نکات تخصصی ثبت موسسه در تهران

ثبت موسسه در تهران

ثبت موسسه در تهران از جمله اموری است که در صورت نیاز برای انجام اموری غیر از تجارت باید به صورت قانونی انجام گیرد. اگر شمانیز در فکر ثبت موسسه خود هستید متن زیر راهنمای مناسب شما در این زمینه خواهد بودو تنها با صرف مدت زمانی اندک می توانید کسب و کار خود را بصورت قانونی پیش ببرید. با ما در ادامه همراه باشید.

راهنمای ثبت موسسه در تهران

موسسات با ماهیت انجام امور غیرتجاری یعنی عدم تولید و عرضه محصول در بازار، تنها با ارائه خدمات اقدام به فعالیت می کنند و به دونوع انتفاعی و غیرانتفاعی طبقه بندی می شوند. شما در صورت تمایل به اعتبار بیشتر در حوزه فعالیت خود به مانند تاسیس آموزشگاه علمی می توانید با ثبت موسسه غیرتجاری فعالیت خود را شروع کنید و آینده کاری خود را تضمین کنید.

موسسه های غیر تجاری به جهت انجام اهدافی مشخص با شرایط خاصی می توانند به ثبت رسند. از آنجایی که از برآورد نام موسسه تجاری می توان فهمید، امور تجاری در موسسه ها امکان ندارد. این موضوع بدین معناست که فعالیت موسسه به مانند ثبت موسسه آموزشی ، هرگز نمی تواند فعالیت هایی مانند واردات، صادرات را بیاورید. در این نوع موسسات شما تنها می توانید به امور غیر تجاری بپردازید. شما در زمینه آموزش و ارائه خدمات حقوقی با مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها که این امر در اداره ثبت شرکت ها انجام می شود می توانید فعالیت خود را اغاز کنید.

انواع موسسات غیر تجاری در تهران

  •  موسساتی که اهداف ثبت آن ها کسب سود و منافع و تقسیم آن بین اعضا موسسه نباشد. (غیرانتفاعی) مثل موسسه خیریه
  •  موسساتی که اهدف آن ها در زمان حیات کسب سود و منافع مادی و سودآوری تمام اعضا موسسه غیرتجاری باشد. (انتفاعی) همانند موسسات هنری، حقوقی و فنی

ثبت موسسه در تهران

مدارک ثبت موسسه در تهران

  • تکمیل تقاضانامه که به امضاء اعضا رسیده باشد.
  • تکمیل اساسنامه که موسسین آن را امضاء نمایند و ارائه دو برگه از آن
  • در صورت مجوزی بودن موسسه ارائه و اخذ جوازهای مربوطه الزامی است.

نحوه ثبت موسسه در تهران

هر موسسه با موضوع فعالیتی غیراز تجارت باید ابتدا موسسین مورداعتماد را برگزیند سپس با ارائه مدارک حقوقی و مجوزهای لازم از ارگان های مربوطه می توان تمامی لیست ها را در سامانه اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسانده و منتظر تایید از سوی بازرسین اداره باشید.

هزینه ثبت موسسه در تهران

ثبت موسسات غیرتجاری به مانند ثبت شرکت های تجاری دارای پروسه ثبتی و حقوقی می باشد. هر کدام از متقاضیان ثبت موسسه باید اصول خاص برای ثبت را رعایت کنند . از این رو باید این نکته را بدانید که هر موسسه ای بر اساس نوع خود قادر به ثبت در اداره ثبت شرکتها است که این موضوع خود متقاضیان را مشمول پرداخت هزینه های ثبتی می کند. در صورت تمایل به دریافت مشاوره در خصوص ثبت موسسه و برآورد هزینه های حقوقی و ثبتی موسسات می توانید با مشاوران ارزان ثبت در تماس باشید.

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :