مقررات ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در اهواز

ثبت صورتجلسه ثبت تغییرات شرکت در اهواز

شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری تمام تغییرات مربوط به اساسنامه یا اطلاعات مربوط به آگهی ثبت را باید در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به ثبت برسانند. همان طور که می دانید اعتبار شرکت های تجاری به اطلاعات ثبتی در سازمان ثبت شرکت ها است از این رو باید هر نوع به روز رسانی در شرکت در اداره ثبت نیز بایگانی شود. شما برای ثبت تغییرات شرکت در اهواز باید بر اساس مقررات تعیین شده در قانون تجارت پیش بروید از این رو مراحلی که باید برای ثبت تغییرات انجام دهید به شرح زیر می باشد.

شرایط و مدارک لازم برای ثبت صورتجلسه ثبت تغییرات شرکت در اهواز

صورتجلسات تغییرات برای ثبت در اداره ثبت اهواز باید دارای شرایط زیر باشد.

  • قید تاریخ و ساعت در برگه صورتجلسه الزامی است.
  • حتماً تمامی اطلاعات ثبتی اعم از نوع شرکت، نام و شماره ثبت و شناسه ملی را در ابتدای صورتجلسه عنوان کنید.
  • موضوع تغییرات را در متن صورتجلسه عنوان کنید.
  • اعضاء حاضر در جلسه با قید نام و نام خانوادگی و میزان سهام یا سرمایه و سمت باید در متن صورتجلسه آورده شود.
  • تغییرات و تصمیمات مجمع در متن صورتجلسه قید می شود و در نهایت وکیل یا نماینده شرکت را مشخص خواهید کرد.
  • امضاء اعضاء باید در متن صورتجلسه عنوان شود.

بعد از تنظیم صورتجلسه ای که دارای موارد عنوان شده است باید مدارک ثبت صورتجلسه تغییرات را تنظیم نمایید و به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پست نمایید.

  • دو نسخه از صورتجلسه به همراه برگه پذیرش سامانه ای باید تهیه نمایید.
  • آگهی آخرین ثبت تغییرات را به همراه آگهی ثبت شرکت ارائه دهید
  • در صورت داشتن وکیل ارائه وکالت نامه نیز الزامی است.
  • سایر مدارک برای ثبت تغییرات بر اساس نوع تغییرات متفاوت است مثلاً اگر می خواهید اعضاء جدید در شرکت را داشته باشید باید مدارک شناسایی شخص جدید را وارد نمایید.

انواع ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در اهواز

ثبت صورتجلسه مجمع عمومی عادی: تغییرات مربوط به تعیین دارنده حق امضاء، انتخاب اعضاء هیئت مدیره و انتخاب بازرس و نیز تصویب ترازنامه سالانه را می توانید در سایت اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری انجام دهید.

ثبت صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده: تغییراتی مانند: نقل و انتقال سهام، ورود و خروج شریک، افزایش یا کاهش سرمایه، انتخاب نام جدید، ثبت شعبه، انحلال شرکت، تغییر یا الحاق در موضوع شرکت از جمله انواع تغییرات مجمع عمومی فوق العاده است.

ثبت صورتجلسه هیئت مدیره: صورتجلسه هیئت مدیره با حضور اعضاء هیئت مدیره در خصوص ثبت تغییرات تعیین سمت، انتخاب هیئت مدیره و تعیین دارندگان حق امضاء از مواردی است که هیئت مدیره می توانند در خصوص آن تصمیم گیری نمایند.

 ثبت صورتجلسه ثبت تغییرات شرکت در اهواز

مراحل ثبت صورتجلسه شرکت در اهواز

  1. بعد از اینکه صورتجلسه تنظیم می شود حال باید اقدامات مربوط به ثبت تغییرات را در اداره ثبت انجام دهید. ابتدا وارد سایت اداره ثبت شرکت ها می شوید و به قسمت تغییرات صورتجلسه وارد شوید ابتدا اطلاعات ثبتی را وارد نمایید.
  2. در گام بعدی از شما می خواهد اطلاعات مربوط به صورتجلسه و شرکت و نیز نماینده شرکت را وارد کنید تا بتوانید وارد مرحله بعد شوید و موضوع تغییرات را انتخاب کنید. بر اساس موضوع تغییرات ادامه مراحل سامانه ای متفاوت خواهد بود. با توجه به مواردی که در سامانه وارد شده است بر اساس صورتجلسه و سایر اسناد ثبتی شرکت می توانید ثبت نهایی مراحل سامانه را انجام دهید.
  3. بعد از دریافت برگه پذیرش نهایی حداکثر باید ظرف سه روز مدارک را به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پست نمایید.
  4. در نهایت نیز اگر اطلاعات صحیح باشد. کارشناس اداره ثبت آگهی ثبت تغییرات را صادر خواهد کرد.

هزینه و زمان ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در اهواز

هزینه ای که برای ثبت تغییرات باید پرداخت کنید شامل سه بخش است. اول هزینه مربوط به ثبت تغییرات را باید پرداخت نمایید این هزینه بر اساس نوع تغییرات متفاوت است. هزینه های پستی بر اساس تعرفه های پست محاسبه می شود و هزینه روزنامه که بسته به حجم مطالب آگهی تعیین می شود. اما برای زمان دقیق ثبت تغییرات در صورتی که مدارک کامل باشد 14 روزه انجام خواهد شد.

تنظیم و ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود

اول به بررسی حد نصاب جلسات مجامع عمومی در شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود می پردازیم در هر دو شرکت باید اکثری عددی اعضاء در جلسه حضور داشته باشند. اما در شرکت سهامی خاص اکثریت سهامی حداقل 51 درصد از سهامداران می باشد و حداقل دارندگان سهم الشرکه 75 درصد می باشد.

مورد بعدی شرایط قانونی است که در هر دو شرکت تقریباً شرایط ثبت تغییرات آنها به یک صورت است اما در شرکت سهامی خاص حضور منشی جلسه در جلسات مجامع الزامی است و باید نام و نام خانوادگی در صورتجلسه عنوان شود.

نحوه تنظیم و ثبت صورتجلسه تغییرات موسسه غیر تجاری

موسسات غیر تجاری نیز می توانند به صورت شفاهی یا دعوت از طریق روزنامه رسمی مجمع عمومی را برای اعمال تغییرات دعوت نماید. بعد از تصمیم گیری در خصوص ثبت تغییرات و تنظیم صورتجلسه بر اساس شرایط عنوان شده در این مطلب، همانند شرکت ها ثبت تغییرات انجام می شود.

ما در موسسه حقوقی و ثبتی بین الملل تلاش بر این داریم تا با حداقل هزینه ها بتوانید فرایند ثبت تغییرات و سایر خدمات ثبتی را در کمترین زمان ارائه دهیم. مشاوره های مجموعه ارزان ثبت رایگان بوده و می توانید استعلام هزینه های ثبتی را دریافت کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :