نحوه آسان ثبت اختراع در کرج

ثبت اختراع در کرج

مخترعین به دلیل عدم اطلاع از مزایایی که یک اختراع با خود به دنبال دارد شاید کمتر بتوانند اقدامات ثبت اختراع را انجام دهند. اگر در فکر ثبت اختراع در کرج هستید و اکنون تمایل به ثبت قانونی و تولید اختراع در سطح وسیعی هستید متن زیر راهنمای شما خواهد بود . با ما در ادامه همراه باشید.

ثبت اختراع در کرج

تمامی تراوشات ذهنی که افراد در ذهن می پرورانند و با بررسی ها معلوم می شود که می توان آن ها را در سطح وسیعی به ثبت رساند و می توان از طریق مشاوره کارشناسان حقوقی آن را ثبت کرد. باید بدانید که مراحل و نحوه ثبت اختراع در کرج علاوه بر شرایط مندرج برای ثبت اختراع که شامل مواردی مانند ابتکاری و کاربردی بودن آن است که با تنظیم اظهارنامه ثبت اختراع با ارائه مشخصات متقاضی و کاربرد اختراع ارائه شده می توانند از طریق مشاوره تخصصی کارشناسان حقوقی انجام گیرند.

شروط ثبت اختراع در کرج

با تکیه بر ماده 6 مندرج در قانون ثبت اختراعات در ایران، تمامی اختراعات با ارائه اظهارنامه ثبت اختراع که به اداره مالکیت صنعتی تسلیم می‌شود، باید با مشخص کردن موضوعی را که حمایت ازاختراع نامیده می شود ارائه شود و با تنظیم به فارسی آن، که باید دارای تاریخ و امضا باشد به همراه توصیف و ادعانامه اختراع، در اداره مالکیت ثبت شود.

باید در نظر بگیرید که ثبت اختراع تنهاشروع امور حقوقی است از این رو مخترع یا مخترعین با ذهنیت ثبت اختراع در کرج باید ایده ها و اختراعات خود را به شکل اختراعی که بتوان ان ها را به ثبت رساند و مشمول قوانیناداره ثبت باشند با ظاهر جدید، بر اساس قانون مندرج در اداره مالکیت صنعتی ثبت اختراع ثبت کرد. هر اختراعی برای ثبت لازم است که تمامی شروط را به همراه مدارک و مراحل برای ثبت اختراع به همراه داشته باشد البته بهتر است بدانید بدون انجام اقدامات ثبتی امکان ثبت اختراع در کرج وجود نخواهد داشت، از سویی دیگر  شخصیت مخترع با داشتن اطلاعات خاص و با تلاش سالیانه خودبرای بهره وری ثبت اختراع اقدام می کنند و از این راه از  سودجویی افراد فرصت طلب جلوگیری می کنید.

یک اختراع باید به طور حتم دارای ابتکار بوده و از قبل توسط اشخاص دیگر به ثبت نرسیده باشد. در ادامه به مواردی که نمی توان آن ها را به عنوان اختراع به ثبت رساند می پردازیم. همراه ما باشید.

ثبت اختراع در کرج

موارد غیرقابل ثبت برای اختراع در کرج

  • نظریات علمی و هنری و کشفیات
  • روش ها و فعالیت های درمانی بیماری های حیوان یا انسان
  •  اختراعاتی که پیش از این پیش بینی و ثبت شده باشند
  •  اختراعاتی که مخالف با موازین شرعی و اخلاقی باشند
  • فرآیند های بیولوژیکی همچنین منابع ژنتیک و اجزا ژنتیک تشکیل دهنده آنها

مدارک ثبت اختراع در کرج

  • ارائه دو نسخه از توصیف نامه و ادعانامه اختراع در کرج
  • تسلیم مدارک مثبت هویت مالک و یا مالکین حقیقی به تعداد مالک (کپی از شناسنامه و کپی از کارت ملی)
  •  مدارک شناسایی مخترع یا مخترعین به تعداد مخترعین هر کدام مجزا
  •  در صورت انجام امور ثبت اختراع توسط نماینده قانونی ارائه وکالتنامه معتبر وکیل الزامی است
  •  آگهی روزنامه رسمی تاسیس

مراحل ثبت اختراع در کرج

  1. ورود به سامانه ثبت اختراع در اداره مالکیت صنعتی و ورود به بخش ثبت اظهارنامه ثبت اختراع
  2. قبول تعهد نامه تایید و رعایت مواد قانونی
  3. انتخاب نوع اظهارنامه
  4. وارد کردن اطلاعات اظهارنامه
  5. در صورتی كه تقاضانامه ثبت اختراع توسط وكیل انجام شود ارائه اصل وكالت نامه یا رونوشت برابر اصل شده  وکالت نامه باید در اظهارنامه درج شود
  6. ارائه یك برگ روزنامه رسمی به همراه مدارك باید تسلیم اداره مالكیت صنعتی شود.
  7. سپس با ارائه قبض رسید بانكی حق الثبت اظهارنامه تقاضای ثبت را به سرانجام می رسانید.

لازم به ذکر است باید قبل از هر اقدامی استعلامات مربوط به ثبت اختراع را انجام دهید.

هزینه ثبت اختراع در کرج

هر نوع برآورد هزینه ثبت اختراع باید از طریق کارشناسان این امر بصورت تخصصی به متقاضیان ثبت اختراع ارائه شود . از این رو اگر بفکر ثبت اختراع در کرج هستید و از هزینه های مربوط به ثبت اختراع اطلاعی ندارید تنها با یک تماس می توانید اقدام به اخذ مشاوره رایگان و تخصصی در این زمینه کرده و قبل از هر اقدامی براوردهای لازم برای ثبت اختراع را انجام دهید.

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :