پلمپ دفاتر تجاری سال 1401-1402

اطلاعات تخصصی درباره دفاتر پلمپ

یکی از اقدامات پس از ثبت شرکت که موسسین شرکتها به انجام آن الزام دارند اخذ دفاتر پلمپ تجاری می باشد که البته بعد از آن نیز سالانه باید دفاتر پلمپ مالیاتی در زمان مقرر اخذ شود و به اداره مالیات ارائه شود.

دفاتر پلمپ تجاری یا دفاتر قانونی یا مالیاتی دفاتری هستند که گزارش عملکرد مالی شرکت یا موسسه هرساله در آن نوشته شده و در ابتدای سال بعد به اداره دارایی تسلیم می گردد تا بر اساس آن درآمد شرکت و مالیات بردرآمد آن در واقع مشخص شود و چنانچه فعالیتی نداشته باشید نیز باید دفاتر را گرفته و سفید به آن اداره تحویل دهید تا از جریمه و مشکلات بعدی که به خاطر عدم اخذ دفاتر پلمپ پیش می آید، جلوگیری کنید.

دفاتر پلمپ تجاری 1401-1402

دفاتر پلمپ تجاری مشتمل بر دو دفتر روزنامه و کل است و می تواند 50 برگ، 100 برگ یا 200 برگ باشد که به میزان عملکرد مالی خود می توانید دفترهای حجیم تر را انتخاب کنید. جهت انجام اقدامات پس از ثبت به مانند اخذ دفاتر پلمپ مالیاتی ارزان ثبت و مشاوره و خدمات خود را ارزانی می دارد.

انواع دفاتر پلمپ قانونی شرکت در سال 1401

دفاتر پلمپ تجاری به دونوع دفتر روزنامه و دفاتر کل دسته بندی می شوند که در ادامه به تشریح آن ها می پردازیم.

دفاتر روزنامه : منظور از دفتر روزنامه، دفتری ایت که تجار باید در آن تمامی معاملات و امور تجاری مالی را در هر روز کاری درج کرده که معاملات مالی می تواند شامل داد و ستد و خرید و فروش و نیز صادرات و واردات کالاها و خدمات باشد.

در این نوع از دفاتر تجاری تمامی معاملات بر طبق روز و تاریخ دقیق درج می شود. یک نکته مهم در این زمینه و وارد کردن اطلاعات بازرگانی شرکتها باید بدانید که تا 7 روز دیرکرد ثبت معاملات مشکلی در ارائه دفتر روزنامه نخواهد گذاشت.

دفاتر کل : دفتر کل، دفتری است که تمامی تجار باید معاملات بازرگانی خود را تا یک هفته کاری از دفتر روزنامه در آن ثبت کرده و این منوال هر هفته ثبت شود. باید توجه داشت که مندرجات دفاتر روزنامه و کل باید مشابهت داشته باشد.

دفاتر پلمپ مالیاتی
دفاتر پلمپ مالیاتی

سامانه پلمپ دفاتر 1401-1402

ثبت پلمپ دفاتر قانونی باید در سامانه اداره مالیات انجام شود. از این رو با تکمیل تمامی مدارک مربوط به آن و پرداخت هزینه های دفاتر پلمپ1401 می توانید دفاتر را از طریق پست ارسال کنید.

مهلت ارائه پلمپ دفاتر تجاری 1401

تمامی تجار که مشغول به انجام فعالیت های تجاری هستند باید در انتهای سال مالی خود دفاتر قانونی پلمپ را به اداره مالیات تحویل دهند. شما فعالان اقتصادی بهتر است بدانید در سال 1401 باید پلمپ دفاتر خود رادر همان سال ارائه کنید.

شما متقاضی می توانید دفتر پلمپ سال بعد را نیز تهیه کنید. در صورت عدم ارائه این دفاتر در موعد مقرر مشمول پرداخت جریمه های نقدی خواهید شد.

از این رو پیشنهاد ما در حوزه امور حقوقی باری انجام به موقع امور ارائه دفاتر پلمپ شما ، عدم واگذاری امور ثبت پلمپ به انتخای سال مالی می باشد. پس بهتر است هرچه سریعتر اقدامات حقوقی و مالی را انجام دهید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پلمپ دفاتر (اشخاص حقوقی)

  • کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل و مهر شرکت
  • تکمیل فرم اظهارنامه دریافتی از اینترنت
  • کپی روزنامه تاسیس شرکت
  • کپی آخرین تغییرات ثبتی شرکت در روزنامه رسمی (در صورت وجود تغییرات)

مدارک مورد نیاز اخذ پلمپ دفاتر (اشخاص حقیقی)

  • تکمیل فرم اظهارنامه پلمپ دفاتر مهر و امضاء شده دریافتی از اینترنت
  • کپی کارت ملی متقاضی
  • کپی پروانه کسب و یا مجوز فعالیت کسبی
  • وکالتنامه یا معرفی نامه برای نماینده در صورتی که وکیل یا نماینده برای پلمپ دفاتر معرفی شده باشند.
اطلاعات تخصصی درباره دفاتر پلمپ
دفاتر پلمپ مالیاتی

مراحل درخواست پلمپ دفاتر 1401

ابتدا باید به آدرس اینترنتی اداره ثبت شرکتها که مرجع درخواست دفاتر پلمپ تجاری است مراجعه کنید .سپس باید به قسمت تقاضای دفاتر پلمپ تجاری رفته و با توجه به آگهی تاسیس شرکت اطلاعات شخص متقاضی را وارد نمایید و البته نوع متقاضی را شخصیت حقوقی انتخاب کنید.

سپس مشخصات شخصیت حقوقی یعنی، آدرس کد پستی، شماره ثبت و شناسه ملی را باید تکمیل کنید و نیز شماره همراهی از شما خواسته می شود که کلیه مراحل درخواست و صدور دفاتر به این شماره اطلاع رسانی میشود.

جهت ثبت تاریخ شروع سال مالی و ماه مالی باید بر اساس مدارک ثبتی اطلاعات آن را وارد کنید که با تاریخ ثبت متفاوت می باشد .

سپس باید آدرس محل دریافت دفاتر پلمپ صادر شده که از طریق پست ارسال می شود را مشخص نمایید. در گام بعدی اطلاعات شرکت را درج می کنید و آن را با زدن دکمه تایید تایید می کنید تا شماره پیگیری برای شما اختصاص داده شود.

بعد از آن مشخصات یکی از اعضای شرکت را به عنوان شخص درخواست کننده دفتر وارد نمایید و سپس اطلاعات سایر اعضای شرکت را در سامانه درج کنید که در یک مرحله مشخصات شخصی ودر مرحله بعد سمت ها و طول سمت و تاریخ شروع سمت و حق امضا را درج کنید.

در گام نهایی نیز با زدن دکمه پذیرش نهایی تقاضای خود را قطعی کنید و سپس اظهارنامه پلمپ دفاتر را از ساامانه پرینت گرفته به همراه سایر مدارک شرکت به اداره ثبت شرکتها پست نمایید تا چنانچه ثبت تقاضا در پرتابل و نیز مدارک ارسالی تایید شود، دفاتر صادر شده و به آدرس داده شده توسط شما ارسال شود.

لازم به ذکر است که چنانچه گزینه پذیرش نهایی را بزنید دیگر قادر به انجام هیچ نوع تغییر یا اصلاحی در اطلاعات وارد شده نمی باشید. لذا در ثبت اطلاعات و تایید آن دقت کافی نمایید.

پس از ارسال مدارک لازم است که ضمن در دست داشتن کد پیگیری مجدداً به پورتال یا سامانه رفته و با وارد کردن آن تاریخ ارسال مدارک را نیز به اداره ثبت اعلام کنید.

چنانچه ثبت نام و مدارک شما مورد پذیرش قرارگیرد ازطریق پیامک و نیز سایت جهت پرداخت وجه دفاتر به شما پیغام داده می شود و پس از پرداخت وجه اینترنتی باید منتظر دریافت دفاتر باشید .

دلایل رد شدن پلمپ قانونی شرکت

تکمیل دفاتر پلمپ تجاری باید براساس قوانین اداره امور مالیاتی انجام گیرد، اگر پلمپ دفاتر رد شود به این معنی است که مدارک و مندرجات ارسالی که در دفاتر ثبت شده در طول یکسال مورد تایید اداره مالیات قرار نگرفته است و همسو با استانداردهایی که از سوی این اداره تعیین شده ارائه نگردیده.

شایان ذکر است که این سامانه هم اکنون در برخی از نقاط کشور هنوز فعال نمی باشد و در این شهرستانها باید طبق روال قبلی با مراجعه به ادارات پستی جهت اخذ دفاتر اقدام نمود. ارزان ثبت همه  ساله جهت اخذ دفاتر پلمپ تجاری در خدمت شماست.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :