ثبت شرکت در کرمانشاه با کمترین هزینه و زمان

وقتی از ثبت شرکت در کرمانشاه صحبت می کنیم منظور ایجاد شخصیت حقوقی است. که در زمینه های مختلف و فعالیت های مجاز می توانند تشکیل شوند. شرکت ها دو نوع هستند گاهی شرکت با مشارکت اشخاص به دصورت قهری ایجاد می شوند که این نوع شرکت ها تابع قانون مدنی هستند و به اراده اشخاص نیازمند نمی باشد. اما اگر می خواهید به شراکت ها جنبه قانونی ایجاد کنید لازم است اقدام به ثبت شرکت های مربوط به قانون تجارت نمایید.

اصول ثبت شرکت در کرمانشاه

مقررات و اصول ثبت شرکت در کرمانشاه همانند سایر شهرستان های دیگر بر اساس مقررات حاکم تجارت ایران است. در این قانون برای ثبت شرکت حداقل هایی تعریف شده است که نمی توان شرکت را خارج از این چهارچوب و اصول ثبت نمود. اصل ثبت شرکت حضور حداقل دو یا چند شریک و توافق میان اعضاء می باشد و شرکت های تجاری زمانی ایجاد می شوند که اشخاص اقدام به ثبت شرکت نمایند.

مراحل ثبت شرکت در کرمانشاه

  1. انجام مراحل اولیه ثبت شرکت در کرمانشاه با توجه به نوع شرکت، انتخاب اعضاء، سرمایه اولیه، تعیین سرمایه یا سهم الشرکه هر ییک از اعضا، تعیین سمت اعضاء و احراز شرایط قانونی است.
  2. در قدم دوم باید به سایت ثبت شرکت ها وارد شوید و درخواست ثبت شرکت را در سایت ثبت شرکت ها ثبت نمایید.
  3. ظرف دو روز بررسی نام شرکت انجام می شود و نتیجه رسیدگی به شماره پیگیری پرونده ابلاغ می شود.
  4. بعد از تایید نام باید مدارک مورد نظر را در دو نسخه تهیه کنید و به اداره ثبت شرکت ها پست نمایید.
  5. بعد از بررسی های انجام شده پیش نویس گواهی ثبت شرکت صادر می شود.
  6. پیش نوس آگهی را باید به اداره ثبت شرکت ها ارائه دهید تا اصل مدارک ثبتی را دریافت کنید.
  7. در نهایت باید آگهی ثبت شرکت به اداره ثبت شرکت ها پست شود.

اصول ثبت شرکت در کرمانشاه

تفاوت شرکت سهامی خاص با شرکت با مسئولیت محدود در کرمانشاه

روند ثبت شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود به یک صورت انجام می شود اما ثبت شرکت سهامی خاص با ثبت شرکت با مسئولیت محدود تفاوت هایی را با هم دارند. در ثبت شرکت سهامی خاص اعضاء حداقل سه نفر است و در شرکت با مسئولیت حداقل اعضاء دو نفر می باشد و در شرکت سهامی خاص دو بازرس نیز باید تعیین شود.

سرمایه اولیه ثبت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص حداقل باید یک میلیون باشد اما در شرکت سهامی خاص 35 درصد از میزان سرمایه شرکت باید در حساب شرکت بلوکه شود.

در ثبت شرکت سهامی خاص اظهارنامه تنظیم می شود اما در شرکت با مسئولیت محدود تقاضانامه و شرکت نامه تنظیم می شود. این تفاوت ها در ساختار ثبت شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود است.

از دیگر تفاوت ایین دو نوع شرکت داشتن سهم الشرکه در شرکت با مسئولیت محدود است که هر یک اعضاء را تنها به مبلغ سهم الشرکه مسئول می داند در حالی در شرکت سهامی خاص هر یک از اعضاء به میزان ارزش سهام در شرکت مسئولیت دارد.

شرایط  ثبت موسسه غیر تجاری در کرمانشاه

موسسه غیر تجاری در دسته بندی شخصیت های حقوقی قرار می گیرد که تنها برای برخی از موضوعات قابل ثبت می باشد. قانون تجارت برای شرکت ها عنوان تجاری ارائه می دهد از این رو برخی از موضوعات که جنبه تجاری ندارند نمی توانند در این دسته بندی قرار بگیرند از این رو باید ثبت موسسه غیر تجاری در این خصوص ارائه دهند از این رو شرایط ثبت موسسه عبارت است از:

  • فعالیت در زمینه های غیر تجاری و امور خیریه
  • حداقل اعضاء باید در موسسات دو نفر باشد.
  • سرمایه اولیه برای ثبت موسسه غیر تجاری یک میلیون ریال است.
  • موسسات غیر تجاری دارای تییپ اساسنامه خاص خود می باشد.
  • در موضوعاتی که ثبت موسسه با مجوز است باید قوانین و شرایط ارگان صادر کننده مجوز ارائه شود.

ثبت شرکت بازرگانی، خدماتی و پیمانکاری در کرمانشاه

تاسیس هر یک از شرکت های تجاری باید در موضوع فعالیت خاصی انجام شود. فعالیت شرکت بازرگانی انجام فعالیت در زمینه واردات و صادرات و انجام مبادلات تجاری در داخل ییا خارج از کشور می باشد. این نوع شرکت برای ترخیص کالا و فعالیت های اینگونه نیز کاربرد دارد.

در شرکت های خدماتی فعالیت های متعددی را میی توان ثبت کرد اما عمده فعالیت شرکت خدمات ارائه خدمات است که این خدمات می توانند در دسته بندی خدمات عمومی یا اختصاصی قرار گیرند. که باید بر حسب نوع فعالیت باید این موضوع را مشخص کرد.

شرایط و مدارک ثبت شرکت کرمانشاه

ثبت شرکت در کرمانشاه با توجه به ارائه مدارک و و اسنادی انجام می شود که باید مدارک و اسناد مورد نظر را به اداره ثبت شرکت ها پست نمایید. شرایط ثبت شرکت برای اشخاص حقیقی برای قبول سمت داشتن سن قانونی، عدم سوء پیشینه کیفری، استخدام رسمی دولت نباشد. علاوه بر این اشخاص حقوقی باید نماینده قانونی برای ثبت شرکت قرار دهند.

اما مدارکی که باید به اداره ثبت شرکت ها پست شود در ثبت نهایی به متقاضی اعلام می شود. مدارک اصلی که باید برای ثبت شرکت ارائه شود عبارت است از:

  • اساسنامه
  • شرکت نامه
  • تقاضانامه یا اظهارنامه
  • صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
  • صورتجلسه هیئت مدیره
  • مدارک شناسایی اعضاء

هزینه و زمان ثبت شرکت در کرمانشاه

هزینه های ثبت شرکت بر اساس نوع شرکت، میزان سرمایه، تعداد اعضاء و تعداد متن موضوع شرکت محاسبه خواهد شد. ثبت شرکت بر این اساس دارای زمان و هزینه های مربوطه است که بر اساس پرونده های متعدد این زمان و هزینه متفاوت است.

هزینه ثبت شرکت شامل: حق ثبت، هزینه روزنامه و هزینه پست می باشد که تمامی هزینه ها باید بر اساس نوع شرکت، موضوع فعالیت، تعداد اعضاء هزینه های ثبتی را تعیین می کند. اما زمان تقریبی ثبت شرکت در کرمانشاه برای اشخاصی که مدارک آنها تکمیل است 14 روز کاری می باشد.

واحد های ثبت شرکت در استان کرمانشاه

  • اسلام آباد غرب
  • پاوه
  • کرند غرب
  • روانسر
  • سر پل ذهاب
  • سنقر
  • قصر شیرین
  • کرمانشاه
  • کنگاور
  • گیلان غرب
  • هرسین

آدرس اداره ثبت شرکت ها در کرمانشاه

اداره ثبت شرکت ها در استان کرمانشاه در بلوار بنت الهدی، مقابل فرمانداری می باشد که می توانید مدارک و اسناد ثبتی را به این اداره پست نمایید.

همان طور که می دانید ثبت شرکت در کرمانشاه بر اساس قواعد و مقررات مربوطه انجام می شود. بهتر است با مشاوره تخصصی اقدام به ثبت شرکت کنید تا بر اساس شرایط و مقررات مربوطه بهترین نوع شرکت را به ثبت برسانید.

 

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :