اهنمای کامل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بیرجند

تنظیم و ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بیرجند

اداره ثبت شرکت به موجب ثبت اطلاعات اشخاص حقوقی این امکان را برای عموم فراهم کرده است تا با استعلام از این سازمان به صورت آنلاین اقدام به ثبت تغییرات آن کنید. حال زمانی که شرکت تغییراتی را در شرکت ایجاد می کند موظف است به اداره ثبت شرکت ها اعلام نماید تا به روزرسانی در سیستم اطلاعات اداره ثبت نیز انجام شود. در ادامه این مطلب به راهنمای کامل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بیرجند خواهیم پرداخت.

تنظیم و ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بیرجند

هر گاه بخواهید تغیییراتی را در شرکت ایجاد کنید لازم است اعضاء به توافق برای اعمال آن بر بیایند. انجام تغییرات شرکت بر اساس موضوع تغییرات در یکی از مجامع عمومی یا هیئت مدیره انجام می شود. مجمع عمومی شامل مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده می باشد.

مجمع عمومی عادی مجمعی است که در آن اعضاء سهامدار یا دارندگان سرمایه شرکت برای انجام تغییراتی مانند انتخاب هیئت مدیره جدید یا مشخص کردن دارنده حق امضاء تصمیم گیری می کنند. تغییرات مربوط به اساسنامه شرکت را نیز می توانید در مجمع عمومی فوق العاده انجام دهید.

هیئت مدیره ننیز در خصوص برخی از تغییرات از جمله تعیین سمت اعضاء هیئت مدیره و یا انتخاب دارنده حق امضاء در شرکت با تشکیل جلسه با حضور اعضاء هیئت مدیره می تواند تصمیم گیری نماید.

انواع ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بیرجند

  • صورتجلسه انتخاب اعضاء هییئت مدیره و دارنده حق امضاء
  • تغییرات مربوط به ورود و خروج شریک
  • افزایش یا کاهش سرمایه
  • تغییر یا الحاق در موضوع شرکت
  • نقل و انتقال سهام
  • ورود و رخوج شریک
  • تاسیس شعبه
  • انتخاب اسم یا نام جدید برای شرکت
  • انحلال شرکت

تنظیم و ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بیرجند

 

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت با مسئولیت محدود در بیرجند

شرکت با مسئولیت محدود یکی از شرکت های اصلی در قانون تجارت می باشد که طرفداران زیادی برای ثبت دارد.

تغییرات شرکت با مسئولیت محدود همانند هر شرکت تجاری باید در جلسات مجامع یا هیئت مدیره انجام شود. انتخاب نوع جلسه بسته به موضوع تغییراتی که می خواهید ثبت کنید دارد.

شرکت با مسئولیت محدود زمانی می تواند تغییراتی را در شرکت ایجاد کند که مجمع عمومی حداقل با ظرفیت دو سوم اعضاء دارنده 75 درصد از سهم الشرکه شرکت در جلسه حاضر شوند. سپس بعد از بحث و بررسی می توانند تغییراتی که در شرکت لازم است را انجام دهند.

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص در بیرجند

شرکت سهامی خاص برای انجام امور ثبت تغییرات خود باید بر اساس نوع تغییراتی که می خواهند ارائه دهند باید مجمع عمومی عادی یا فوق العاده را با دعوت سهامداران برگزار نماید. زمانی مجمع عمومی تشکیل می شود و می تواند در خصوص ثبت تغییرات تصمیم گیری نماید که حداقل دو سوم سهامداران بیش از 51 صدر از سهام شرکت در جلسه مجمع حضور پیدا کنند.

نکته ای که در خصوص تغییرات مجمع در شرکت سهامی خاص لازم است بدانید این است که اولاً جلسات مجمع با ریاست رئیس هیئت مدیره یا نائب رئیس هیئت مدیره می باشد. حضور منشی جلسه در جلسات مجمع الزامی است. هر یک از ذی نفعین در زمانی که لازم باشد می تواند دعوت مجمع را از طریق آگهی در روزنامه انجام دهد.

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت موسسه غیر تجاری در بیرجند

موسسات غیر تجاری به دو نوع موسسه غیر تجاری انتفاعی و غیر انتفاعی تقسیم می شوند که برخی از آنها دارایی مجوز و برخی بدون مجوز قابل ثبت هستند.

قوانین ثبتی در خصوص تاسیس و اعمال تغییرات در موسسات غیر تجاری به یک صورت است اما در موسسات غیر تجاری استثنائاتی توسط سازمان صادر کننده مجوز تعیین شده است.

بنابراین تمامی تغییرات موسسات غیر تجاری دارای مجوز با ارائه سه صورتجلسه به سازمان ذی صلاح ارائه کننده مجوز انجام می شود. در این مجموعه ها لازم است تاییدیه سازمان مورد نظر را دریافت کرده باشید.

مدارک لازم برای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بیرجند

مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات عبارت است از دو رونوشت از روزنامه ثبت و روزنامه تغییرات به همراه دو نسخه از صورتجلسه تغییرات شرکت، بعد از ثبت نهایی در سامانه ثبت شرکت ها متنی تحت عنوان پذیرش نهایی نمایش داده می شود که دو نسخه از آن پیرینت می شود.

مراحل و شرایط ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بیرجند

وقتی که شرکتی به ثبت می رسانید، بعد از ثبت هر زمان که بخواهید تغییراتی در امور اصلی شرکت انجام دهید باید اقدام به ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت نمایید.
مرحله اول برای ثبت تغییرات تکمیل صورتجلسه و امضاء آن می باشد. سپس باید به سایت اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری وارد شوید. انجام تمام امور ثبتی در سایت اداره ثبت شرکت ها انجام می شود.

سپس مدارک و اسناد لازم به اداره ثبت شرکت ها پست می شود تا کارشناسان اداره ثبت شرکت ها مدارک و اسناد مربوطه را با اصل مدارک تطابق دهند. با توجه به صحت اطلاعات و انجام درست مراحل آگهی ثبت تغییرات صادر خواهد شد.

زمان و تعرفه و هزینه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بیرجند

از زمانی که درخواست ثبت تغییرات را در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ثبت می کنید حداکثر تا سه روز کاری باید مدارک ثبت تغییرات را به اداره ثبت شرکت ها پست کنید. بعد از پست مدارک حداکثر طی 14 روز آگهی ثبت تغییرات صادر می شود.

هزینه های ثبتی نیز بر اساس تعرفه های دولتی و حق الوکاله وکیل محاسبه خواهد شد. بررسی هزینه بر اساس موضوع تغییراتی که می خواهید داشته باشید انجام می شود. هزینه تمام شده برای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بیرجند را از متخصصان ارزان ثبت استعلام کنید.

در پایان: کلیه خدمات مربوط به تغییرات اعم از آگهی دعوت، تنظیم صورتجلسه، ثبت سامانه ای، دریافت پیش  نویس آگهی ثبت و هزینه روزنامه ثبت تغییرات شرکت را با حداقل هزینه و زمان از ارزان ثبت دریافت کنید.

 

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :