صورتجلسه ثبت تغییرات شرکت در ایلام

ثبت تغییرات شرکت در ایلام

ثبت انواع تغییرات در ایلام بر اساس انجام مراحل و تنظیم صورتجلسه بر اساس قوانین مدون انجام می شود. صورتجلسه ثبت تغییرات شرکت در ایلام نیز همانند قواعد عمومی در سراسر کشور در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در ایلام انجام می شود. این اداره در استان ایلام دارای واحد ثبتی مجزا نمی باشد واحدی در اداره ثبت اسناد و املاک برای انجام امور ثبتی شرکت ها در نظر گرفته شده است. برای بررسی بیشتر امور ثبت تغییرات همراه ما باشید.

ثبت تغییرات شرکت در ایلام

هر شرکت تجاری با ارائه اطلاعاتی به اداره ثبت تشکیل می شود. بنابراین هر زمان اعضاء بخواهند تغییراتی را در اداره ثبت شرکت ها داشته باشند با ارائه صورتجلسه ای مبنی بر تصمیمات اعضاء که در مجمع عمومی انجام شده است ثبت تغییرات اعضاء شرکت را خواهند داشت.

هزینه و زمان ثبت تغییرات شرکت در ایلام

اولین موضوع اصلی در زمان ثبت صورتجلسه تغییرات اعلام هزینه و زمان رسیدگی به ثبت تغییرات است. به طور کلی سازمان ثبت دارای تعرفه های مجزا برای ثبت تغییرات است و بعد از ثبت نیز روزنامه رسمی هزینه مجزایی را برای انتشار تغییرات ثبت شرکت انجام می دهد.

تعیین هزینه ثبت تغییرات باید بر اساس نوع تغییراتی که انجام می شود مشخص شود. اما زمان در ثبت تغییرات یکی از مهمترین مواردی است که باید از آن اطلاع داشته باشید.

زمان مرحله اولیه به سرعت انجام مراحل ثبت تغییرات در سایت اداره ثبت شرکت ها بستگی دارد از زمانی که مدارک به سازمان ثبت ارائه می شود حداکثر تا 14 روز نتیجه کارشناسی به شماره پیگیری پرونده ابلاغ می شود.

مدارک و شرایط ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در ایلام

مدارک بسته به نوع تغییراتی که می خواهید انجام دهید فرق دارند اما مدارک اصلی که در تمام تغییرات ارائه آن به اداره ثبت لازم است شامل: نسخه صورتجلسه، آگهی ثبت، آگهی آخرین تغییرات، برگه پذیرش نهایی می باشد. سایر مدارک در ثبت نهایی نمایش داده می شود.

ثبت تغییرات شرکت در ایلام

 

مراحل آنلاین ثبت تغییرات شرکت در ایلام

مراحل آنلاین در ثبت تغییرات شرکت به شرح زیر می باشد.

سایت ثبت تغییرات: سازمان ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری برای سهولت در انجام امور ثبتی اشخاص حقوقی سایت https://irsherkat.ssaa.ir را طراحی نموده است. در بالای صفحه گزینه صورتجلسه تغییرات را انتخاب نمایید.

اطلاعات حوزه ثبتی: اطلاعات حوزه ثبتی به همراه اطلاعات شرکت مانند نام و آدرس و اداره ثبت شرکت های استان ایلام را انتخاب نمایید.

موضوع تغییرات: تغییرات انواع مختلفی دارند که در سامانه ثبت شرکت ها به صورت پیش فرض به صورت گزینه ای می توانید نوع تغییرات را انتخاب کنید.

گام های ثبتی: بر اساس موضوعی که انتخاب می کنید لازم است سایر مراحل مربوط به ثبت تغییرات شرکت در ایلام را انجام دهید.

ثبت نهایی: بعد از وارد کردن تمامی اطلاعات و انجام تمامی گام ها با ثبت نهایی پرونده الکترونیکی ثبت تغییرات به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ارائه می شود.

انواع ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در ایلام

  • ثبت تغییرات موضوع یا الحاق در موضوع شرکت
  • ثبت اسم جدید در شرکت
  • افزایش سرمایه با ورود شریک یا افزایش سهمی و مبلغی سرمایه
  • کاهش سرمای با خروج شریک یا کاهش سهمی و مبلغی سرمایه
  • ورود و خروج شریک
  • نقل و انتقال سهام
  • تغییر حق امضاء شرکت
  • انتخاب اعضاء هیئت مدیره
  • ثبت شعبه جدید
  • انحلال شرکت

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص در ایلام

زمانی که می خواهید اقدام به ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص کنید باید نوع شرکت را در نظر داشته باشید. هر چند قواعد کلی برای ثبت تغییرات شرکت به یک صورت است اما هر یک از شرکت ها در قانون تجارت قواعد اختصاصی نیز برای تشکیل مجامع و ثبت صورت جلسه تغییرات شرکت دارند.

در شرکت سهامی خاص تغییرات اساسنامه در مجمع عمومی فوق العاده انجام می شود و تغییرات مربوط به هیئت مدیره و انتخاب بازرسان و نیز تصویب ترازنامه سال مالی که هر ساله در شرکت سهامی خاص برگزار می شود در مجمع عمومی عادی است.

شرکت سهامی خاص برای اعمال تغییرات در مجامع عمومی علاوه بر قواعد کلی در صورتی که همه اعضاء در مجمع حاضر نشوند حداقل باید با اکثریت عددی و سهامی اعضاء در مجمع عمومی را انجام دهد.

ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود در ایلام

قاعده ایی که در مطلب فوق اشاره کردیم در خصوص شرکت های با مسئولیت محدود نیز صدق می کند با این تفاوت که مجمع عمومی در شرکت با مسئولیت محدود با حداقل دو سوم اعضاء که دارنده 75 درصد از سهام شرکت هستند انجام می شود.

ثبت تغییرات موسسه غیر تجاری در ایلام

موسسه غیر تجاری نوعی از شخصیت حقوقی هستند. قوانین تاسیس و ثبت تغییرات در موسسات در قانون تجاری عنوان شده است و تمامی امور ثبت تغییرات موسسه مطابق شرکت های تجاری انجام می شود.

کلام آخر:

از اینکه با مجموعه ارزان ثبت تا این لحظه همراه بودید کمال تشکر را داریم. برای دریافت مشاوره رایگان هم اکنون با کارشناسان ارزان ثبت تماس بگیرید. متخصصان حقوقی و وکلاء پایه یک با کمترین هزینه و حداقل زمان امور مربوط به ثبت تغییرات شرکت را انجام می دهد.

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :