ثبت طرح صنعتی در کرج تخصصی

ثبت طرح صنعتی در کرج

برای ثبت طرح صنعتی در کرج لازم است متقاضی طرحی را بسازد. طرح صنعتی می تواند هر چیزی باشد اما به طور کلی هر نوع تغییرات ظاهری در محصولات مختلف و ابداعات جدید در ظاهر کالاها اقدام به ثبت طرح صنعتی در کرج نماید.

منظور از ثبت طرح صنعتی ، ثبت طرح برای شهروندان کرجی است. برای اینکار لازم است طراح طرح نمونه ای از طرح را بسازد صرف داشتن ایده امکان ثبت طرح صنعتی در کرج را نمی دهد. اما چگونه می توانیم ثبت طرح صنعتی داشته باشید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ثبت طرح صنعتی در کرج

ثبت طرح صنعتی در کرج یکی از عوامل مهمی است که می توانید برای طرح های جدید و خلاقانه خود انجام دهید و از امتیاز مالکیت آن به مدت 5 الی 15 سال بهرمند شوید. طرح صنعتی به طرح، رنگ، اشکال و مواردی گفته می شود که سبب تغییرات ظاهری نسبت به موارد مختلف گفته می شود.

طراحی که چنین طرحی را خلق می کند می تواند از امتیاز های مالکیت معنوی اثر خود مانند استفاده انحصاری، فروش اثر و امتیاز حق اثر بهرمند شود. بنابراین به راحتی می تواند در اثر ساخت چنین اثری امتیاز های گوناگون دریافت کند.

ثبت طرح صنعتی در سازمان مالکیت صنعتی انجام می شود و این مورد خود دارای قوانین خاص ثبتی و حمایت های ناشی از ثبت است. وقتی می خواهید اثری خاص را خلق کنید باید بدانید که این فکر و ایده از خلاقیت ذهن شما نشئت گرفته بنابراین می توانید از این امتیاز استفاده کنید.

اگر نمی دانید از کجا باید برای ثبت طرح صنعتی در کرج اقدام کنید پیشنهاد ما این است ابتدا این مقاله را مطالعه کنید و در صورت داشتن هر نوع سوال یا اشکالی با تیم مشاوران ارزان ثبت تماس بگیرید.

قوانین و مقررات ثبت طرح صنعتی در کرج

همان طور که در مقدمه اشاره ای کوتاه داشتیم ثبت طرح صنعتی به واسطه قانونی به همین نام در ایران انجام می شود. این قانون شامل تعریف طرح صنعتی، قوانین ثبت طرح صنعتی، امتیاز های قانونی برای طراح طرح صنعتی و ضمانت اجرا های مربوطه در این زمینه است.

اما یک طرح چه زمانی ثبت می شود؟ وقتی طرحی را ساخته اید و می دانید نمونه دیگری از آن در بازار موجود نیست باید قبل از هر چیزی ابتدا درخواست ثبت آن را بدهید. افشاء طرح صنعتی قبل از ثبت هم ممکن است موجب دزدی اثر شود و هم اینکه قانون اجازه ثبت را به متقاضی نمی دهد.

ممکن است شما طرحی را ساخته باشید اما این طرح شبیه به طرح ثبت شده دیگری باشد. در این صورت نیز از حمایت مالکیت صنعتی نمی توانید استفاده کنید. متقاضی ثبت طرح صنعتی در کرج برای اینکه وقت و هزینه اضافی از دست ندهد می بایست استعلام ثبت طرح صنعتی را داشته باشد. در ادامه نحوه استعلام ثبت طرح صنعتی در کرج را به شما خواهیم گفت.

اما مورد دیگری که بسیار در ثبت طرح صنعتی مهم است خلاقیت و تفاوتی است که طراح در طرح ایجاد کرده است. در این خصوص قانون محدودیتی عنوان نکرده و توضیحی نیز در این خصوص ارائه نداده است. اما به طور کلی طرحی را می توان به عنوان طرح صنعتی ثبت کرد که متفاوت و جدید باشد.

بررسی سایر جنیه های طرح توسط کارشناسان سازمان مالکیت صنعتی انجام می شود. مطابق قانون طرح صنعتی شما به مدت پنج سال می توانید از امتیاز طرحی که خلق کرده اید استفاده کنید. بعد از 5 سال نیز هزینه تمدید 5 سال دیگر را پرداخت میی کنید و مجدد می توانید حمایت قانون را برای طرح خود حفظ کنید.

این کار را می توانید بعد از مدت 5 ساله دو به مدت 5 سال دیگر نیز انجام دهید. یعنی در مجموع می توانید 15 سال حمایت قانونی مالکیت صنعتی را برای طرح صنعتی خود داشته باشید.

ثبت طرح صنعتی در کرج

طرح صنعتی در کرج چیست ؟

همان طور که اشاره کردیم به هر تفاوت ظاهری و خلاقیت در ساخت ظاهر جدید در محصول طرح گفته می شود. این مورد می تواند با خط و خطوط و رنگ و سایر مواردی که سبب ایجاد این تغییرات شود شامل می شود. در واقع تغییرات طرح صنعتی در ظاهر کالا است و هیچ گونه تغییرات فنی در کالا نباید ایجاد شده باشد.

نحوه استعلام ثبت طرح صنعتی در کرج

استعلام ثبت طرح صنعتی را می توانید هم از سایت مالکیت صنعتی انجام دهید و هم از سایت روزنامه رسمی استعلام نمایید. پیشنهاد می کنیم استعلام ثبت طرح صنعتی را از هر دو سایت انجام دهید زیرا ممکن است طرحی تایید شده باشد اما هنوز روند ثبت آن اتمام نیافته باشد تا در سامانه مالکیت صنعتی به ثبت برسد.

استعلام از طریق سایت مالکیت صنعتی: به صفحه اصلی سایت که مراجعه کنید در قسمت بالا می توانید میز خدمات را مشاهده کنید. به این قسمت وارد شوید و در گزینه های نمایش داده شده جستجو در بانک اطلاعات طرح صنعتی را کلیک کنید.

صفحه ای که نمایش داده می شود از شما می خواهد با قوانین سایت موافقت نمایید و بعد از آن می توانید در قسمت های تعیین شده اطلاعاتی از طرح صنعتی را وارد کنید و جستجو را انجام دهید.

استعلام از سایت روزنامه رسمی: بعد از وارد شدن به سایت روزنامه رسمی در قیمت آگهی قانونی گزینه مالکیت صنعتی یا طرح صنعتی را انتخاب کنید و در قسمت های تعیین شده اطلاعات مربوط به طرح خود را جستجو کنید.

بعد از بررسی های انجام شده به شما اعلام می شود طرح شما قبلاً ثبت شده یا نشده است.

روند ثبت طرح صنعتی در کرج

  1. ایجاد حساب کاربری در سایت مالکیت صنعتی
  2. وارد شدن به حسابی که ایجاد کردید جهت دریافت اظهارنامه طرح صنعتی
  3. انجام پروسه تکمیل اظهارنامه طرح صنعتی و پرداخت هزینه و ثبت نهایی آن
  4. قرار گرفتن اظهارنامه در کارتابل کارشناسان ثبتی سازمان مالکیت صنعتی ایران
  5. بررسی درخواست توسط کارشناسان حقوقی و فنی
  6. در این مرحله یا درخواست مورد پذیرش قرار می گیرد یا رد می شود که در هر دو حالت ابلاغیه آن در کارتابل متقاضی قرار می گیرد.
  7. با مشاهده ابلاغیه اگر تایید شده بود باید هزینه رونامه پرداخت کنید در غیر این صورت می توانید نسبت به نظر کارشناسی اعتراض نمایید.
  8. بعد از انتشار آگهی پنج ساله در روزنامه می بایست اصل کلیه مدارک به سازمان ارائه شود تا تطبیق صحت اطلاعات جهت صدور آگهی 5 ساله صادر شود.

مدارک لازم برای ثبت طرح صنعتی در کرج

برای ثبت طرح صنعتی باید اسکن مدارک را در ابتدا در اظهارنامه ارائه دهید و در صورت تایید و ثبت نهایی اصل این مدارک باید به سازمان مالکیت صنعتی ارائه شود این مدارک عبارت اند از:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی مالک طرح و در صورتی که مالکیت طرح برای شخصیت حقوقی است باید کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل را به همراه آگهی ثبت و سایر مدارک ثبتی شرکت ارائه  دهید.
  • نمونه طرح صنعتی و تصاویر آن
  • توصیف نامه طرح صنعتی
  • آدرس و کد پستی متقاضی
  • گواهی امضاء
  • شماره تلفن ثابت
  • شماره موبایل به نام متقاضی
  • در صورت داشتن مدارک حق اولویت ارائه این مدارک
  • در صورتی که وکیل امور مربوط به ثبت طرح صنعتی را انجام می دهد باید وکالت نامه نیز ارائه دهید

شرایط ثبت طرح صنعتی در کرج

شرایط اصلی در ثبت طرح صنعتی این است که اولاً طرح صنعتی قبل از افشاء به ثبت برسد. متقاضی ثبت طرح صنعتی باید حساب کاربری داشته باشد و اقامت ایرانی داشته باشد. متقاضیان خارجی برای ثبت طرح صنعتی خود در سایت باید از طریق سازمان وای پو اقدام کنند. طرح صنعتی به مدت 5 سال ثبت می شود و بعد از 5 سال به مدت 5 سال دیگر نیز می توانید تمدید اعتبار کنید این کار را حدذاکثر در مجموع 15 سال می توانید داشته باشید.

مدارک لازم برای ثبت طرح صنعتی کرج

  • مدارک شناسایی اشخاص حقیقی یا مدیر عامل و مدارک ثبتی شرکت
  • توصیف نامه طرح صنعتی
  • عکس طرح صنعتی
  • وکالت نامه
  • شماره تلفن به نام و تلفن ثابت
  • ایمیل
  • آدرس و کد پستی متقاضی

شرایط ثبت طرح صنعتی در کرج

هزینه و زمان ثبت طرح صنعتی در کرج

هزینه های ثبت طرج صنعتی برای تمدید و ثبت آن متفاوت است. مورد دیگری که در هزینه های طرح صنعتی تاثیر گذار است حقیقی یا حقوقی بودن متقاضی  است. بر اساس این هزینه های اظهارنامه و حق ثبت و هزینه روزنامه رسمی تعیین می شود. هزینه های مربوطه در چند مرحله پرداخت می شود. زمان ثبت طرح صنعتی از زمان ثبت اظهارنامه 35 الی 45 روز می باشد.

مراحل ثبت طرح صنعتی در کرج

  1.  تکمیل مدارک و ایجاد حساب کاربری در سایت اداره ثبت شرکت ها
  2.  استعلام و دریافت مشاوره های اولیه از کارشناسان ارزان ثبت
  3. ثبت درخواست و اخذ قرارداد با مجموعه ارزان ثبت
  4. تکمیل اظهارنامه ثبت طرح صنعتی در سایت مالکیت صنعتی
  5. بررسی کارشناسان مبنی بر ثبت یا عدم ثبتت طرح صنعتی
  6. دریافت ابلاغیه های اولیه
  7. انتشار آگهی در روزنامه رسمی کشور
  8. ارائه اصل مدارک به سازمان مالکیت صنعتی
  9. دریافت آگهی 5 ساله ثبت طرح صنعتی

استعلام ثبت طرح صنعتی کرج

استعلام طرح صنعتی را می توانید آنلاین دریافت کنید. برای این کار لازم است به سایت مالکیت صنعتی وارد شوید. بعد از واررد شدن به ساایت مالکیت صنعتی می توانید به قسمت جستجو در بانک اطلاعات مالکیت صنعتی وارد شوید و اسم طرح را وارد نمایید. بعد از جستجو اگر قبلاً ثبت شده باشد در نتیجه مشاهده می شود. در نهایت اگر ثبت نشده باشد می توانید به ثبت برسانید. حتماً استعلام طرح صنعتی را از کارشناسان متخصص بخواهید انجام دهند زیرا نتیجه جستجو زمانی درست انجام  می شود که از چند روش جستجو را انجام دهید.

استعلام طرح های صنعتی تایید شده را از سایت روزنامه رسمی دریافت کنید. آگهی های روزنامه را از قسمت آگهی های قانونی می توانید مشاهده کنید.

سازمان ثبت طرح صنعتی در کرج

اداره ثبت مالکیت صنعتی تنها سازمان ثبت مالکیت صنعتی در استان تهران که خدمات مربوط به ثبت طرح صنعتی در کرج را ارائه می دهد. البته نیاز به مراجعه حضوری ندارد و باید درخواست خود را از طریق سایت طرح صنعتی در کرج مراجعه نمایید.

سازمان ثبت طرح صنعتی با ارائه خدمات مختلف امکان ثبت طرح صنعتی را با ارائه اظهارنامه الکترونیکی می توانید طرح صنعتی خود را به ثبت برسانید.

 از اینکه با مجموعه حقوقی ارزان ثبت همراه بودید کمال تشکر را داریم و امیدواریم مطالب این سایت تا حد امکان برای شما مفید بوده باشد. اگر سوال یا ایرادی در این زمینه دارید با کارشناسان و متخصصان ما در ارزان ثبت همراه باشید. اطلاعات بیشتر را از کارشناسان ما دریافت کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :