صفر تا صد روند ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در کرمانشاه

گام اول در ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در کرمانشاه

برای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در کرمانشاه لازم است مراحلی را به ترتیب انجام دهید. قانون تجارت همان طور که برای ثبت شرکت قوانینی تدوین شده است برای ثبت صورتجلسه نیز تغییراتی در نظر گرفته شده است. در کرمانشاه اداره ثبت شرکت ها در واحد اداره ثبت اسناد و املاک کرمانشاه مستقر می باشد. ابتدا درخواست ثبت تغییرات در سایت رسمی سازمان ثبت شرکت ها ثبت می شود و مدارک به اداره ثبت شرکت های کرمانشاه پست می شود.

گام اول در ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در کرمانشاه

اولین گام برای ثبت صورتجلسه تغییرات تشکیل جلسه یا مجمع مورد نظر است. برای تشکیل جلسه اصولاً دعوت توسط مدیران انجام می شود. آگهی مجمع اگر با حضور همه اعضاء باشد می تواند به صورت شفاهی انجام شود، اما اگر یک یا چند نفر اعضاء در شرکت حاضر نباشند دعوت مجمع باید در روزنامه منتشر شود که در این روزنامه تاریخ و ساعت جلسه و مکان برگزاری جلسه عنوان می شود. حداقل اعضاء حاضر در جلسه باید دو سوم باشد.

تنظیم صورتجلسه نیز از مرحله اولیه است که در جلسه مجمع انجام می شود. همه تغییرات با تنظیم صورتجلسه ثبت می شوند. تنظیم صورتجلسه بهتر است توسط کارشناسان ثبتی انجام شود تا تمامی نکات مربوط به تنظیم صورتجلسه که برای اداره ثبت شرکت ها الزامی است را رعایت نمایند.

مدارک و اسناد مورد نیاز در ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در کرمانشاه

همه خدمات ارائه شده توسط اداره ثبت نیازمند ارائه مدارک و اسنادی است. برای بررسی تغییرات توسط کارشناس بعد از ثبت اطلاعات در سامانه ثبت شرکت ها باید مدارکی به اداره ثبت ارسال شود. مدارک بر اساس نوع تغییرات در ثبت سامانه ای اعلام می شود. مدارکی که برای ثبت تمامی تغییرات لازم است شامل:

  • صورتجلسه
  • برگه پذیرش نهایی
  • آگهی یا روزنامه ثبت
  • آگهی یا روزنامه آخرین تغییرات
  • وکالت نامه

زمان ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در کرمانشاه

حداقل زمان برای ثبت تغییرات در اداره ثبت شرکت ها و موسات غیر تجاری 14 روز کاری است. زمان اولیه برای ثبت تغییرات در سامانه و تکمیل مدارک بر اساس سرعت انجام امور توسط متققاضی متفاوت است.

شرایط و مقررات ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در کرمانشاه

مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در کرمانشاه

  1. وارد سایت اداره ثبت شرکت ها شوید.
  2. به قسمت تغییرات صورتجلسه وارد شوید.
  3. اطلاعات ثبتی شرکت و حوزه ثبتی شرکت که استان کرمانشاه است را انتخاب نمایید.
  4. موضوع تغییرات را وارد نمایید.
  5. سایر مراحل و گام های ثبت تغییرات بر اساس نوع تغییرات متفاوت است و در هر مرحله باید اطلاعاتی را وارد نمایید.
  6. در گام نهایی متن صورتجلسه را وارد کنید و بعد از اطمینان از اطلاعات وارد شده ثبت نهایی را انجام دهید.

هزینه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در کرمانشاه

قیمت مشخصی برای ثبت تغییرات وجود نداررد. زیرا تعداد تغییرات متنوع است و هزینه های ثبتی نیز بر اساس نوع تغییراتی که می خواهید داشته باشید محاسبه خواهد شد. در برخی موارد چند تغییرات را می توان در یک صورتجلسه و با یک هزینه کمتری ثبت کرد در برخی موارد نیز چنین امری ممکن نیست و باید چند صورتجلسه ثبت شود و به صورت مجزا به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود.

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود در کرمانشاه

تغییرات شرکت های تجاری در خصوص صلاحیت مجامع و موضوعات تغییرات به یک صورت انجام می شود. اما در بر اساس نوع شرکت نکاتی وجود دارد که باید رعایت نمایید. مثلاً برای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص عنوان منشی جلسه الزامی است در صورتی که در شرکت با مسئولیت محدود چنین اجباری وجود ندارد.

شرکت با مسئولیت محدود اگر با حضور همه اعضاء تشکیل نشود برای اعمال تغییرات حداقل باید دارندگان 75 درصد از سهم الشرکه در مجمع حاضر باشند. در شرکت های سهامی خاص اکثریت سهامی باید در مجمع حاضر باشند. البته با دو سوم نفرات شریک یا سهامدار جلسه رسمی می شود.

ثبت تغییرات موسسات غیر تجاری در کرمانشاه

موسسه غیر تجاری برای اعمال تغییرات دقیقا باید اقداماتی که شرکت ها انجام می دهند را عنوان کنند. البته به جای عنوان شرکت باید با عنوان موسسه اطلاعات را وارد نمایید. فرایند ثبت تغییرات موسسات نیز همانند شرکت ها است تنها نکته ای که لازم است در موسسات دارای موسسات دارنده مجوز است. هر یک از موسسات دارنده مجوز باید مدارکی را به اداره ثبت شرکت ها ارائه دهند.

انواع تغییرات مربوط به ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در کرمانشاه

تغییرات بر اساس موضوعاتی که مورد بررسی هیئت مدیره قرار می گیرد در مجامع عمومی مطرح می شود و هر یک از اعضاء می توانند در خصوص تغییرات تصمیم گیری نمایند.

  • انتخاب دارندگان حق امضاء
  • انتخاب بازرسان و هیئت مدیره
  • تعیین موضوع جدید یا الحاق به موضوع
  • تغییر نام شرکت
  • افزایش و کاهش سرمایه
  • ورود و خروج شریک
  • افزایش و کاهش سرمایه
  • انحلال
  • ثبت شعبه
  • نقل و انتقال سهام
  • ثبت آدرس جدید

در پایان: همراهی شما در موسسه حقوقی ثبتی ارزان ثبت موجب افتخار ما است. مفتخریم تمامی مشاوره های حقوقی و ثبتی مربوط به اشخاص حقوقی را به صورت رایگان توسط برجسته ترین وکلاء و کارشناسان ارائه دهیم.

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :