راهنمای کامل ثبت شرکت در ارومیه

برای ثبت شرکت در ارومیه لازم است متقاضی درخواست ثبت شرکت را برا اساس قواعد و مقررات جاری قانون تجارت انجام دهد. قانون تجارت در سال 1311 تصویب شد و به شرکت های تجاری ماهیت قانونی دارد.

امروزه اعتبار شرکت های تجاری بیشتر از اشخاص حقیقی است که دستاورد قانون تجارت بوده است. فعالیت در قالب شرکت به شراکت شما وجه قانونی می بخشد که بر اساس معیار هایی که دارید می توانید اقدام به ثبت شرکت کنید. فعالیت در قالب شخصیت حقوقی به شما فرصت همکاری با شرکت های داخلی و بین المللی می باشد.

شرایط لازم برای ثبت شرکت در ارومیه

شرایط لازم برای ثبت شرکت عبارت است از حضور دو یا چند شریک و تعیین سرمایه مشخص بر اساس معیار های مختلف شرکت قابل ثبت است. اداره ثبت شرکت ها در ارومیه بر اساس شرایط و مندرجات قانون تجارت شرایط مربوطه در نظر می گیرند و بعد از بررسی اقدامات ثبتی انجام می شود. در ادامه همه شرایط مربوطه برای ثبت شرکت را انجام خواهید داد.

هزینه ثبت شرکت در ارومیه

هزینه های ثبت شرکت در ارومیه شامل هزینه ثبتی، ابطال تمبر و مالیات بر سرمایه، هزینه پستی، هزینه های مربوط به ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها انجام می شود. تفاوت هزینه های مربوط به نوع شرکت و سرمایه آن و نیز تعداد اعضاء تعیین می شود.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در ارومیه

برای ثبت شرکت در ارومیه لازم است مدارکی که باید به اداره ثبت شرکت ها ارائه شود شامل:

  1. دو نسخه از اساسنامه ثبت شرکت
  2. رونوشت مربوط به اظهارنامه یا تقاضا نامه ثبت شرکت در ارومیه
  3. شرکت نامه ثبت شرکت
  4. صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و صورتجلسه هیئت مدیره
  5. شناسنامه و کارت ملی اعضاء
  6. وکالت نامه از دیگر مدارک مربوط به ثبت شرکت می باشد.

مراحل ثبت شرکت در ارومیه

  1. وارد سایت رسمی اداره ثبت شرکت ها شوید.
  2. در قسمت ثبت شرکت وارد شوید و اطلاعات حوزه ثبتی و اطلاعات مربوط به درخواست ثبت شرکت در ارومیه را تکمیل نمایید.
  3. مدارک و اسناد مورد نظر را تکمیل و به اداره ثبت شرکت ها در ارومیه پست کنید.
  4. پیگیری پرونده را از قسمت پیگیری در سایت ثبت شرکت ها انجام دهید و پیش نویس آگهی را دریافت و به اداره ثبت شرکت ها جهت دریافت مدارک مراجعه نمایید.
  5. با توجه به شماره مکانیزه می توانید آگهی ثبت شرکت را در رزونامه رسمی جمهوری اسلامی انتشار دهید.

زمان ثبت شرکت در ارومیه

برای ثبت شرکت زمان اولیه برای تکمیل مدارک متفاوت است و بسته به شرایط موسسن دارد اما زمانی که درخواست ثبت شرکت در ارومیه را در سایت ثبت شرکت ها ثبت می کنید ظرف دو روز نتیجه رسیدگی به نام شرکت مشخص خواهد شد.

در صورتی که نام شرکت تایید شود و مدارک به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود و پرونده بدون نقص و ایراد باشد طی 14 روز آگهی ثبت شرکت صادر خواهد شد.

ثبت شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود در ارومیه

تاسیس شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود منوط به تشکیل مجمع عمومی موسسین می باشد. مجمع عمومی با حضور اکثریت شرکا و سهامداران رسمیت خواهد یافت. بعد از تنظیم و امضاء صورتجلسه مجمع عمومی موسسین درخواست ثبت شرکت سهامی خاص یا با مسئولیت محدود را به اداره ثبت می توانید بدهید.

شرکت سهامی خاص دارای حداقل 3 سهامدار و هیئت مدیره و 2 بازرس می باشد. شرکت با مسئولیت محدود 2 شریک داشته باشند. هر دو این شرکت ها باید سرمایه اولیه ای را مبنا قرار دهند در شرکت سهامی خاص حداقل 35 درصد از سرمایه قبل از ثبت در حساب شرکت بلوکه می گردد.

ثبت موسسه غیر تجاری در ارومیه

موسسات غیر تجاری در دو حالت به ثبت می رسد. هرگاه فعالیت موسسه برای کسب سود و کسب درآمد برای موسسین باشد لازم است موسسه غیر تجاری انتفاعی ثبت شود برای ثبت این موسسه دو یا چند نفر با سرمایه تعیین شده تحت عنوان سهم الشرکه می توانند مدارک مورد نظر را تنظیم و اقدام به ثبت موسسه نمایند. ثبت موسسه غیر تجاری اگر با هدف خیریه ثبت شود لازم است مجوز دریافت کند و برای ثبت باید درخواست ثبت موسسه غیر تجاری غییر انتفاعی ثبت شود.

ثبت شرکت بازرگانی در ارومیه

برخی از فعالیت های شرکت بازرگانی متفرقه هستند که بسته به کاری که شرکت در طول فعالیت قصد انجام آن را دارد در موضوع اساسنامه عنوان می شود اما به طور کلی هر شرکت بازرگانی فعالیت خود را در زمینه واردات و صادارت یا ترخیص کالا از گمرک می باشد.

ثبت شرکت خدماتی در ارومیه

شرکت خدماتی در زمینه های متعددی می تواند فعالیت داشته باشد و وجه تشابه تمام موضوعات ارائه خدمات است. برخی از شرکت هایی خدماتی بعد از ثبت باید مجوز دریافت کنند مثل پست بانک و برخی از موضوعات خدماتی ممکن است قبل از ثبت نیازمند دریافت مجوز باشند.

برخی موضوعات نیز لازم نیست مجوزی برای آن دریافت شود که بسته به کاری که می خواهید انجام دهید چگونگی دریافت مجوز و یا تنظیم موضوع خدماتی بدون اخذ مجوز را می توانید از کارشناسان ارزان ثبت بپرسید.

ثبت شرکت پیمانکاری در ارومیه

موضوع شرکت در بند دوم اساسنامه عنوان می شود و برای ثبت شرکت پیمانکاری لازم است در زمینه های پیمانکاری و فعالیت های فنی و مهندسی کار می کنند. شرکت پیمانکاری نیاز به اخذ مجوز ندارد و بهترین گزینه ثبتی برای آن ثبت شرکت سهامی خاص می باشد.

واحد های ثبت شرکت در استان آذربایجان

  • چالدران
  • آواجیق
  • اشنویه
  • خوی
  • باروق
  • بوکان
  • ماکو
  • پلدشت
  • پیرانشهر
  • تکاب
  • چهار برج
  • سلماس
  • شاهین دژ
  • بوکان
  • مهاباد
  • ماکو
  • نقده
  • شوط

آدرس اداره ثبت شرکت ها در ارومیه

اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری صلاحیت ثبت امور تغییرات اشخاص حقوقی را نیز بر عهده دارد از این رو برای ثبت شرکت لازم است مدارک ثبت تغییرات به آدرس: ارومیه، فلکه خیرین، اداره ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی مستقر می باشد.

اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در ارومیه برای صدور گواهی ثبت شرکت مراحل و اسناد مورد نیاز را از متقاضی می خواهند صحیح انجام دهند. از این رو با تکمیل مدارک

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :