پیشنهاد انتخاب اسم شرکت – انتخاب اسم سه سیلابی

نحوه ثبت اسم شرکت

مجتمع ثبتی ارزان ثبت در مقاله ای که در ذیل برای شما آورده است تلاش و کوشش نموده است تا درباره ی انتخاب اسم شرکت مطالبی را به عزیزانی می خواهند برای شرکت خود اسمی را انتخاب کنند ارائه نماید مقاله را بخوانید و در صورت روبرو شدن با هر سوال و موردی می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

انتخاب اسم شرکت

چگونه برای شرکت خود اسم انتخاب کنیم ؟ اشخاصی که قصد  دارند شرکت ویا برندی را  به ثبت برسانند می بایست برای نام شرکت خود وقت و زمان زیادی را صرف کنند  شایان ذکر است که در زمان های گذشته ثبت اسم تک سیلابی شرکت بسیار آسان بوده اما امروزه ممکن نمی باشد . چنانچه به هر دلیلی اسم شرکت خود را بدون در نظر گرفتن همه جوانب انتخاب کنید ممکن است بعد از مدتی نیاز به تغییر نام داشته باشید .

نام شرکت در حقیقت اولین نشانه شخصیت های حقوقی می باشد باید بگوییم اسم شرکت همانقدر مهم است که پرچم یک کشور اهمیت دارد می توان گفت انتخاب نام شرکت از قوانین سختگیرانه ای برخوردار می باشد این امر به این خاطر می باشد مسائل حقوقی و مالی در انتخاب نام شرکت تاثیر به سزایی دارد به همین خاطر انتخاب نام شرکت برای برخی از افراد پیچیده و سخت می کند.

مهم ترین نکته این می باشد که با شناخت قواعد انتخاب نام شرکت بهترین نام را بتوانید برای شرکت خود انتخاب نمایید که شایسته شرکت شما باشد.

اسم شرکت و اسامی خاص برای برند

انتخاب اسم شرکت یکی از مباحث مهم ثبت شرکت می باشد هم چنین بعد از ثبت شرکت هم باید برای ثبت برند شرکت خود اقدام کنید به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی اسم شرکت و اسامی خاص برای برند می توانید به مقاله آن مراجعه کنید و اطلاعات لازم و کافی را کسب کنید.

انتخاب نام شرکت

نام شرکت انتخابی شما نباید از قبل توسط اشخاص دیگری به ثبت رسیده باشد به طور مثال در صورتی که شرکتی از قبل با نام “آرا” به ثبت رسیده باشد شما میتوانید دو باره به همین نام شرکتی رابه ثبت برسانید تنها میتوانید با اضافه کردن یک سیلاب خاص به عنوان مثال “آرا مهر” آن را به ثبت برسانید.

نام شرکت باید از حداقل سه کلمه خاص که مشابه این ترکیب در نام هیچ شرکت دیگری نباشد انتخاب گردد. مجتمع ثبتی ارزان ثبت جهت انتخاب اسم شرکت و ثبت اسم شرکت و تعیین نام بهترین خدمات را ارائه می کند.

از چه کلماتی می‌توان برای انتخاب اسم شرکت استفاده کرد؟

کلیه سیلاب های استفاده شده در نام شرکت شما باید فارسی باشد و در فرهنگ نامه دهخدا یافت شود ، باید بدانید میتوانید از اسم شهرها ، رنگها و یا اعداد استفاده نمایید اما در نام شرکت شمرده نمی شود و به غیر از این کلمات باید دارای سه سیلاب باشد.

باید بدانید که استفاده از اسامی شهرها،رنگ ها و اعداد در نام شرکت مانعی ندارد اما به عنوان سیلاب اصلی شناخته نمی شود نام شرکت به غیر از این کلمات باید دارای سه سیلاب باشد.

نحوه ثبت اسم شرکت
انتخاب اسم شرکت

راهنمای تعیین نام شرکت در اداره ثبت شرکت ها

  •  از کلمات بیگانه و اسامی خارجی در نام شرکت بپرهیزید چنانچه معادل فارسی آن نباشد به ثبت نمیرسد و یا اگر از اسامی استفاده می نمایید که در لغت نامه معنی آن را نمیدانید حتماً از فرهنگستان ادب و فارسی استعلام نمایید.
  • کلیه واژه هایی که در فرهنگستان زبان و ادب فارسی معادل برای آنها در نظر گرفته نشده است و یا از سوی فرهنگستان به ثبت نرسیده است مشمول قانون ممنوعیت به کار گیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه نمیشوند.
  • استفاده اسامی که باعث فریب افکار عمومی شود ممنوع می باشد.
  • استفاده از اسامی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه باشد قابلیت به ثبت رساندن ندارد.
  • اسامی همانند : ساختمانی ، بازرگانی، حقوقی و… که موضوع فعالیت را شرح می دهند از نام شرکت نمی باشند.
  •  استفاده از کلماتی همانند کانون، بانک، ارشاد و… در نام شرکت نیازمند اخذ مجوزهای لازم از مراجه ذی صلاح می باشد.
  • از کلماتی از قبیل ایران، ملت و … برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی پذیرفته نمی شود.
  • برای استفاده از گویش ها  و لهجه های بویم می بایست تاییدیه از فرمانداری، شورای شهر و بخشداری ها اخذ نمود.
  • ارائه مستنداتی برای استفاده از مکان های نام برده شده در نام شرکت الزامی می باشد.
  • پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد.
  • استفاده از اسامی ائمه و نام های متبرکه پس از اخذ مجوزهای لازم امکان پذیر است.
  •  تخصیص عین نام با همان زبان و با رسم الخط فارسی به شعبات و نمایندگی های شرکتهای خارجی ممکن می باشد.
  • نام هایی که مورد تایید قرار گرفته است به هیچ وجه قابل انتقال به غیر نمی باشد حتی با تنظیم سند رسمی.

ارزان ثبت بهترین گزینه برای مشاوره انتخاب اسم شرکت برای شماست. تنها کافی است با شماره های مندرج در همین صفحه تماس بگیرید. مشاوران ارزان ثبت با مشاوره رایگان حقوقی و ثبتی شما را راهنمایی خواهند کرد.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :