نباشد.
  4. الصاق نمونه ای از علامت در کادر مربوط .
  5. توصیف و تعیین اجزاء علامت و تعیین حروف مشخص در صورتی که علامت مورد درخواست ثبت مشتمل بر حروف خاص باشد.
  6. ذکر کالاها و خدماتی که علامت برای تشخیص آن ها به کار می رود،با تعیین طبقه یا طبقات درخواست شده طبق طبقه بندی بین المللی.
  7. ذکر حق تقدم،در صورت درخواست.
  8. رشته فعالیت مالک علامت.
  9. ذکر علامت جمعی در صورتی که ثبت آن مورد درخواست باشد.
  10. در صورتی که علامت مشتمل بر کلمه یا کلماتی غیر از فارسی باشد،درج آوانویسی و ترجمه آن.
  11. ذکر رنگ؛در صورتی که رنگ به عنوان صفت مشخصه و یا ویژگی خاص علامت باشد.
  12. ذکر سه بعدی بودن علامت در صورت درخواست ثبت آن.
  13. تعیین ضمائم ( مدارک شناسایی – مجوز فعالیت و نمونه علامت )

مراحل ثبت علائم تجاری

متقاضیان به منظور ثبت برند بایستی بعد از فراهم نمودن مدارک فوق به سایت مالکیت صنعتی (قسمت ثبت علائم تجاری) مراجعه کنند. مراحل ثبت اظهارنامه نمایش داده خواهد شد.

پس از ورود به قسمت اطلاعات اظهارنامه و تکمیل آن، نوع اظهارنامه را انتخاب نمایید. با توجه به نوع شخص اعم از حقیقی یا حقوقی در قسمت ثبت، بر روی گزینه درخواست ثبت یک اظهارنامه جدید را دارم کلیک نمایید و اطلاعات شخص حقیقی یا حقوقی را وارد کنید.

درصورتی که متقاضی وکیل باشد باید گزینه وکیل دادگستری را انتخاب نماید و در غیر این صورت یکی از شرکا یا مدیران شرکت به عنوان متقاضی ، گزینه یکی از مدیران را انتخاب نماید.

سپس طبقه مورد نظر را مشخص نمایید و مدارک خواسته شده در سامانه را بارگذاری کنید. در انتها، با بازبینی مجدد اطلاعات وارد شده را تایید نمایید و هزینه اولیه ثبت را از طریق اینترنتی واریز کنید.

با طی نمودن مراحل فوق، شماره اظهارنامه برای شما ارسال می گردد که از این طریق می توانید همواره مراحل ثبت برند خود را از طریق سامانه ، بدون نیاز به مراجعه ی حضوری پیگیری نمایید.

اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی پس از دریافت اظهارنامه، نحوه تنظیم آن را با مقررات مطابقت می دهد. درصورتی که بعد از بررسی مشخص گردد که تقاضای ثبت قابل قبول نیست یا درخواست کننده در مدت مقرر، در تکمیل و رفع نقص اظهارنامه اقدام ننمایند اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی ، رد تقاضای ثبت علامت را با ذکر علل به به درخواست کننده در سامانه ابلاغ خواهد کرد و در صورت عدم نقص در اطلاعات وارد شده مراتب را در دفتر ثبت می کند و تشکیل پرونده می دهد و با دریافت مدارک، مراتب ثبت و واریز مبلغ نهایی به متقاضی اطلاع رسانی می شود.

اداره ثبت مکلف است اظهارنامه و سایر مدارک مذکور را مورد بررسی قرار داده و چنانچه نواقصی در آن ها مشاهده نماید مراتب را جهت رفع نقص به متقاضی ابلاغ کند. اما در صورت کامل بودن اظهارنامه و مدارک، علامت مورد تقاضا را به ثبت رسانیده و مراتب در روزنامه رسمی با قید نام و نشانی صاحب علامت و کالاهایی که در آن ها از علامت استفاده می شود آگهی می گردد.

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :