شرایط و مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بوشهر

ثبت انواع صورتجلسه تغییرات شرکت در بوشهر

وقتی می خواهید تغییرات شرکت را انجام دهید باید با شرایط و مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بوشهر آشنایی داشته باشید. علاوه بر این باید بدانیید چه مدارکی برای ثبت شرکت لازم است ؟ یا چگونه می توان ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود و موسسات غیر تجاری که در بوشهر به عنوان پر ثبت ترین شخصیت های حقوقی هستند انجام داد.

قوانین کلی ثبت تغییرات برای تمامی شرکت های تجاری یکسان است و تمام تغییرات بر اساس چهارچوب هایی که در ادامه خواهید خواند پیش می روند. البته استثنائاتی در این خصوص وجود دارد.

ثبت انواع صورتجلسه تغییرات شرکت در بوشهر

صورتجلسه ثبت تغییرات دارای انواع مختلفی است که شما برای تنظیم هر یک از موضوعات مربوط به تغییرات باید صورتجلسه ای را تنظیم کنید.

در قانون برای ثبت تغییرات موضوع مورد نظر تعیین شده است. مثلاً اگر بخواهید ثبت آدرس جدید در اداره ثبت را به همراه ثبت تغییرات هیئت مدیره جدید در شرکت داشته باشید باید ثبت آدرس را در مجمع عمومی فوق العاده و ثبت تغییرات اعضاء هیئت مدیره را در مجمع عمومی عادی داشته باشید. از این رو شرح ثبت تغییرات در انواع صورتجلسه به شرح زیر است.

صورتجلسه مجمع عمومی عادی:

  • انتخاب اعضاء هیئت مدیره و بازرس
  • تصویب ترازنامه سالانه
  • تعیین دارندگان حق امضاء

صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده:

  • تغییر آدرس
  • تغییر موضوع یا الحاق در موضوع شرکت
  • افزایش سرمایه یا کاهش سرمایه
  • ورود و خروج شریک
  • نقل و انتقال سهام
  • انتخاب نام جدید برای شرکت
  • ثبت شعبه
  • انحلال

هزینه های ثبت تغییرات شرکت در بوشهر

برای ثبت تغییرات شرکت در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری لازم است حق ثبت پرداخت کنید. به موجب قانون تجارت تمامی تغییرات باید در روزنامه رسمی انتشار یابند که هزینه تغییرات نیز به سبد هزینه های ثبت تغییرات ارائه می شود.

ثبت انواع صورتجلسه تغییرات شرکت در بوشهر

مدارک ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بوشهر

مدارکی که برای ثبت تغییرات ارسال می شود بر اساس نوع تغییراتی که می خواید انجام دهید متفاوت  است. مدارکی اصلی برای ثبت تغییرات شرکت در اداره ثبت شامل؛ آگهی ثبت، آگهی تغییرات، صورتجلسه تغییرات، برگه پذیرش سامانه ای ثبت تغییرات از اصلی ترین مدارکی است که باید به اداره ثبت ارائه شود.

شرایط و مراحل و ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بوشهر

شرایط کلی برای ثبت تغییرات این است که اگر از قبل تغییراتی در شرکت اعمال کرده باشید باید هزینه روزنامه رسمی را پرداخت کرده باشید تا بتوانید اقدام به ثبت تغییرات جدید در سامانه ثبت شرکت ها نمایید. علاوه بر این صورتجلسه تغییرات نیز باید بز اساس معیار های مشخص شده از سوی اداره ثبت تنظیم شده باشد.

بخشی از مراحل ثبت تغییرات در بوشهر به صورت اینترنتی انجام می شود. درخواست ثبت تغییرات را در سامانه ثبت شرکت ها تکمیل می کنید. بعد از ثبت نهایی مدارک را به اداره ثبت شرکت ها جهت ثبت تغییرات شرکت پست می کنید. نتجه کارشناسی را می توانید در قسمت پیگیری پرونده در سایت اداره ثبت شرکت ها مشاهده نمایید.

زمان ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بوشهر

هر چقدر مراحل اولیه ثبت تغییرات را در زمان کمتر بدون ایراد انجام دهید در زمان کمتری آگهی ثبت تغییرات را دریافت خواهید کرد. اداره ثبت شرکت ها بررسی پرونده ثبت تغییرات را در حداقل 14 روز انجام می دهد.

قواعد تخصصی ثبت تغییرات شرکت ها و موسسات غیر تجاری در اهواز

از آنجایی که انجام مراحل و صلاحیت مجامع عمومی در خصوص انجام امور ثبت تغییرات شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری به یک صورت است اما روند ثبت تغییرات با هم متفاوت می باشد از این رو به بررسی تغییرات شرکت های سهامی خاص و شرکت های با مسئولیت محدود و موسسات غیر تجاری به شرح زیر می باشد.

تنظیم و ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص

ثبت صورت جلسه تغییرات برای ثبت شرکت سهامی خاص بسیار ساده است. هیئت مدیره بر اساس موضوع تغییراتی که می خواهند داشته باشند می توانند آگهی دعوت مجمع را در روزنامه انتشار دهند. (در صورت عدم دسترسی به اعضاء) حداقل دو سوم اعضاء دارنده بیش از 50 درصد از سهام شرکت باید در مجمع عمومی شرکت نمایند.

تنظیم و ثبت صورتجلسه شرکت با مسئولیت محدود

هر گاه شرکت با مسئولیت محدود لازم باشد اقدام به ثبت تغییرات نماید لازم است مجمع عمومی را دعوت نمایند. البته دعوت از  مجمع در صورتی که یک یا چند عضو در شرکت حضور نداشته باشند باید در روزنامه انجام شود. سسپس می توانید. حداقل اعضائی که باید در مجمع حضور داشته باشند و برای ثبت تغییرات تصمیم گیری نمایند دارندگان 75 درصد از سهم الشرکه شرکت می باشند. البته باید دارندگان 75 درصد از دارندگان سهم الشرکه دو سوم اعضاء باشند.

ثبت تغییرات این شرکت ها نیز بر اساس نوع تغییراتی که انجام می شود دارای مراحل ثبت در سامانه و ارائه مدارک به اداره ثبت شرکت های بوشهر انجام می پذیرد.

تنظیم و ثبت صورتجلسه موسسه غیر تجاری

برای تنظیم صورتجلسه باید ابتدا موضوع تغییرات را مشخص کنید. بر اساس صلاحیت مجمع از مجمع مورد نظر را در تاریخ و زمان مشخصی برگزار کنید. برای تصمیم گیری های تغییرات در موسسات لازم است حداقل دو سوم اعضاء در جلسه حضور داشته باشند. هر یک از اعضاء به میزان سهم الشرکه حق رای دارند. صورتجلسه تنظیم و به امضاء اعضاء می رسد. انجام روند ثبت تغییرات موسسات غیر تجاری در اهواز بر اساس مراحلی است که در این مطلب خواندید.

همراهی شما با کارشناسان و متخصصان ما در ارزان ثبت باعث خرسندی ما است. امیدواریم مطلب ارائه شده پاسخگوی نیاز شما برای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در بوشهر بوده باشد. در صورتی که نیازمند مشاوره ثبتی هستید به صورت رایگان می توانید مشاوره ارزان ثبت را دریافت کنید. فرایند ثبت تغییرات را با حداقل هزینه و زمان از ما دریافت کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :