ثبت صورتجلسه تغییرات همدان چگونه انجام می شود ؟

انواع ثبت صورتجلسه تغییرات همدان

شرکت های تجاری برای ثبت صورتجلسه تغییرات در همدان ابتدا باید صورتجلسه تغییرات تنظیم کنند و بعد از آن می توانند بر اساس نوع تغییراتی که می خواهند انجام دهند شرایط و مراحل مورد نظر را در نظر بگیرند. ما در ادامه خواهیم گفت چگونه می توانید به سادگی ثبت صورتجلسه تغییرات همدان را برای انواع شرکت های تجاری انجام دهید.

انواع ثبت صورتجلسه تغییرات همدان

مجمع عمومی عادی: مجمع عمومی عادی یا به صورت سالانه برگزار می شود یا به صورت فوق العاده در هر دو صورت باید در مواردی مانند انتخاب اعضاء هیئت مدیره، انتخاب بازرس، تعیین دارنده حق امضاء، تصویب ترازنامه سالانه تصمیم گیری نماید.

مجمع عمومی فوق العاده: زمانی که می خواهید در خصوص یکی از موارد اساسنامه مانند: اسم، موضوع، سرمایه، اعضاء تغییراتی را رخواهند انجام دهند انجام می شود. موضوعات مجمع عمومی فوق العاده شامل: انتخاب اسم جدید، تغییر موضوع، الحاق به موضوع، افزایش و کاهش سرمایه، نقل و انتقال سهام، ورود و خروج شریک، تاسیس شعبه، انحلال، انتخاب اسم.

جلسه هیئت مدیره: هیئت مدیره درر برخی از موارد می تواند تغییراتی را در شرکت اعمال کند. برای تغییرات هیئت مدیره لازم است دو سوم اعضاء هیئت مدیره در جلسه حضور پیدا کنند. موضوعاتی مانند تعیین سمت، تعیین دارنده حق امضاء، مواردی که در اساسنامه تصمیم گیری به هیئت مدیره محول شده باشد.

ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود در همدان

تغییرات شرکت با مسئولیت محدود برای ثبت لازم است صورتجلسه ای با تصویب دو سوم اعضاء که دارای 75 درصد از سهم الشرکه هستند انجام می شود. مجامع عمومی بر اساس نوع تغییرات می توانند در این مینه تصمیم گیری کنند. دارندگاه شهم الشرکه به میزان سهم الشرکه ای که متعهد شده اند دارای حق رای در خصوص تصمیم گیری تغییرات را دارند.

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص در همدان

تغییرات شرکت سهامی خاص ابتدا در مجمع تصویب می شود و در قالب صورتجلسه به اداره ثبت برای ثبت پست خواهد شد. تمامی تغییرات در شرکت سهامی خاص را می توانید با حضور دو سوم اعضاء دارنده بیشتر از نصف سهام انجام می شود. تا زمانی که درخواست در اداره ثبت به ثبت نرسیده باشد. تغییرات مورد استناد در برابر ثالث قرار نمی گیرد.

ثبت تغییرات موسسه غیر تجاری در همدان

موسسات غیر تجاری بر اساس فعالیتی که دارند می توانند از مجامع عمومی برای تصمیم گیری در خصوص تغییرات دعوت نمایند. اعضاء و شرکاء به میزان سهم الشرکه ایی که در موسسه غیر تجاری دارند حق تصمیم گیری در مجمع عمومی را دارند. نکته اصلی برای موسسات غیر تجاری برای آن دسته از موسساتی است که با مجوز ثبت شده اند. این موسسات تغییرات خود را باید به سازمان صادر کننده مجوز ارائه دهند.

انواع ثبت صورتجلسه تغییرات همدان

مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات همدان

ثبت اطلاعات در سامانه: با یک مرورگر از طریق سیستم کامپیوتر وارد سایت اداره ثبت شرکت ها شوید. اطلاعات مربوطه در سایت بر اساس نوع تغییرات انجام می شود. تمامی گزینه های دارای ستاره در سایت اداره ثبت شرکت ها باید اطلاعات مربوطه در آنها وارد شود.

رسیدگی پرونده: زمانی که ثبت نهایی را در سایت اداره ثبت شرکت ها انجام می دهید. باید مدارک را به اداره ثبت شرکت ها پست نمایید. کارشناس اداره ثبت شرکت ها بعد از دریافت مدارک به بررسی درخواست ثبت تغییرات می پردازد و در صورت تکمیل بودن درخواست ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در همدان، کارشناس آگهی ثبت تغییرات را صادر خواهد کرد در غیر این صورت ابلاغ رد یا نقص پرونده صادر می شود.

پیگیری پرونده: پیگیری پرونده ثبت تغییرات شرکت را می توانید از سایتی که درخواست ثبت تغییرات را انجام داده اید پیگیری نمایید. در زمان ثبت درخواست در سایت شماره پیگیری درج می شود که می توانید از طریق آن کد در قسمت پیگیری از نتیجه رسیدگی کارشناس اداره ثبت همدان مطلع شوید. اصل مدارک را باید از اداره ثبت دریافت کنید.

هزینه و زمان ثبت صورتجلسه تغییرات همدان

هزینه ثبت تغییرات سازمان ثبت شرکت ها در همدان شامل حق ثبت و هزینه پست می شود. بعد از صدور آگهی ثبت تغییرات هزینه انتشار آگهی در روزنامه رسمی نیز باید پرداخت شود. هزینه ها برای تغییرات مختلف متفاوت است و بر اساس آخرین وضعیت تعرفه های سازمان ثبت تعیین می شود.

زمان ثبت تغییرات در همدان  بر اساس زمان ارسال مدارک 14 روز انجام خواهد شد. البته بررسی هر پرونده در اداره ثبت شرکت های همدان حدوداً 14 روز می باشد.

شرایط و مدارک ثبت صورتجلسه تغییرات در همدان

وقتی می خواهید صورتجلسه ای را به ثبت برسانید باید با توجه به شرایط تعیین شده اقدام کنید. شرایط مربوط به ثبت تغییرات شرکت ها عبارت است از:

  • موضوع مجمع مورد نظر باید از موارد قانونی تعیین شده باشد.
  • در شرکت سهامی خاص باید منشی جلسه در مجامع شرکت حضور داشته باشد.
  • خروج شریک در شرکت سهامی خاص تنها با انتقال سهام به شخص دیگری امکان پذیر است.
  • اعمال تغییرات نباید به گونه ای باشد که قواعد تعیین شده در قانون نقض شود.
  • صورتجلسات با امضاء اعضاء باشد.
  • جلسات باید به حد نصاب مقرر در قانون رسیده باشد.

مدارک که باید به اداره ثبت پست شود عبارت است از دو نسخه صورتجلسه، پذیرش سامانه ای سامانه ای، آگهی ثبت و آخرین تغییرات شرکت، سایر مدارکی که در ثبت نهایی سامانه ثبت شرکت ها ارائه می شود.

در آخر: از اینکه با مجموعه ارزان ثبت تا یان لحظه همراه بودید کمال تشکر را داریم شما می توانید هم اکنون از مشاوره های تخصصی مجموعه ارزان ثبت به صورت تلفنی و کاملاً رایگان استفاده نمایید. تمامی خدمات ثبتی را از مجموعه ارزان ثبت به صورت ارزان و سریع دریافت کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :