بهین یاب چیست ؟

سامانه بهین یاب چیست ؟

بهین یاب سامانه ای هوشمند برای دسترسی آسان افراد به خدمات و تسهیلات اداره صنعت، معدن و تجارت است که با ارائه خدمانی به مانند اخذ جواز تاسیس، پروانه بهره برداری و نیز کارت بازرگانی یاری رسان متقاضیان حقوقی خواهد بود. قابل ذکر است در این سامانه بیش از 50 خدمات ارائه می شود.

وزارت صمت که همان وزارتخانه صنعت، معدن، تجارت است در خصوص فعالیت های مربوطه در صنعتی یا معدن یا تجارت مجوز های رسمی صادر می کند. در واقع فعالیت در زمینه های مربوطه بدون اخذ مجوز از این سازمان امکان پذیر نمی باشد. متقاضیان می توانند با ورود به سامانه بهین یاب به صورت غیر حضوری از خدمات این سازمان استفاده نمایند.

البته برای سهولت و پیگیری سریع تر درخواست ها این سامانه طراحی شده است بنابراین نمی توان به صورت حضوری برای ثبت نام اقدام کرد. اخذ تسهیلات مربوط به سازمان صمت نیز در این سامانه قابل درخواست بوده است. وزارت صمت با توجه به شرایط و قوانین سازمانی که تعیین کرده است اقدام به صدور مجوز ها و تسهیلات و سایر امتیاز های تعیین شده به متقاضیان اعطاء می کند. برای اطلاعات بیشتر از جزئیات مربوطه با ما در ادامه همراه باشید.

سامانه بهین یاب چیست ؟

سامانه بهین یاب چیست ؟

زمانی که می خواهید سرمایه گذاری را آغاز کنید لازم است با اصول اولیه آن آشنا شوید و همچنین به کارشناسان و افراد متخصص در این حوزه مورد نظر مراجعه نمایید. علاوه بر این باید مراجع و سلسله مراتب قانونی را نیز بدانید تا بتوانید پیگیری لازم را انجام دهید.

از این رو اداره صنعت، معدن، تجاری در زمینه های تولید، بهره برداری، بسته بندی کالا و محصولات، استخراج معادن و منابع زیر زمینی، مونتاژ و سایر مواردی که در امور صنعتی و معدنی و تجاری، متصدی می باشد، بنابراین باید به این سازمان مراجعه نمایید.

با توجه به توضیحات عنوان شده سامانه اینترنتی بهین یاب ابزاری است که می توانید از طریق آن به این سازمان دولتی وارد شوید. سایت بهین یاب یا درگاه خدمات و اطلاعات وزارتخانه صنایع برای ثبت درخواست های متقاضیان برای دریافت خدمات وزارت صنایع طراحی شده است که می توانید از آن استفاده نمایید.

خدمات اصلی سامانه بهین یاب

وب سایت بهین یاب دارای بخش های مختلفی می باشد که می توان به تامین مالی، سرمایه گذاری، بنگاه ها، اخذ شناسه کسب و کار، انرژی، تهیه و خرید محصولات و مواد اولیه، بخش تجارت خارجی و منابع انسانی، بخش فناوری و راهنما اشاره کرد.

برای دریافت کلیه خدمات مربوط به بهین یاب اعم از دریافت مجوز تاسیس یا پروانه بهره برداری و سایر خدمات مربوطه به صورت اینترنتی و غیر حضوری می توانید اقدام نمایید. با دریافت تاییدیه اولیه کارشناس صنایع می توانید به اداره صنایع مورد نظر مراجعه نمایید و پرونده فیزیکی را تشکیل دهید تا مجوز مورد نظر به صورت فیزیکی صادر شود.

کلیه فعالیت هایی که در زمینه های صنعتی و معدنی و تجاری فعالیت دارند لازم است شناسه کسب و کار خود را از بهین یاب دریافت کنند. از این رو کلیه گزارشات ارسالی برای پیشرفت واحد های فعال برای بهره برداری یا در حال احداث و سایر واحد های تولیدی در گزارش عملکرد بهین یاب ثبت خواهد شد.

هر یک از واحد های صنفی یا صنعتی برای فعالیت در هر یک از کسب و کار های صنعتی یا معدنی یا تجاری لازم است در صورتی که تغییراتی در اطلاعات درج شده در مجوز ایجاد کرند برای بروز رسانی اطلاعاتی که در سامانه بهین یاب ثبت شده است اقدام نمایند.

ثبت نام بهین یاب برای اخذ جواز تاسیس

برای ثبت نام در سایت بهین یاب برای جواز تاسیس باید ابتدا مدارک مربوطه را تهیه نمایید. سپس می توانید به سایت بهین یاب مراجعه کنید و درخواست اخذ جواز تاسیس را تکمیل نمایید. ابتدا باید نوع فعالیت مورد نظر را مشخص کنید و سپس محصولات و کالای مورد نظر را تعیین نمایید. بعد از آن می توانید درخواست جواز تاسیس را تکمیل کنید.

اشخاص حقیقی برای درخواست جواز تاسیس باید اطلاعات فردی خود را ارائه دهند و اشخاص حقوقی باید اطلاعات ثبتی شرکت و مدیر عامل را وارد نمایند. در درخواست جواز تاسیس باید عنوان شهرک صنعتی را نیز در درخواست ثبت نمایید. بعد از قبول درخواست به شما معرفی نامه خرید زمین اعطاء می شود تا بتوانید در شهرک صنعتی مربوطه اجازه خرید زمین را داشته باشید.

جواز تاسیس از زمان صدور به مدت یک سال دارای اعتبار است و بعد از مدت یک سال نیز می توانید اقدام به تمدید آن کنید. با جواز تاسیس می توانید برای ثبت برند و دریافت استاندارد های تولید محصولات اقدام نمایید.

ثبت نام بهین یاب برای اخذ جواز تاسیس

ثبت نام بهین یاب برای صدور پروانه بهره برداری

برای اخذ پروانه بهره برداری باید مرحله ساخت و راه اندازی واحد صنعتی به پایان رسیده باشد. بعد از آن می توانید در سایت بهین یاب درخواست صدور پروانه بهره برداری را تکمیل نمایید. بعد از تکمیل درخواست پروانه بهره برداری کارشناسان مربوطه به اداره مورد نظر جهت بررسی میزان تولید و ظرفیت سنجی کارگاه به سازه ساخته شده مراجعه خواهند کرد. اگر می خواهید وام نیز دریافت کنید باید طرح توجیهی پروانه بهره بردرای را نیز بنویسید و ارائه دهید.

با تایید استاندارد های مربوطه سازمان صنایع اقدام به صدور پروانه بهره برداری خواهد کرد از زمان صدور پروانه به مدت 5 سال مدت اعتبار در نظر گرفته می شود. این پروانه قابل نقل و انتقال نیز می باشد.

استعلام از بهین یاب

تمام کد های کارگاهی و شماره های مربوط به مجوز های صادر شده از سامانه بهین یاب قابل استعلام است. برای استعلام لازم است کد مجوز را داشته باشید. در قسمت استعلام مجوزات می توانید این کد را سرچ نمایید. اگر اعتبار مجوز تمام نشده باشد یا مجوزی با این عنوان صادر شده باشد در سایت قابل نمایش خواهد بود. توجه داشته باشید استعلام بهین یاب تنها برای مجوز هایی قابل مشاهده است که توسط وزارت صنایع صادر شده باشد. از این رو نمی توانید استعلام جواز تاسیس های صادر شده در جهاد کشاورزی را از طریق این سایت مشاهده نمایید.

اصلاح جواز تاسیس در بهین یاب

اگر اطلاعات مربوطه در زمان ثبت نام اشتباه وارد شده باشد یا برخی از اطلاعات آن درست انجام نشده باشد. ابتدا باید به سازمان صنعت، معدن، تجارت کشور درخواستی مبنی بر تعیین کارشناس بزنید. بعد از آن در سایت بهین یاب به قسمت سرمایه گذاری وارد شوید و بخش اصلاح جواز تاسیس را تکمیل کنید.

تکمیل اطلاعات خواسته شده در جواز عمومی و فنی و سرمایه گذاری باید اطلاعات مربوط به میزان مصرف نیرو، نوع محصولات و کالا های مربوطه را نیز وارد کنید. با تکمیل اطلاعات مربوط به ماشین آلات صنعتی مورد استفاده تایید نهایی را انجام می دهید تا ثبت نام متقاضی درج شود.

در نهایت نیز مداررک اصلاح شده را به سازمان صنایع استان یا شهرستان ارائه می دهید. این کلیه کارهایی است که باید صورت گیرد.

در پایان: همان طور که خواندید سامانه بهین یاب یک سامانه جامع دولتی برای ثبت درخواست های مختلف و اخذ مجوز های صنعتی متعدد می باشد. برای دریافت اطلاعیه ها و نیز انجام درخواست ها و ثبت اطلاعات در این سامانه می توانید از متخصصین و مشاوران این حوزه کمک بگیرید. مجموعه حقوقی ارزان ثبت مفتخر است که در این زمینه شما را همراهی نماید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :