صفر تا صد ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در ساری

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در ساری

شرکت ها طی ارائه اطلاعات خاصی به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری استان مازندران به ثبت می رسند. حال بعد از ثبت ممکن است به دلایل گوناگونی نیازمند تغییراتی در شرکت باشد از این رو صفر تا صد ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در ساری را در این مطلب عنوان کرده ایم.

جالب است بدانید اداره ثبت شرکت ها در هر استان دارای واحد ثبتی از این رو نکاتی وجود دارد که باید در صورتجلسات تغییرات شرکت ها در شهرستان های مختلف بدانید. تغییرات در واقع تغییر اطلاعات ثبت شده در سامانه ثبت شرکت ها است.

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در ساری

تغییرات یعنی اطلاعاتی که از قبل در سامانه ثبت شرکت ها درج شده است. طی ارائه صورتجلسه با توافق سهامداران تغییر یابد. هر تغییراتی که در شرکت ها با مبین شرکا تایید می شود باید در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری نیز به ثبت برسد.

اگر تغییرات به ثبت نرسیده باشد اما در مجمع عمومی در خصوص تغییرات آن تصمیم گیری شده باشد. در چنین حالتی تغییرات مربوط به شرکت ها در برابر اشخاصی که در شرکت هستند قابل استناد است اما در خصوص اشخاص خارج از شریک معتبر نمی باشد.

انواع صورتجلسه ثبت تغییرات شرکت در ساری

صورتجلسات تغییرات شرکت ها بر اساس مجامعی که تشکیل می شوند شامل سه دسسته می باشند.

صورتجلسه مجمع عمومی عادی:

  • انتخاب بازرسان شرکت
  • انتخاب هیئت مدیره شرکت
  • تعیین دارندگان حق امضاء
  • تصویب ترازنامه سالانه

صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده:

  • انتخاب نام جدید شرکت
  • نقل و انتقال سهام شرکت
  • تاسیس شعبه
  • انحلال شرکت
  • ورود و خروج شریک
  • افزایش و کاهش سرمایه
  • الحاق به موضوع و یا تغییر موضوع

صورتجلسه تغییرات هیئت مدیره

  • تعیین سمت اعضاء هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت
  • تعیین دارندگان حق امضاء
  • تغییراتی که در اساسنامه صلاحیت رسیدگی آن به جلسه هیئت مدیره تنفیذ داده شده است.

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در ساری

هزینه و زمان ثبت صورتجلسه تغییرات در ساری

وقتی می خواهید فرایند ثبت تغییرات شرکت در ساری داشته باشید لازم است هزینه و زمان مربوط به ثبت تغییرات در اداره ثبت بر اساس تعدد تغییرات و تکمیل بودن مدارک و اسناد مشخص می شود. مثلاً هزینه های ثبتی برای تغییرات ورود و خروج سه برابر هزینه ثبت آدرس جدید شرکت است.

زمان ثبت تغییرات در اداره ثبت از زمان پسست مدارک 14 روز می باشد. که پیش نویس آن را بعد از 14 روز می توانید از سایت اداره ثبت دریافت کنید.

مراحل و شرایط ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در ساری

ثبت تغییرات با توجه به سلسله مراتبی انجام می شود که باید به ترتیب پیش برود. ابتدا صورتجلسه در مجمع عمومی عادی یا فوق العاده تکمیل می شود و بعد از ثبت درخواست در سایت اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری می توانید درخواست ثبت تغییرات را تکمیل نمایید.

بعد از ثبت درخواست در سامانه و ثبت نهایی، مدارک به اداره ثبت پست خواهد شد. کارشناس اداره ثبت شرکت ها ابتدا به بررسی درخواست می پردازند. اگر اطلاعات وارد شده غلط یا ناقص باشد ممکن است پرونده با رد یا ایراد کارشناسی مواجه شود، لازم است اصلاحیه آن انجام شود. در صورت تایید نیز پیش نویس آگهی در سایت قرار خواهد گرفت.

وکیل یا نمایینده قانونی شرکت می تواند با ارائه پیشنویس آگهی اصل سند آگهی را دریافت کنند. همه شرکت ها بعد از ثبت تغییرات باید آگهی تغییرات را در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران منتشر نمایند.

مدارک لازم برای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در ساری

  • دو رونوشت از صورتجلسه ثبت تغییرات
  • آگهی ثبت شرکت
  • رونوشت آگهی ثبت آخرین تغییرات
  • برگه پذیرش نهایی
  • وکالت نامه

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص در ساری

تغییرات مربوط به شرکت های سهامی خاص بر اساس نوع تغییرات با دعوت مجمع عمومی انجام می شود. مجمع عمومی عادی و فوق العاده هر یک با حضور اکثریت عددی و سهامی شرکت سهامی خاص تشکیل می شوند و در خصوص یک یا چند نوع از تغییرات صورتجلسه تغییرات مجمع مورد نظر را تنظیم می کنند. برای ثبت صورتجلسه تغییرات در سایت اداره ثبت شرکت ها اقدام نمایند. در شرکت های سهامی خاص حضور منشی جلسه در جلسات مجامع الزامی است.

شرکت سهامی خاص هر ساله باید مجمع عمومی عادی را برای تصویب ترازنامه سالانه تشکیل دهد. همچنین مدت اعتبار بازرسان و هیئت مدیره شرکت سهامی خاص محدود است و لازم است بعد از اتمام اعتبار اقدام به ثبت تغییرات کنید.

ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود در ساری

شرکت با مسئولیت محدود برای ثبت تغییرات خود لازم است مجمع عمومی تشکیل شود و نسبت به تغییرات اقدام شود. تغییرات شرکت با مسئولیت محدود باید با حداکثر دو سوم اعضاء که مالک 75 درصد از سهم الشرکه می شود. بر اساس صلاحیت مجامع مختلف می توانید اقدام به تنظیم صورتجلسه تغییرات نمایید.

ثبت تغییرات موسسات غیر تجاری در ساری

موسسه غیر تجاری بر اساس فعالیت های مختلف قابل انجام است. موسسات غیر تجاری در تمامی موارد می توانند تغییرات خود را بر اساس صلاحیت کلی مجامع با حضور اعضاء انجام دهند. هر یک از اعضاء بر اساس سهم الشرکه می توانند حق رای در مجمع داشته باشند و در نهایت بر اساس موضوعات مربوطه می توانید اقدام به ثبت تغییرات کنید.

کلام آخر

از اینکه با مجموعه حقوقی ارزان ثبت همراه بودید کمال تشکر را داریم. برای انجام امور ثبت صورتجلسه تغییرات هم اکنون با کارشناسان زبده و با تجربه ارزان ثبت تماس بگیرید و کلیه خدمات ارزان ثبت را با نازلترین قیمت دریافت کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :