شرایط پیگیری و ثبت صورتجلسه تغییرات در تهران

چگونه ثبت تغییرات در تهران انجام دهیم ؟

تغییرات شرکت ها زمانی قابل استناد می باش که مطابق شرایط پیگیری و ثبت صورتجلسه تغییرات در تهران ثبت شده باشد. البته اداره ثبت شرکت ها در استان تهران تنها صلاحیت رسیدگی در امور مربوط به شرکت های تجاری را دارد. استان تهران به دلیل پایتخت بودن بسیار از شرکت های تجاری در زمینه های گوناگون را در خود دارد که این سازمان ها و کمپانی ها بر اساس فعالیت خود موظف هستند تغییرات مختلف را در ادارره ثبت شرکت های استان تهران به ثبت برسانند. در ادامه همراه باشید تا اطلاعات کاملی را در این زمینه دریافت کنید.

چگونه ثبت تغییرات در تهران انجام دهیم ؟

همان طور که می دانید شرکت با ثبت در اداره ثبت شرکت ها اعتبار قانونی پیدا می کند. برخی از افراد تصور می کنند تا زمانی که صورتجلسه تغییرات را در اداره ثبت به ثبت نرسانند تغییرات اعمال شده وجه قانونی نخواهد داشت. در صورتی که عدم ثبت تغییرات در اداره ثبت استان تهران تنها در برابر اشخاص ثالث قابل استناد نیست و در برابر حقوق اعضاء معتبر می باشد.

بنابراین برای اینکه این تغییرات در برابر اشخاص ثالث نیز معتبر باشد بهتر است اقدام به ثبت تغییرات شرکت خود کنید. ثبت تغییرات به موجب تنظیم صورتجلسه در مجامع عمومی انجام می شود. مجامع عمومی مجامعی هستند که با حضور شرکاء و سهامداران تشکیل می شوند تا با حق رای اعضاء تصمیم گیری های مربوط به شرکت را انجام دهند.

گاهی تغییرات شرکت ممکن است مربوط به مواد اساسنامه باشد که در این صورت لازم است صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده تنظیم شود و گاه صورتجلسه تغییرات ممکن است در خصوص انتخاب اعضاء هیئت مدیره یا برخی فعالیت های سالانه شرکت مانند تصویب ترازنامه سالانه باشد که در این صورت نیز باید مجمع عمومی عادی سالانه یا عادی به طور فوق العاده تنظیم کنید.

شرایط و مدارک ثبت تغییرات در تهران

همان طور که می دانید تشریفات قانونی در رعایت تمامی مراحل ثبتی شرکت الزامی است و بدون این تشریفات نمی توان برخی از تغییرات را در شرکت انجام داد. شرایط ثبت تغییرات شرکت اولاً تشکیل مجمع عمومی می باشد، ثانیاً حد نصاب مربوطه در مجمع عمومی باید تشکیل شود، ثانیاً حد نصاب سهامی یا میزان سهم الشرکه نیز باید در مجمع انجام شود. اگر دسترسی به برخی از اعضاء شرکت وجود ندارد هیئت مدیره موظف است روزنامه دعوت به اداره ثبت شرکت ها ارائه نماید.

مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت شامل:

  • آگهی ثبت شرکت یا روزنامه رسمی ثبت شرکت
  • آگهی آخرین تغییرات شرکت یا روزنامه مربوط به آخرین تغییرات شرکت
  • صورتجلسه مجمع عمومی
  • ارائه برگه پذیرش نهایی
  • مدارک شناسایی اعضاء جدید
  • در صورت دعوت از طریق آگهی دعوت شماره و تاریخ انتشار روزنامه و نمونه ای از آن، همه مدارک در دو نسخه باید ارائه شوند.

چگونه ثبت تغییرات در تهران انجام دهیم ؟

 

مراحل ثبت تغییرات در تهران

سازمان ثبت شرکت ها زمانی آگهی ثبت تغییرات را صادر می کند که شما تمامی مراحل ثبتی را درست انجام داده باشید در صورت اشتباه بودن و نقص در پرونده گواهی نقص صادر می شود. که همین موضوع روند ثبت تغییرات را طولانی خواهد کرد. از این رو بر اساس توضیح داده شده مراحل ثبت تغییرات شرکت به شرح زیر انجام می شود.

  1. تنظیم صورتجلسه در مجمع عمومی صالح در ثبت تغییرات در تهران
  2. ورود به سایت اداره ثبت شرکت ها و ثبت درخواست در سامانه بر اساس آنچه که در صورتجلسه عنوان شده است.
  3. تکمیل مدارک مربوطه و پست مدارک به اداره ثبت شرکت ها در استان تهران
  4. پیگیری پرونده در سایت اداره ثبت شرکت ها از طریق کد پیگیری که در زمان ثبت درخواست در سایت دریافت کردید.
  5. دریافت پیشنویس و مراجعه به اداره ثبت تهران جهت دریافت اسناد رسمی صادر شده
  6. انتشار آگهی در روزنامه رسمی

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت با مسئولیت محدود در تهران

برای ثبت صورتجلسه تغییرات در تهران برای با مسئولیت محدود باید بر اساس قوانین تجاری تعیین شده برای این شرکت ها ابتدا بر اساس نوع تغییرات مجمع عمومی را تشکیل دهید.

مجمع عمومی برای شرکت های با مسئولیت محدود بسته به نوع تغییرات دارد. اگرر تغییرات در اساسنامه شرکت باسد مکجمع عمومی فوق العاده تشکیل می شود و در غثیر این صورت مجمع عمومی عادی تشکیل خواهد شد.

بعد از تشکیل مجمع می توانید بر اساس مراحل عنوان شده روند ثبت تغییرات را انجام دهید حضور همه یا اکثریت عددی حداقل دو سوم با داشتن 75 درصد از مبلغ سهم الشرکه الزامی می باشد.

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص در تهران

قانون تجارت برای ثبت صورتجلسه تغییرات در تهراندر خصوص همه شرکت ها صلاحیت مجامع را به یک صورت معرفی کرده است اما در شرکت های سهامی حضور حداقل دو یوم اعضائیی که دارنده حداقل 51 درصد از سهام شرکت هستند در تشکیل مجمع الزامی است.

در این صورت می توانند در خصوص ثبت تغییرات تصمیم گیری نمایند. مراحل ثبت در سامانه اداره ثبت شرکت ها انجام می شود و در صورت تغییرات مربوط به اعضاء یا سهام در شرکت سهامی خاص تغییرات باید مربوط به نقل و انتقال سهام باشد.

ثبت صورتجلسه تغییرات موسسه غیر تجاری در تهران

موسسات نیز در دسته بندی اشخاص حقوقی قرار می گیرند که در اداره ثبت شرکت ها باید به ثبت برسد. ثبت تغییرات موسسات غیر تجاری همانند شرکت با مسئولیت محدود انجام می شود با این تفاوت که در برخی موسسات غیر تجاری به دلیل داشتن مجوز باید تاییده صورتجلسه توسط اداره یا سازمان صادر کننده مجوز نیز انجام شود و سپس روند ثبت تغییرات انجام گیرد.

انواع ثبت صورتجلسه تغییرات در شرکت های تجاری

برای ثبت صورتجلسه تغییرات در تهران ها در موارد زیر انجام می شود.

  • ثبت صورتجلسه انتخاب اعضاء هیئت مدیره یا انتخاب بازرسان شرکت
  • تعیین دارندگان حق امضاء
  • تصویب ترازنامه سالانه
  • تعیین نام جدید در شرکت
  • موضوع جدید یا تغییر موضوع شرکت
  • انحلال
  • افزایش یا کاهش سرمایه شرکت
  • انتخاب نام جدید
  • تاسیس شعبه
  • نقل و انتقال سهام
  • ورود و خروج شریک
  • تغییرات مربوط به سهام شرکت

هزینه و زمان ثبت صورتجلسه تغییرات در تهران

هزینه های ثبت صورتجلسه تغییرات در تهران بر اساس تعدد صورتجلسات و تغییرات مربوطه هزینه های حق ثبت و انتشار در روزنامه را به دنبال دارد. لازم است بعد از صدور آگهی تغییرات با توجه به شماره مکانیزه هزینه در روزنامه رسمی انتشار یابد.

از زمانی که مدارک ثبت تغییرات تکمیل می شود و ثبت سامانه ای آن انجام می شود حداکثر طی 3 روز باید مدارک به اداره ثبت پست شود. از زمان ارسال طی 14 روز آگهی ثبت تغییرات انتشار خواهد یافت.

همراهی شما عزیزان موجب انگیزه تیم ارزان ثبت است تا علاوه بر تولید محتوای ثبتی و حقوقی آگاهی شما را نسبت به قوانین جاری ثبت شرکت ها بالا ببرد. برای اطلاع بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ما هم اکنون با تیم کارشناسان و وکلاء ثبتی ارزان ثبت تماس حاصل کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :