روش های آسان ثبت اختراع در تهران

ثبت اختراع در تهران

اگر مخترعی با اختراعی قابل ثبت هستید و تا کنون اقدامات لازم برای ثبت اختراع در تهران را انجام نداده اید باید این مژده را به شما بدهیم که تنها در یک جلسه حضوری یا غیرحضوری تمامی نکات را  به شما ارائه می دهند تا راهنمای تخصصی شما در زمینه ثبت اختراع در تهران باشد. در ادامه نکات حقوقی و ثبتی در این زمینه را ارائه می کنیم.

ثبت اختراع در تهران

اختراع حاصل تراوشات ذهنی افراد برای ایجاد یک وسیله ای نوظهور و کارا است. از این رو در صورت نیاز به ثبت تراوشات و اختراعی که در ذهن دارید مشاوره تخصصی کارشناسان راهنمای شما خواهد بود.

بصورت حتم در هر سال تعداد افراد در تمام نقاط کشور که تفکرات و ایده های جدیدی را در ذهن دارند افزوده می شود که باید قبل از هر اقدامی بررسی کنند که اختراع از قبل به ثبت نرسیده باشد و آن ها این توانایی را داشته باشند که عملی شوند. از این رو ثبت اختراع در تهران راهی مناسب و قانونی است که یاری رسان افراد بوده تا اختراع و محصول جدید دارای هویت حقوقی خاص برای دارنده آن شود.

باید بدانید این تنها آغاز راه است و مخترعین یا شرکت هایی که در فکر ثبت اختراع در تهران را در سر دارند، باید که هر دستاوردی را در قالب اختراع قابل ثبت با ظاهر جدید، بر اساس قانون ثبت اختراع ارائه نشود را نمی توان ثبت کرد. برای ثبت هر اختراع، لازم است که آن از  شروط خاص اداره مالکیت صنعتی بوده به همراه مدارک و مراحل مربوط به ثبت اختراع انجام شود که بدون انجام هر گامی امکان ثبت اختراع در تهران وجود ندارد و از سویی یک مخترع با تلاش سالیانه خودبرای بهره وری آن اقدام می کند که از مزایای آن بهره ببرد و با سودجویی افراد فرصت طلب تمامی حقوق ناشی از آن به هدر نرود.

مزیت ثبت اختراع در تهران

از سوالات رایجی که امروزه ذهن مخترعین در تهران را به خود اختصاص داده این موضوع است که لزوم ثبت اختراع چیست و کلا چرا باید آن را بصورت قانونی به ثبت رساند؟ باید بدانید ثبت اختراع در واقع مراحل مختلفی دارد که خود به صاحب یا صاحبین ایده این امکان را می دهد تا بتوانند محصول خود را به مدت زمان 20 سال به ثبت رسانده و از حقوق انحصاری آن در این مدت بهره ببرند. حق بهره برداری از اختراعات در محدوده جغرافیایی برای دارنده حق اعتبار کسب می کند که می تواند آن را به تولیدات انبوه برسانند.

در گذشته افراد به دلیل عدم لو رفتن یک طرح یا ایده و سواستفاده افراد از اختراعات خود کمتر اعتمادی به ارائه ان و ایجاد ترقی در تولیدات می کردند اما امروزه باید بدانید موسسات حقوقی با در نظر گرفتن نفع مخترعین اقدام به ثبت اختراعات با سریع ترین روش و با حفظ ایده اشخاص اقدام می کنند که انحصاراً می توانند آن را در سطح وسیع تری به ثبت رسانند.

اختراعات قابل ثبت در تهران

  • یک اختراع باید نوظهور بوده به طوری که هیچ مشابهی در صنعت داخلی و بین المللی نداشته از این رو با انجام استعلامات مربوط به ثبت اختراع قبل از هر اقدامی می توانید از عدم تکرار و ثبت از قبل اختراعات اطمینان کسب کنید.
  • در ارائه یک اختراع باید در نظر داشت که نوآوری در آن بکار رفته باشد و محصول مشابهتی با محصولات موجود در بازار نداشته باشد.
  • یک اختراع باید دارای کارکردی خاص باشد و با ایجاد منفعت برای دارنده آن سودآور باشد و بتوان آن را در سطح وسیعی برای پیشبرد اهداف ارائه کرداز این رو در صورتی که یک اختراع سودآور نباشد و نتوان از آن به عنوان وسیله ای کاربردی بهره برد عملاً به درد تولید نخواهد خورد.

ثبت اختراع در تهران

شرایط ثبت اختراع در تهران

شرایط مربوط به ثبت اختراعات در کشورهای مختلف بصورت متفاوت خواهد بود که هر مخترعی باید قبل از ارائه مدارک و لیست اختراعات و مزایای آن از شروط اطلاع کسب کرده سپس اختراع را ارائه کنید. از این رو برای ثبت اختراع در تهران باید شروط ثبتی آن را دانسته و سپس اقدام کنید.

با استناد به ماده 6 قانون ثبت اختراعات در ایران، باید اظهارنامه ثبت اختراع به اداره مالکیت صنعتی ارائه شده که باید موضوعی را که تحت حمایت است و از مخترعین اطلاعات درخواست می‌ شود، تعیین شود که باید به فارسی تنظیم شود و دارای تاریخ و امضا باشد که به همراه توصیفنامه ادعا یک اختراع و خلاصه‌ آن ارائه شود.

توجه داشته باشید که همه مخترعین می توانند از طریق سایت مرکز مالکیت معنوی اقدام به  ثبت اختراع کرده و کلیه امور ثبتی مالکیت معنوی را از جمله ثبت طرح صنعتی در تهران را در این سایت انجام دهند، از این رو علاوه بر ساخت حساب کاربری قبل از اقدام به ثبت اختراع کرده و در مسیر ثبت اختراعات گام بردارند.

مدارک لازم برای ثبت اختراع در تهران

  • تسلیم اظهارنامه اختراع در تهران
  • ارائه توصیف اختراع
  • تسلیم ادعانامه اختراع
  • ارائه نقشه یا نقشه‌های اختراع مورد نظر
  • ارائه مدارک مربوط به هویت متقاضی و مخترع ( متقاضی می تواند حقیقی یا حقوقی باشد)
  • درخواست کتبی مبنی بر عدم ذکر اسم مخترع، در صورتی که تقاضا شود اسم مخترع درج نشود
  • ارائه رسید مربوط به پرداخت هزینه ‌های قانونی برای ثبت اختراع در تهران

مراحل مربوط به ثبت اختراع در تهران

  1. در مرحله اول با ورود به سایت مربوط به مالکیت صنعتی ثبت اختراع که در نظر بگیرید این سایت تنها مختص ثبت اختراع نیست.
  2. با انتخاب گزینه ورود اعضا و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می توانید برا ثبت اختراع اقدام کنید.
  3. با فشردن گزینه ثبت اظهارنامه اختراع و تعیین نوع اظهارنامه آن را برای ثبت اختراع در تهران ارائه کنید.
  4. در مرحله بعد، اطلاعات متقاضی ثبت اختراع، نماینده قانونی او و مشخصات اختراعرا وارد سیستم نمایید.
  5. سپس با کلیک بر روی گزینه های ثبت مدارک در سیستم اداره مالکیت صنعتی می توانید گام بعدی ثبت اختراع را بپیمایید.
  6. در انتهای امر با تایید اطلاعات مربوط به ثبت اختراع در تهران توسط بازرسین اداره مالکیت گواهی ثبت برای شما ارائه می شود.
  7. با پرداخت هزینه های ثبت اختراعات به صورت اینترنتی ثبت نهایی را انجام می دهید.

هزینه ثبت اختراع در تهران

هر نوع امور مربوط به ثبت اختراع که در ادارات ثبتی و حقوقی انجام شود به دلیل پیچیده بودن امور حقوقی باید توسط کارشناسان حقوقی انجام شود زیرا ان ها با اطلاعاتی که در زمینه ثبت اختراع دارند می توانند کم ترین هزینه ثبتی را برآورد کرده و با ارائه راهکاری آستن آن را قبل از هر اقدامی ارائه کنند تا با دانستن آن ها بتوانید در کم ترین زمان اختراع را ثبت کنید. تنها با یک تماس می توانید امور را به سرانجام رسانید.

برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص ثبت اختراعات در تهران موسسه ارزان ثبت راهنمای تخصصی شما خواهد بود و با ارائه نکات تخصصی می تواند یاری رسان شما عزیزان باشد تا به اهدافتان دست پیدا کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :