نکات کلیدی در ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

شرکت با مسئولیت محدود یکی از شرکت های قابل ثبت در قانون تجارت است. اگر به تازگی فعالیتی را آغاز کرده اید یا اینکه می خواهید فعالیتی را در زمینه های گوناگون تجاری با سرمایه محدود ایجاد کنید قطعاً نیاز به ثبت شرکت دارید. ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد به دلیل نداشتن شخصیت حقوقی شانس همکاری با اشخاص حقوقی و یا قرارداد های خوب را از دست داده باشید.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران این فرصت را به شما می دهد تا ماهیت حقوقی معتبری را داشته باشید. حالا چرا ثبت شرکت با مسئولیت محدود را به شما پیشنهاد می کنیم ؟ اگر کمی در زمینه شرکت ها مطالعه ای داشته باشید می دانید که قانون تجارت برای هر یک از شرکت های تجاری قوانین محکمی را برای شرکاء تعریف کرده است.

اما برای شرکت های با مسئولیت محدود قانون مسئولیت شرکاء را محدود به میزان سهام دانسته است. شرکاء شرکت تعهد کمتری نسبت به مسئولیت های شرکت دارند و بیشتر قوانین حول محوز مسئولیت شرکت است. در ادامه به بررسی کامل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران بیشتر اشاره خواهیم کرد تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران چیست؟

شرایطی که قانون تجارت برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران در نظر گرفته است شامل چند بخش می شود.

ثبت این شرکت حداقل با دو شریک امکان پذیر است از این رو نمی توانید این شرکت را تک نفره ثبت کنید اما می توانید تک مدیریتی اقدام به ثبت شرکت نمایید. سرمایه در قانون تعیین نشده اما اداره ثبت به سرمایه کمتر از یک میلیون ریال پاسخ نمی دهد. باید کل سرمایه طی اقرار نامه ای به مدیر عامل شرکت تسلیم شود.

هیئت مدیره این شرکت را می توان از اعضاء یا خارج از شرکاء انتخاب کرد. هر شخص به میزان سهم الشرکه ای که در این نوع شرکت دارد از سود و زیان شرکت بهرمند می شود.

معایب ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

همان طور که عنوان کربم شرکت های با مسئولیت محدود به دلیل قوانین آسان مزایای زیادی برای موسسین دارند. اما از آنجایی که مسئولیت هر شخص به میزان سهام شرکت است. بنابراین طلبکاران نمی توانند به بیش از میزان سهم الشرکه شرکاء طلب خود را از شرکت مطالبه کنند.

بنابراین به دلیل قوانین آسان این شرکت ها شانس زیادی در برد در مناقصات و مزایدات ندارند مگر اینکه اعتبار مالی شرکت بالا باشد. حداقل حد نصاب مجامع عمومی شرکت با مسئولیت محدود دو سوم اعضاء دارنده حداقل 75 درصد سهم الشرکه شرکت می باشد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

  • دو نسخه از اساسنامه
  • شرکت نامه
  • تقاضا نامه
  • برگه پذیرش نهایی
  • مدارک هویتی از قبیل شناسنامه و کارت ملی شرکاء شرکت
  • صورت جلسه هیئت مدیره
  • صورت جلسه مجمع عمومی موسسین
  • وکالت نامه در صورت داشتن وکیل
  • در صورت لزوم ارائه جواز

تمامی این مدارک باید در رو نوشت به اداره ثبت در پاکت مخصوص پستی ثبت شرکت ها در تهران به این سازمان پست شود.

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

  1. به سایت اداره ثبت شرکت ها وارد شوید و در قسمت تاسیس شخصیت حقوقی عنوان شرکت با مسئولیت محدود را انتخاب کنید.
  2. در مرحله بعد باید ثبت نام اینترنتی ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران را انجام دهید.
  3. کارشناس بعد از ثبت نهایی طی 72 ساعت باید نتیجه تعیین نام را به شماره پیگیری پرونده مربوطه ابلاغ نماید.
  4. در صورت تایید اسم شرکت لازم است مدارک مورد نیاز را تکمیل نمایید و به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ابلاغ نمایید.
  5. بعد از بررسی کارشناس آگهی ثبت شرکت صادر می شود.
  6. در نهایت باید به اداره ثبت جهت دریافت کد کارگاهی و تشکیل پرونده مالیاتی و پلمپ دفاتر تجاری شرکت را انجام دهید تا بتوانید روزنامه رسمی ثبت شرکت را منتشر نمایید. همان طور که می دانید انتشار روزنامه رسمی و انجام موارد عنوان شده در این گزینه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران اجباری است.

هزینه و زمان ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران

هزینه های ثبت شرکت شامل موارد مختلفی می شود. مواردی از قبیل حق ثبت، هزینه روزنامه و هزینه پست و هزینه ابطال تمبر سرمایه از جمله هزینه های ثبتی این نوع شرکت است. برای برآورد هزینه باید تعداد اعضاء شریک و مبلغ سهم الشرکه و موضوع شرکت را مشخص نمایید. از این رو هم اکنون استعلام قیمت را از متخصصان ما در ثبت پایش دریافت کنید.

مراحل اولیه ثبت شرکت را اگر با سرعت انجام دهید از زمانی که مدارک را کامل و به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پست می کنید حداکثر تا 14 روز نتیجه بررسی کارشناس اداره ثبت شرکت های تهران به متقاضی ابلاغ خواهد شد. البته این 14 روز جدا از زمان تعیین نام، ثبت نام در بیمه و اداره مالیات است.

در پایان: از اینکه با مجموعه حقوقی ارزان ثبت همراه بودیم کمال تشکر را داریم و امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد. انجام روند ثبت شرکت نیاز به دانش و اصول حقوقی دارد از این رو افرادی که تا کنون این کار را انجام نداده اند باید با کارشناسان این حوزه گفتگو داشته باشند. مهمترین موارد در تعیین بروز مشکلات حقوقی در بین شرکاء بر اساس اسناد ثبت شده انجام می شود که توسط خود آنها تنظیم شده است.

 

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :