ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در رشت تخصصی

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در رشت

زمانی که می خواهید تغییراتی را در شرکت ایجاد کنید باید مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در رشت به درستی انجام شود و تغییرات طی تشریفات مخصوصی ایجاد و ثبت شود. در غیر این صورت تغییرات انجام شده وجه قانونی نخواهد داشت و قابل استناد نخواهد بود.

شرکت ها هر زمان بخواهند می توانند با برگزاری مجامع عمومی تغییراتی را در شرکت ثبت کنند. مجامع عمومی جلسه ای است که در آن اعضاء حاضر می شوند و بر اساس نوع تغییراتی که می خواهند داشته باشند صلاحیت مجامع برای رسیدگی متفاوت است. برای آشنایی با مقررات ثبتی در خصوص تغییرات شرکت همراه ما باشید.

فرایند ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در رشت

برای انجام امور مربوط به ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری لازم است اقدام به ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در رشت نمایید. هر جلسه ایی که تشکیل می شود باید در آن صورتجلسه ای نیز تنظیم شود و این صورتجلسه به ثبت در اداره ثبت شرکت ها برسد.

صورتجلسات در مجامع عمومی عادی و فوق العاده تنظیم می شوند. صورتجلسه مجمع عمومی عادی برای تصویب ترازنامه سالانه و انتخاب هیئت مدیره و بازرسان شرکت تنظیم می شود و صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده برای تغییرات مربوط به هیئت مدیره کاربرد دارد.

شرایط و مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت در رشت

شرایط ثبت صورتجلسه تغییرات شامل:

  • برگزاری مجمع عمومی بر اساس نوع تغییرات
  • حضور اکثریت عددی و سهامی در جلسه هیئت مدیره
  • در صورت نبود شرکاء دعوت مجمع در آگهی روزنامه
  • تنظیم صورتجلسه بر اساس قواعد مربوطه در ساعت و تاریخ و مکان مشخص

مدارک لازم برای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در رشت در سامانه اعلام می شود. اما در ابتدا لازم است؛ آگهی ثبت و آخرین تغییرات را به همراه صورتجلسه تنظیم شده به کارشناسان ارائه نمایید.

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در رشت

مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در رشت

اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری برای ثبت تغییرات شرکت صلاحیت رسیدگی و صدور آگهی ثبت تغییرات را دارد. بدین منظور لازم است اعضاء بعد از تنظیم و امضاء صورتجلسه تغییرات، بر اساس تغییراتی که می خواهند انجام دهند ثبت سامانه ای تغییرات را در قسمت صورتجلسه تغییرات در سامانه انجام دهید.

بعد از اتمام فرایند ثبت تغییرات در سایت اداره ثبت شرکت ها انجام می شود و مدارک لازم به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری طی پاکت پستی مخصوص تغییرات ارسال خواهد شد.

یکی از مهمترین مراحل در ثبت تغییرات تکمیل درخواست در سایت اداره ثبت شرکت ها می باشد. در ابتدا اطلاعات ثبتی را در سایت وارد می کنید و بعد از تکمیل اطلاعات ثبتی وارد گام بعدی می شوید. گام بعدی موضوع تغییرات شرکت است که به ترتیب تغییرات را وارد کنید.

مرحله بعد ازز موضوع تغییرات با توجه به نوع تغییرات متفاوت است. مثلاً برای تغییر نام شرکت مرحله بعد از موضوع انتخاب نام جدید وارد کردن نام های انتخابی در سایت ثبت شرکت ها می باشد.

کلیه مراحل ثبت سامانه ای بر اساس گزینه های ستاره دار باید تکمیل می شود و در مرحله پایانی متن کامل صورتجلسه را باید وارد سامانه واررد کنید.

هر یک از مراحل اشتباه انجام شود و اطلاعات غلط وارد شود دو حالت وجود دارد یا درخواست جلو نخواهد رفت و یا در صورت وارد شدن به مرحله هایی بعدی و ثبت اطلاعات در سامانه درخواست بعد از بررسی کارشناس نقض یا رد خواهد شد.

برای رفع نقص در پرونده طی یک ماه باید ایرادات مربوطه را رفع کنید و ثبت نهایی آن را انجام دهید.

ثبت انواع تغییرات شرکت ها و موسسات در رشت

  • افزایش و کاهش سرمایه
  • انتخاب اعضاء هیئت مدیره
  • تعیین نام جدید
  • تغییر موضوع یا الحاق در موضوع شرکت
  • تاسیس شعبه
  • انحلال
  • نقل و انتقال سهام

هزینه و زمان ثبت تغییرات شرکت در رشت

هزینه ثبت تغییرات شرکت در رشت با توجه به پرداختی های مربوط به حق ثبت و روزنامه رسمی و پرداختی های مربوطه محاسبه خواهد شد. زمان تقربی نیز برای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در رشت 14 روز کاری می باشد.

ثبت تغییرات شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری در رشت

قانون تجارت قوانین یکسانی رای انجام روند ثبت و تغییرات شرکت در نظر گرفته است و تنها در برخی موارد استثنائاتی را عنوان کرده است. اما شرکت ها و موسساتی که بیشترین درخواست ثبت تغییرات را دارند و امور ثبتی آنها عبارت است.

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود تغییرات خود را بر اساس قوانین تجاری تصویب شده باید در مجامع عمومی انجام دهند. بنابراین باید صورتجلسه ای در ساعت و تاریخ مشخصی با موضوع تغییرات مورد نظر تنظیم کنند و برای ثبت آن لازم است همانند مراحلی که عنوان کردیم فرایند ثبت را پیش ببرید.

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص در صورتی می تواند برای ثبت تغییرات شرکت اقدام کند که بر اساس نوع تغییرات مجمع عمومی را دعوت کند. دعوت از مجمع توسط مدیران شرکت یا هر یک از ذی نفعین در شرکت انجام می شود.

بنابراین تغییرات مربوطه در جلسه عنوان می شود و صورتجلسه آن تنظیم می شود. موافقت اکثریت عددی و سهامی سهامداران در مجامع عمومی الزامی است. سپس باید بر اساس مراحل عنوان شده ثبت تغییرات سهامی خاص در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در رشت به ثبت برسد.

ثبت صورتجلسه تغییرات موسسه غیر تجاری

موسسات غیر تجاری نوعی از شخصیت های قانونی هستند و برای ثبت تغییرات از قواعد تجاری پیروی می کند. مقررات ثبتی در خصوص موسسات غیر تجاری بسیار به قوانین ثبت شرکت با مسئولیت محدود نزدیک است.

تغییرات باید بر اساس چهارچوب های موسسات مرتبط باشد. لازم است بدانید تغییر نوع شخصیت ثبتی یعنی تبدیل موسسه غیر تجاری به شرکت تجاری به لحاظ ماهیت قابل ثبت نیست.

در پایان: امیدواریم مطالبی که در این مقاله عنوان شد تا حد زیادی به سوالات شما در خصوص ثبت تغییرات شرکت پاسخ داده باشد. اگر می خواهید در کمترین زمان و هزینه برای ثبت تغییرات شرکت در رشت اقدام کنید به کارشناسان ما در ارزان ثبت تماس حاصل نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :