مراحل و شرایط ثبت تغییرات شرکت در قم

صورتجلسه ثبت تغییرات شرکت در قم

برای ثبت تغییرات شرکت در قم لازم است ابتدا با قواعد و مقررات مربوطه آشنایی داشته باشید. سازمان ثبت شرکت ها علاوه بر صدور آگهی ثبت شرکت در خصوص آگهی ثبت تغییرات نیز صلاحیت رسیدگی دارد و طی شرایطی که در ادامه خواهی خواند آگهی های تغییرات شرکت های تجاری صادر می کند.

آگهی ثبت تغییرات برای مواردی است که قبلاً در اساسنامه یا آگهی ثبت شرکت عنوان شده است و بنا بر شرایطی باید تغییر پیدا کند.

چگونه صورتجلسه ثبت تغییرات شرکت در قم تنظیم کنیم ؟

صورتجلسه تغییرات شرکت نیز باید بر اساس قواعدی تنظیم شده باشد و اطلاعاتی در آن قید شده باشد تا در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری مورد تایید قرار گیرند.

نوع صورتجلسه: موضوع تغییرات در تعیین نوع صورتجلسه اهمیت دارد. مثلاً ذتغییرات مربوط به انتخاب اعضاء هیئت مدیره باید در صورتجلسه مجمع عمومی عادی انجام دهید در حالی تغییرات مربوط به ورود شریک در شرکت باید در مجمع عمومی فوق العاده انجام شود. اگر تغییرات مربوط به سمت یا حق امضاء هیئت مدیره باشد باید در جلسه هیئت مدیره بدان رسیدگی شود.

نکات مربوط به صورتجلسه: اطلاعاتی که در صورتجلسه وارد می شود شامل؛ نوع مجمع؛ اطلاعات ثبتی و هویتی شرکت، تاریخ و ساعت جلسه، موضوع جلسه، اسم و سمت اعضاء و میزان سهام و یا سهم الشرکه، تصمیمات اخذ شده و امضاء اعضاء حاضر در پای برگه صورتجلسه.

مدارک ثبت تغییرات شرکت در قم کدام اند ؟

مدارک زیر باید در پاکت پستی مخصوص به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پست شود.

  • دو نسخه از صورتجلسه مجامع عمومی
  • برگه پذیرش نهایی در دو نسخه که یکی روی پاکت پستی و دیگری داخل پاکت قرار می گیرد.
  • روزنامه رسمی یا آگهی ثبت شرکت
  • روزنامه رسمی یا اگهی ثبت آخرین تغییرات شرکت
  • وکالت نامه در صورت داشتن وکیل

صورتجلسه ثبت تغییرات شرکت در قم

هزینه و زمان ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در قم

قیمت تغییرات بر اساس نوع تغییرات و تعداد تغییرات مورد نظر شرکت محاسبه خواهد شد. هر صورتجلسه برای ثبت و صدور آگهی ثبت تغییرات باید هزینه های حق ثبت، پست، روزنامه رسمی و حق الوکاله وکیل را پرداخت نمایند. اما قیمت ثبت تغییرات شرکت در قم را می توانید از ططریق تماس با کارشناسان ارازن ثبت بر اساس تعرفه های اداره ثبت و روزنامه رسمی دریافت کنید.

زمان ثبت تغییرات در شرکت را باید بر اساس تکمیل بودن مدارک و شرایط مربوطه طی 14 روز انجام دهید.

انواع صورتجلسه تغییرات شرکت در قم

  • صورتجلسه تغییرات مجمع عمومی فوق العاده هیئت مدیره و بازرسان
  • صورتجلسه تغییرات مجمع عمومی فوق العاده افزایش و کاهش سرمایه
  • صورتجلسه تغییرات مجمع عمومی فوق العاده ورود و خروج شریک
  • صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده انحلال شرکت
  • صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده تغییر نام شرکت
  • صورتجلسه تغییر مجمع عمومی فوق العاده موضوع یا الحاق به موضوع
  • صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده نقل و انتقال سهام شرکت
  • صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده تاسیس شعبه

مراحل ثبت تغییرات شرکت در قم

هرگاه شرکت بخواهد یک یا چند تغییر در اساسنامه یا مدیران شرکت ایجاد کند لازم است مراحلی را انجام دهد. مراحل ثبت تغییرات شرکت شامل مراحل سامانه ای و مراحل اجرایی پرونده تغییرات است.

همان طور که می دانید ثبت تغییرات شرکت در قم همانند سایر خدمات ثبتی اداره ثبت شرکت ها به صورت غیر حضوری انجام می شود به همین دلیل باید با سامانه ثبت شرکت ها آشنایی داشته باشید.

سیستم ثبت تغییرات برای هر یک از انواع تغییرات شرکت مراحل سامانه ای تعریف کرده است که با گزینه های ستاره دار علامت زده شده اند.

همه گزینه های ستاره دار باید تکمیل شود و در مرحله آخر متن صورتجلسه باید در سامانه وارد شود و ثبت نهایی پرونده را انجام دهید. طی سه روز باید مدارک به اداره ثبت پست شود.

پس از صدور آگهی ثبت طی دو هفته می توانید در قسمت پیگیری در سامانه به شماره پیگیری پرونده وارد شوید و پیش نویس آگهی را دریافت کنید.

مدیر عامل یا وکیل قانونی شرکت برای دریافت مدارک ثبتی به اداره ثبت آگهی ثبت تغییرات را دریافت نمایند.

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص در قم

شرکت سهامی خاص از دسته بندی های شرکت های سهامی است که اعضاء در مجامع عمومی شرکت به میزان سهامی که دارند در شرکت حق رای دارند.

ثبت تغییرات شرکت سهامی در مجمع عمومی عادی هر ساله برگزار می شود این مجمع برای انتخاب بازرسان هر ساله و برای انتخاب هیئت مدیره هر دو سال یک بار تشکیل می شود. همچنین تصویب ترازنامه سالانه در شرکت هایی سهامی خاص الزامی است.

مجامع عمومی شرکت سهامی خاص زمانی می توانند صورتجلسه تغییرات را تنظیم کنند که دو سوم سهامداران که دارای 51 درصد از سهم الشرکه هستند انجام می شود.

ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود در قم

برای ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود می توانید بر اساس نوع تغییرات مجمع عمومی عادی یا فوق العاده یا حتی جلسه هیئت مدیره انجام دهید. شرکت با مسئولیت محدود هر زمان در هر یک از انواع تغییرات شرکت می توانند اقدام به تنظیم صورتجلسه نمایند.

در صورتی که در شرکت با مسئولیت محدود یک یا چند تا از اعضاء حضور نداشته باشند. می بایست قبل از تشکیل مجمع آگهی دعوت در روزنامه کثیرالانتشار انتشار یابد سپس در صورت حضور دو سوم اعضاء که دارای سهم الشرکه  75 درصدی هستند انجام شود.

ثبت تغییرات موسسه غیر تجاری در قم

موسسات غیر تجاری نیز تغییرات خود را باید به واسطه تنظیم صورتجلسه در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسانند. صورتجلسه در مجمع عمومی همانند قواعد مربوط به شرکت های تجاری تنظیم می شود و مراحل ثبت آن نیز یکی است. موسساتی که برای ثبت نیازمند ارائه مجوز هستند و دارای مجوز هستند قبل از ثبت صورتجلسه تغییرات باید آن را در سه نسخه تهیه کنند و به اداره صدور مجوز ارائه نمایند. بعد از امضاء و مهر سازمان می توانند صورتجلسه را در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسانند.

کلیه موضوعات مربوط به تغییرات در کمترین زمان و هزینه با همکاری کارشناسان و متخصصان ارزان ثبت می توانید انجام دهید.

 

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :