استعلام برند قبل از ثبت

استعلام قبل از ثبت علامت تجاری

منظور از استعلام برند قبل از ثبت این می باشد که چنانچه شخصی بخواهد علامت تجاری برای کالای خود داشته باشد و این محصول در طبقات مشابه باشد با علامتی که از قبل ثبت شده و علامت مورد نظر فعلی نیز شبیه این برند ثبت شده باشد با مانع عدم استفاده و ثبت شدن مواجه می شود. در ادامه برای تویح استعلام برند قبل از ثبت بهتر است در ادامه همراه ما باشید.

استعلام برند قبل از ثبت

در رابطه با استعلام کردن نام برند قبل از ثبت نیاز است که تابع شرایط خاصی باشیم استعلام برند به این خاطر انجام می شود که قبل از استفاده ما از این نام تجاری شخص دیگری استفاده نکرده باشد و عین یا مشابه همان ثبت برند را انجام نداده باشد.

چرا که داشتن نام برند به منزله شناسایی کالا و محصول ارائه شده می باشد به همین دلیل ما در این مقاله تلاش بر آن داریم تا درباره ی استعلام برند پیش از ثبت مطالبی را ارائه نماییم مقاله را بخوانید و در صورت مواجه شدن با هر سوال و موردی می توانید با مشاوران و کارشناسان ارزان ثبت در ارتباط باشید.

استعلام برند پیش از ثبت

پس در واقع یک برند باید کاملا نو باشد و استعلام آن نشان دهنده این موضوع نباشد که توسط شخص دیگری به ثبت رسیده است. برای انجام این امر بهتر است با مشاوره های کارشناسان ثبت شرکت و برند و انجام امور حقوقی این افراد یاری بگیرید.

مزایای استعلام برند پیش از ثبت

با استعلام برند قبل از ثبت می توان از برندهایی که به ثبت رسیده اند مطلع شدو هم چنین می توان مطلع شد که برند مورد نظر ما به ثبت رسیده است یا خیر.استعلام برند قبل از ثبت سبب اطمینان خاطر متقاضی به منظور ثبت برند موردنظر می شود شایان ذکر است که استعلام برند قبل از ثبت سبب صرفه جویی در زمان و هزینه به خاطر عدم رد برند می شود.راهی مطمئن به منظور ثبت اسم مورد نظر در طبقه ی مورد نظر استعلام برند قبل از ثبت می باشد.

روش های استعلام برند

از روشهای استعلام برند قبل از ثبت این است که شما به آدرس سامانه (rrk.ir ) که درگاه اطلاع رسانی روزنامه رسمی کشور است مراجعه کنید . یا می توانید با مراجعه به سامانه اداره مالکیت صنعتی استعلام قبل از ثبت برند را انجام دهید.

در این سامانه می توان از طریق دکمه جستجو وارد صفحه جستجو شوید و نام مورد نظر و طبقه درخواستی را تعیین نموده و بر روی گزینه جستجو کلیک نمود. در صورت وجود هرگونه سابقه ثبت ، نتایج به شما اعلام خواهد شد .

این سامانه از امن ترین درگاه ها جهت استعلام برند می باشد . در روش نخست یعنی سایت روزنامه رسمی کشور نیز برای استعلام برند با وارد کردن آدرس سامانه قسمت آگهی قانونی را انتخاب کرده و با کلیک بر روی علامت تجاری برای نوع آگهی و ذکر نام و اجرای مراحل سامانه ای که از شما درخواست کرده گزینه جستجو را انتخاب کنید . با استعلام برند قبل از ثبت می توان اطلاعاتی در مورد برند هایی که قبلا به ثبت رسیده در 45 طبقه کاری کسب کرد.

استعلام قبل از ثبت علامت تجاری
استعلام برند قبل از ثبت

نکات مهم در استعلام برند پیش از ثبت

در استعلام برند قبل از ثبت ودر مورد انتخاب نام برند باید نکاتی را رعایت کرد که در ذیل شرح داده می شود:

  1. علامت تجاری شما کاملا جدید و مبتکرانه باشد.
  2.  قدرت اشتباه کردن را از مشتری و مخاطب خود بگیرد.
  3. در استعلام برند قبل از ثبت که در شرح 1 آمده در حقیقت ابتکار باید از ملزومات ثبت برند باشد بدین شکل که علامت تجاری مبتکرانه و خلاقانه باشد به طوری که دارای طراحی و ابعاد و شکل و رنگ خاصی باشد واز سوی دیگری درعلامت تجاری نباید از اسامی عامه استفاد شود .
  4. در رابطه با مورد شماره 2 باید بگوییم که ثبت برند و استعلام آن برندی مناسب است که قدرت اشتباه کردن را از مشتری و مخاطب خود بگیرد . یعنی علامت تجاری نباید طوری رسم شود که مخاطب یا مشتری اشتباه کند و فکر کند که این یک علامت دیگری است که از قبل می شناخته و به اصطلاح عامیانه با دیدن علامت تجاری نگوید « این مربوط به فلان برند است. » یعنی علامت تجاری یا برند یا لوگو باید چنان قوی رسم شود که مشتری دچار سردرگمی نشود و قدرت تشخیص تفکیک علائم بر روی محصولات را داشته باشد.
به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :