گام به گام ثبت برند در اردبیل

ثبت برند در اردبیل

هر کسب و کاری که سال ها در عرصه ارائه خدمات یا محصولات فعالیت می کنند بهتر است هر چه سریعتر برای ثبت علامت تجاری خاص خود اقدام کنند. از این رو دانستن نکات حقوقی برای ثبت برند در اردبیل راهکاری مناسب و شروط خاص به برند قابل ثبت را در ادامه متن زیر خواهید خواند که راهنمای تخصصی شما در مسیر ثبت برند باشد.

ثبت برند در اردبیل

هر فعال اقتصادی که کسب و کار کوچک یا بزرگی دارد باید این نکته را بداند که تنها با ثبت برند و علامت تجاری می تواند خود را بین مشتریان و اعضای جامعه معرفی کند زیرا در صورت جستجوی محصولات از سوی مشتریان نام و علامت تجاری خاص شما به چشم می آید و باعث دو چندان شدن تمایل اشخاص در تهیه برندی مناسب کسب و کار می شود.

یک اسم و لوگو خاص برای بازرگانان مهم تلقی می شود زیرا تمام هویت ان ها با نمایش و تبلیغ برند نمایان می شود پس در زمان انتخاب برند در اردبیل باید از مشاوره تخصصی افراد مجرب بهره ببرید.

ما با تجارب خود در این زمینه مهارت و تجربه را در هم ادغام کرده ایم تا بتوانیم بهترین راهکار را در تمام عرصه های ثبتی و حقوقی دراداره ثبت مالکیت معنوی و حقوقی به شما ارائه نماییم. از این جهت اگر برای ثبت برند در اردبیل نیاز به دانستن قوانین و شروط ثبت داشته باشید بهتر است در ادامه متن زیر همراه ما باشید تا با شرح نحوه ثبت برند و شروط ثبت برندی مناسب شما را در این مسیر یاری کنیم.

شروط ثبت علائم تجاری در اردبیل

شرط اولیه ثبت برند که در اداره مالکیت صنعتی نیز درج شده خاص بودن طرح ارائه شده است که به هیچ عنوان مشابه یا حتی برندی با پارامترهای رنگی آن در اداره مالکیت نباید به ثبت رسیده باشد. این امر لازمه انجام استعلام ثبت برند و علامت تجاری قبل از ثبت آن می باشد. در صورت کلی علامت های تجاری معرف کسب و کار است که با یک نگاه می توان به ماهیت و کاربرد آن پی برد.

شرط دیگر برای ثبت برند و علائم تجاری نداشتن موارد ثبتی که مغایرت با شروط ثبت برند اداره مالکیت باشد خواهد بود که با توجه به آن می توان در انتخاب بهترین نوع برند و علامت تجاری گام برداشت. توجه به طبقات برند یک کالا مهم ترین شرط برای ثبت علامت می باشد.

مدارک ثبت برند در اردبیل

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند در اردبیل برای اشخاص حقیقی

  • تسلیم نسخه رونوشت از شناسنامه و کارت ملی متقاضی ثبت علامت
  • ارائه مجوز فعالیت ( مشمول مواردی همچون: جواز تاسیس، پروانه بهره‌ برداری، پروانه ساخت، جواز کسب ودیگر گواهی که برای فعالیت از نهادهای قانونی قابل دریافت است)
  • در صورت قید شدن حروف غیرفارسی ارائه کارت بازرگانی الزامی است

مدارک لازم جهت ثبت برند در اردبیل برای اشخاص حقوقی

  • تسلیم مدارک مربوطه برای شناسایی شخصیت حقوقی مشمول: کارت ملی و شناسنامه متقاضی
  • تسلیم تمام روزنامه رسمی تاسیس یا برگه های مربوط به آخرین تغییرات در شرکت
  • کارت بازرگانی در صورت درج حروف غیر فارسی در علامت تجاری ارائه شده
  • ارائه تمامی مجوزهای فعالیت شرکت
ثبت برند در اردبیل
ثبت برند در اردبیل

نحوه ثبت برند و علامت تجاری در اردبیل

ساده ترین روش برای ثبت برند در دنیای تجارت امروزه بهره مندی از تجارب کارشناسان حقوقی مجرب در این زمینه است. استفاده  از تجارب وکلای حقوقی می تواند در میزان خطا و در ادامه هزینه های ثبت برند و علامت تجاری شما تاثیرگزار باشد. از این رو راهکار بهره مندی از تجارب اشخاص مجرب برای ثبت برند صفر تا صد مراحل انجام امور حقوقی را برعهده می گیرد. در صورت عدم واسپاری امور ثبت برند و علامت تجاری باید به سایت اداره مالکیت معنوی مراجعه کرده که برای اطلاع شما عزیزان در ادامه به مراحل ثبت برند می پردازیم:

  1. مراجعه به سامانه اینترنتی اداره مالکیت صنعتی
  2. تسلیم تمامی مشخصات هویتی و شناسایی مالک برند تجاری در اردبیل
  3. تسلیم مدارک مربوط به طبقه و نوع برند و کالا یا خدمات ارائه شده برای ثبت در اداره
  4. ارائه طرحی سه بعدی از برند طراحی شده در سامانه
  5. پرداخت هزینه های ثبت برند و لوگو در استان مورد نظر
  6. بررسی کارشناسان اداره مالکیت صنعتی برای تایید یا عدم تایید ثبت برند ارائه شده
  7. در صورت تایید مدارک ارائه شده برند انتشار اگهی ثبت برند در روزنامه رسمی
  8. پس از مدت زمان مشخص 30 روزه در صورت عدم اعتراض به برند ارائه شده باید با انتشار دومین آگهی آن را به اطلاع عموم برسانید.
  9. گام انتهایی و مهم در ثبت برند تجاری مراجعه به اداره مالکیت صنعتی واقع در تهران است که با تشکیل پرونده فیزیکی اقدام نهایی ثبت علامت را انجام می دهید.

بهتر است بدانید پس از ثبت برند اعتبار آن تا 10 سال خواهد بود. پس از اتمام زمان 10ساله ثبت برند مالکین باید در اداره مالکیت صنعتی برای تمدید آن اقدامات لازم را انجام دهند.

تعرفه های ثبت برند در اردبیل

هزینه ثبت برند و علامت تجاری در اردبیل به پارامترهای مختلفی بستگی د ارد که مهم ترین آن ها را می توان انتشار دو نوبت آگهی در روزنامه رسمی به حساب آورد. دیگر هزینه ثبتی علامت تجاری انتخاب کارشناس حقوقی مجرب در زمینه انجام امور را می توان دانست. زیرا شاید در اولین نگاه نیاز بهره مندی از تجاری وی احساس نشود ولی در بلند مدت نیاز حضور وی در صورت برخورد با ایرادات در مدارک حس می شود. برای دریافت لیست تمامی هزینه های ثبت برند قبل از اقدام به ثبت با کارشناسان ارزان تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

زمان لازم برای ثبت علامت تجاری در اردبیل

یک برند با توجه به طبقه ثبت آن و زمان انتشار آگهی ها در دونوبت دارای مدت زمانی متغییر می باشد. در صورت کلی ثبت برند و علامت تجاری تا 40 روز زمان خواهد برد. هرچه تجربه اشخاصی که برند را در اداره مالکیت صنعتی ارائه می کنند بیشتر باشد این زمان کاهش خواهد یافت.

خدمات مالکیت صنعتی در استان اردبیل

اداره مالکیت صنعتی با موضوع ثبت اختراع، ثبت طرح صنعتی، ثبت برند فعالیت می کند و با ارائه خدماتی تخصصی برای انجام اقدامات حقوقی یاری رسان افراد خواهد بود. نکته مهم در اقداماتی مانند ثبت برند و ثبت اختراعات نوظهور بودن آن ها برای ثبت در اداره مالکیت خواهد بود.

ثبت طرح صنعتی در اردبیل

طرح صنعتی پروژه ای فنی با تغییر در طرح یا اشکال ظاهری یک کالا می باشد، به عبارتی طرح صنعتی در زمینه ظاهر محصولات می پردازد. این طرح می تواند تحت حمایت قانونگزار اداره مالکیت صنعتی باشد. برای ثبت طرح صنعتی باتسلیم هر کدام از مدارک مربوط به آن، استعلام قبل از ثبت طرح صنعتی در اداره مالکیت صنعتی می تواند موجب اقدام قانونی اشخاص شود.

ثبت اختراع در اردبیل

اختراعات حاصل تفکر و ایده ای نوظهور برای ارائه محصول و کالایی تخصصی است. اختراعات با ارائه ماکتی در ابعاد کوچک تر می تواند در اداره مالکیت صنعتی به ثبت رسد و با ثبت اختراع توسط مخترع یا وکیل ثبتی در این خصوص به پیشرفت اشخاص یاری رسانند.

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :