جواز کسب در کرج فوری

جواز کسب در کرج فوری

داشتن جواز کسب در کرج برای کلیه کسب و کار های صنفی الزامی است و برای اخذ جواز کسب لازم است از شرایط و مدارک و مراجع صادر کننده آن اطلاع داشته باشید. در واقع جواز کسب نوعی مجوز صنفی است که به آن پروانه کسب نیز گفته می شود.

اشخاص حقیقی و حقوقی که در صنف های مختلفی تمایل به فعالیت دارند تنها در صورتی مجاز به کار هستند که مجوز مرتبط با آن را دریافت کرده باشند در غیر این صورت نهاد ها و سازمان های وابسته مانند شهرداری مجاز هستند مانع فعالیت کسب و کار های بدون مجوز شوند.

سامانه ایرانیان اصناف چیست ؟

سایت ایرانیان اصناف همان سایت جواز اینترنتی است که در خصوص تکمیل درخواست سامانه پیشخوان مجوز ها باید به آن ورود پیدا کنید. قبل از اینکه نام کاربری یا رمز عبور را در این سامانه وارد کنید، باید در سامانه درگاه ملی مجوز ها ثبت نام را انجام دهید و با نام کاربری و رمز عبور که از این سامانه می گیرید وارد سامانه ایرانیان اصناف شوید.

سامانه ایرانیان اصناف سامانه ای است که زیر نظر دبیر خانه هیئت عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور در زمینه صدور جواز کسب و رسیدگی به درخواست ها جواز کسب و … فعالیت دارد. این هیئت متشکل از وزارتخانه هایی است که در زمینه های مختلف فعالیت دارند و در مجمع در خصوص خط و مشی کاری اصناف در این هیئت تصمیم گیری ها انجام می شود.

چگونه می توان ثبت نام جواز کسب در کرج درگاه ملی مجوز ها را داشت ؟

برای ثبت نام جواز کسب در کرج در درگاه ملی مجوز ها ابتدا باید نوع فعالیت مربوطه را انتخاب کنید و بدقت از شرایط و مدارک مربوطه اطلاع کسب کنید سپس بر اساس حقیقی یا حقوقی بودن متقاضی روند تشکیل پرونده در این سامانه اینترنتی را طی کنید اطلاعات باید در سامانه به درستی وارد شود.

بر اساس آخرین شرایط اخذ جواز همه متقاضیان باید در این سامانه اطلاعات خود را تکمیل کنند. در این سامانه نوع متقاضی، شماره ملی یا شناسه ملی، شماره شناسنامه، نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره موبایل، تاریخ تولد، کد امنیتی را تکمیل و ثبت نام اولیه را انجام دهید. در صورتی که صحت سنجی مورد تایید واقع شود. ثبتت نام صورت می گیرد و نام کاربری و کلمه عبور را در سامانه وارد کنید.

بعد از دریافت نام کاربری و رمز عبور باید درخواست جواز کسب در کرج را بر اساس اطلاعات خواسته شده تکمیل کنید و اطلاعات سازمان های رسیدگی کننده را تکمیل کنید تا نسبت به درخواست رسیدگی ها انجام شود.

مدارک لازم برای اخذ جواز کسب در کرج چیست ؟

مدارکی که برای اخذ جوار کسب در کرج باید ارائه دهید عبارت است از:

  • 12 قطعه عکس 3 * 4
  • تصویر کارت ملی و کارت پایان خدمت برای اتباع ایرانی
  • برگه مجوز کار یا پاسپورت برای اتباع خارجی
  • مدارک ثبتی به همراه اطلاعات مدیر عامل برای شرکت ها
  • کد اقتصادی (برای اشخاص حقیقی کد اقتصادی کد ملی و برای اشخاص حقوقی کد اقتصادی شناسه ملی است که هر دو باید در درگاه مالیاتی این کد را فعال کرده باشند.)
  • سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی ملک
  • در شغل هایی که مربوط به غذا و مشابه آن است داشتن کارت بهداشت ضروری است.
  • گواهی قبولی در دوره اصناف از مهمترین مدارکی است که برای اخذ جواز کسب در کرج باید گرد آوری کنید.
شرایط اخذ جواز کسب در کرج و مراحل آن
شرایط اخذ جواز کسب در کرج و مراحل آن

شرایط اخذ جواز کسب در کرج و مراحل آن

افراد برای دریافت جواز کسب باید از یک سری شرایط برخوردار باشند. مثلاً افرادی که استخدام دولت هستند از دریافت جواز کسب محروم هستند و امکان دریافت جواز کسب برای آنها وجود ندارد. یا در برخی مشاغل فنی وجود مدرک تحصیلی که توسط فنی و حرفه ای صادر شده باشد از اهمیت به سزایی برخوردار است.

متقاضی باید از حداقل سن قانونی برخوردار باشد از این رو داشتن 18 سال تمام برای دریافت جواز کسب الزامی است. آقایان باید کارت پایان خدمت نیز در این رابطه ارائه دهند. نداشتن سوء سابقه کیفری نیز از دیگر شرایط الزامی برای اخذ جواز کسب در کرج است.

کسانی که تمایل به دریافت پروانه کسب در کرج دارند چه حقیقی باشند یا حقوقی باید در اداره مالیات تشکیل پرونده مالیاتی را انجام و کد اقتصادی دریافت کرده باشند. برای دریافت جواز کسب در کرج متقاضی باید

هزینه و زمان دریافت جواز کسب در کرج

هزینه دریافت جواز کسب بر اساس آخرین تعرفه هیئت عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور تعیین می شود البته بخشی از هزینه ها خارج از اراده این سازمان است مانند هزینه پستی و هزینه حق الوکاله، به طور کلی هزینه ها بر اساس آخرین تعرفه های اعلامی مشخص خواهد شد از این رو قبل از هر چیزی استعلام آخرین تعرفه را می توانید از کارشناسان حقوقی ارزان ثبت استعلام نمایید.

زمان مبحث مهمی در اخذ جواز تاسیس است و نمی توان یک زمان مشخص را برای همه تعیین کرد. در واقع اینکه روند کار اخذ جواز کسب در کرج چگونه پیش رود به این بستگی دارد که با روند اخذ جواز کسب چقدر آشنایی داشته باشید و مدارک را قبل از اقدام تکمیل کنید. به صورت کلی اگر مدارک تکمیل باشد اخذ جواز کسب در کرج حداکثر یک هفته تا 14 روز زمان خواهد برد.

مزایای دریافت جواز کسب کرج چیست ؟

  • می توانید از امتیاز تسهیلات بانکی برخوردار شوید.
  • امکان اخذ دست چک را فراهم خواهد کرد.
  • امکان برند سازی برای کسب و کار های کوچک را فراهم می کند و می توانید ثبت برند انجام دهید.
  • امنیت شغلی کسب و کار خود را فراهم خواهید کرد.
  • از تاسیس بیش از حد استاندارد کسب و کار های مشابه در مناطق جلوگیری به عمل خواهد آمد.

جمع بندی نهایی: مجتمع حقوقی ارزان ثبت در نظر دارد کار شما را برای دریافت جواز کسب در کرج راحت کند. از این رو تنها کافی است برای دریافت جواز کسب در کرج با مشاوران و وکلاء ما تماس داشته باشید در کمترین زمان جواز کسب در کرج را برای شما خواهیم گرفت. مشاوره این بخش مجتمع ارزان ثبت را از دست ندهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :