روش های ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در شهرکرد

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در شهرکرد

هر زمان که بخواهید اطلاعات ثبت شده در اداره ثبت شرکت ها را در شرکت تجاری خود تغییر دهید باید اقدام به ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در شهرکرد کنید. روش ثبت تغییرات شرکت باید بر اساس شرایط زیر انجام شود.

مراحل و شرایط ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در شهرکرد

ابتدا با بررسی شرایط مربوط به ثبت تغییرات خواهیم پرداخت و سپس مراحل ثبت تغییرات شرکت را شرح خواهیم داد. شرایط ثبت تغییرات شرکت در شهرکرد برای شرکت های تجاری مختلف با برگزاری مجامع عمومی و تنظیم صورتجلسه تغییرات است. از این رو صورتجلسه تغییرات باید شامل مطالب زیر باشد.

  • در ابتدا باید نوع مجمع عمومی در صورتجلسه عنوان شود.
  • عنوان تاریخ و ساعت برگزاری جلسه
  • نام، شماره ثبت، شناسه مالی شرکت
  • موضوع تغییرات
  • اعضاء حاضر در جلسه
  • سمت و میزان سهام اعضاء
  • تغییرات انجام شده
  • امضاء حاضرین در جلسه با نام و نام خانوادگی

وقتی صورتجلسه تنظیم می شود نوبت به ثبت آن می شود. مراحل ثبت تغییرات شامل دو مرحله کلی است.

ثبت درخواست: برای ثبت ابتدا بهه سایت اداره ثبت شرکت ها وارد می شوید و در قسمت تغییرات صورتجلسه بر اساس اطلاعات صورتجلسه تنظیم شده درخواست اینترنتی ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در شهرکرد را انجام دهید. با ثبت نهایی مدارکی در سامانه نمایش داده می شود که طی سه روز باید برای ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری اقدام کنید.

نتیجه درخواست: درخواست مورد بررسی قرار می گیرد کارشناس اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری اگر نقصی در پرونده مشاهده کند ابلاغ نقص پرونده را صادر می کند در غیر این صورت آگهی ثبت تغییرات صادر می شود. تمامی تغییرات اشخاص حقوقی باید در روزنامه رسمی منتشر شود.

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در شهرکرد

هزینه و زمان ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در شهرکرد

هزینه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت شهرکرد

در ابتدا بایید حق ثبت تغییرات را پرداخت کنید. مدارک مربوط به ثبت شرکت ها نیز حتماً باید با پست به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود از این رو هزینه های پست نیز شامل تغییرات می شود. هزینه روزنامه نیز بر اساس میزان مطلب آگهی تغییرات تعیین می شود. به طور کلی تعدد صورتجلسات ثبت تغییرات نیز در بالا رففتن قیمت ثبت تغییرات تاثیر دارد.

زمان ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در شهرکرد

مدت زمان ثبت تغییرات در اداره ثبت بسته به تکمیل بودن پرونده و انجام درست مراحل اینترنتی می باشد. به طور کلی اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری طی 14 روز از دریافت مداررک بررسی ثبت تغییرات را انجام خواهند داد.

مدارک ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در شهرکرد

اسناد و مدارکی که در ابتدا برای ثبت تغییرات باید ارائه شود.

مدارک ثبتی: برای اینکه اطلاعات در سایت اداره ثبت شرکت ها درست وارد شده باشد. لازم است آگهی ثبت یا روزنامه ثبت شرکت را ارائه دهید. در صورتی که شرکت دارای تغییراتی بوده لازم است آگهی ثبتی آخرین تغییرات را ارائه نمایید.

صورتجلسه: همه تغییرات با ارائه صورتجلسه قابل ثبت هستند. صورتجلسه در دو نسخه ارائه می شود. اما شرکت های دارای مجوز باید در سه نسخه صورتجلسه را تنظیم کنند که یک نسخه به اداره صادر کننده مجوز بایگانی می شود.

وکالت نامه: وکالت نامه ثبت تغییرات شرکت اختیاری است. اما اگر برای ثبت تغییرات وکیل داشته باشید باید وکالت نامه را نیز به اداره ثبت شرکت ها ارائه دهید.

ثبت صورتجلسه شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود در شهرکرد

شرکت سهامی خاص برای ثبت تغییرات زمانی که همه اعضاء در دسترس برای اطلاعیه تشکییل جلسه حضور نداشته باشند باید آگهی دعوت را منتشر دهد. حداقل اعضائی که می توانند در خصوص تغییرات شرکت نمایند حداقل دو سوم اعضائی است که اکثریت سهام شرکت را دارا هستند. در شرکت سهامی خاص حتماً باید جلسات مجامع عمومی با حضور منشی جلسه باشد.

شرکت با مسئولیت محدود برای ثبت تغییرات باید همانند شرکت سهامی خاص جلسه مجمع عمومی را برگزار نماید. حداقل اعضائی که در شرکت با مسئولیت محدود باید در مجمع عمومی باید حضور داشته باشند دو سوم اعضاء شرکت است. لازم است اعضاء حاضر در جلسه حداقل 75 درصد از سهم الشرکه را داشته باشند.

ثبت صورتجلسه تغییرات موسسه غیر تجاری در شهرکرد

موسسه غیر تجاری برای تغییرات موسسه باید صورتجلسه تنظیم کند. صورتجلسه مجمع عمومی عادی و فوق العاده برای تغییرات اساسنامه و انتخاب مدیران موسسه تنظیم می کنند.

ثبت تغییرات موسسه غیر تجاری دارای مجوز نیز بر اساس قوانین کلی قانون تجارت انجام می شود اما باید مهر سازمان صادر کننده مجوز باید در نسخه های صورتجلسه قرار گیرد.

انواع ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در شهرکرد

تغییرات مربوط به شرکت ها دو نوع هستند. یعنی تغییرات یا در صورتجلسه مجمع عمومی عادی انجام می شود و یا در مجمع عمومی فوق العاده انجام می شود. هر یک از انواع تغییرات مجامع در خصوص موضوعات مختلف می توانند تصمیم گیری نمایند.

مجمع عمومی عادی: مجمع عمومی عادی اگر در 4 ماه اول سال تشکیل شود تحت عنوان مجمع عمومی عادی سالانه و بعد از این مدت تحت عنوان مجمع عمومی عادی سالانه در موضوعات زیر صورتجلسه تغییرات می تواند تنظیم کند.

  • انتخاب اعضاء هیئت مدیره
  • انتخاب بازرسان شرکت
  • تعیین دارنده حق امضاء
  • تصویب ترازنامه سالانه

مجمع عمومی فوق العاده: هر زمان که بخواهید تغییراتی در مواد اساسنامه ایجاد کنید باید مجمع عمومی فوق العاده را برگزار نمایید. این مجمع در خصوص موضوعات مختلفی اعم از:

  • ورود و خروج شریک
  • افزایش و کاهش سرمایه
  • تغییر یا الحاق در موضوع شرکت
  • نقل و انتقال سهام شرکت
  • تاسیس شعبه
  • انحلال
  • انتخاب اسم جدید شرکت

سخن پایانی:

از اینکه با مجموعه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری همراه بودید کمال تشکر را داریم. برای ثبت انواع تغییرات مربوط به شرکت ها در کمترین زمان و هزینه می توانید با متخصصان ما در ارزان ثبت تماس حاصل کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :