چگونگی ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در قزوین

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در قزوین به موجب قانون تجارت برای شرکت هایی که بر اساس این قانون در اداره ثبت شرکت ها ثبت شده اند اجباری است. هر یک از شرکت ها زمانی که تغییراتی را در شرکت ایجاد می کنند باید صورتجلسه تغییرات تنظیم و ثبت نمایند. که در ادامه به بررسی ثبت انواع صورتجلسات تغییرات در اداره ثبت شرکت های قزوین می پردازیم.

انواع موضوعات ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در قزوین

انتخاب اعضاء هیئت مدیره: انتخاب اعضاء هیئت مدیره در ثبت شرکت توسط مجمع عمومی موسس انجام می شود و بعد از ثبت شرکت این تغییرات در صلاحیت مجمع عمومی عادی می باشد.

ورود و خروج شریک: شرکت های دارنده سهم الشرکه فقط می توانند ورود و خروج شریک را داشته باشند. ورود با افزایش سرمایه و خروج با کاهش سرمایه انجام می شود.

ثبت صورتجلسه حق امضاء مجاز شرکت: همه شرکت ها دارای شخص یا اشخاصی هستند که اسناد تجاری با امضاء آنها معتبر می باشد. مجمع عمومی عادی یا جلسه هیئت مدیره می توانند در این خصوص تصمیم گیری کنند.

نقل و انتقال سهام شرکت: نقل و انتقال سهام شرکت برای شرکت ها از طریق دریافت مفاصا حساب از دارایی امکان پذیر است. شرکت های با مسئولیت محدود برای انتقال سهام الشرکه باید سند صلح نیز تنظیم کنند.

افزایش و کاهش سرمایه: افزایش یا کاهش سرمایه ممکن است بر اساس موارد متعددی انجام شود. بر اساس نوع تامین سرمایه یا کاهش سرمایه میی توانید تغییرات افزایش یا کاهش را بر اساس میزان سرمایه نهایی درخواست دهید. لازم به ذکر است کاهش سرمایه نباید از حداقل های قانون تجارت کمتر باشد.

تغییر یا الحاق به موضوع شرکت: موشوع فعالیت شرکت بند دوم اساسنامه است و شرکت تنها قادر به فعالیت در موضوعاتی است که در اساسنامه عنوان شده است. از این رو ممکن است شرکت نیازمند فعالیت در موضوع جدیدی باشد یا کلاً بخواهد کاربری شرکت را تغییر دهد از این رو می تواند تغییرات الحاق به موضوع یا تغییر موضوع را داشته باشند.

انحلال شرکت: انحلال شرکت زمانی انجام می شود که شرکت دیگر قادر به انجام فعالیت نباشد و یا اعضاء توافقی برای ادامه شرکت نداشته باشند از این رو می توانند اقدام به انحلال نمایند. برای تغییرات انحلال لازم است مدیر تصفیه ای برای شرکت انتخاب شود.

تاسیس شعبه: برای تغییرات تاسیس شعبه لازم است مدارک معاون شعبه و آدرس شعبه را در صورتجلسه مشخص کنید.

انتخاب نام جدید شرکت: شرکت هر زمان بخواهد می تواند اسم شرکت را تغییر دهد بدین منظور باید بر اساس قوانین انتخاب نام شرکت اسم انتخاب نماید. حداکثر اسامی پیشنهادی نیز 5 اسم می باشد.

انواع موضوعات ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در قزوین

مدارک ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در قزوین

در ابتدا صورتجلسه، آگهی ثبت، روزنامه آخرین تغییرات، وکالت نامه باید ارائه نمایید. سایر مدارک بعد از ثبت سامانه ای اعلام می شود که همگی در دو نسخه به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ابلاغ خواهد شد.

هزینه و زمان ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در قزوین

هزینه های ثبت تغییرات بر اساس تعرفه های سازمان ثبت و سامانه روزنامه رسمی محاسبه خواهد شد که می توانید استعلام هزینه را از کارشناسان ارزان ثبت دریافت کنید.

زمان رسیدگی به درخواست ها در اداره ثبت حداکثر طی 14 روز انجام خواهد شد. که البته این زمان بسته به ترافیک پرونده های ثبتی می باشد.

شرایط و مراحل لازم برای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در قزوین

بدون ثبت تغییرات در اداره ثبت شرکت ها، تغییرات اعمال شده وجه قانونی ندارد. برای ثبت تغییرات شرکت در اداره ثبت شرکت ها لازم است ابتدا درخواست ثبت تغییرات را در سایت اداره ثبت شرکت ها انجام دهید. بررسی درخواست بعد از دریافت مدارک توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت ها انجام می شود. بعد از بررسی ها آگهی ثبت تغییرات صادر می شود. البته اگر مدارک دارای نقص باشد ابلاغ رفع نقص توسط کارشناس صادر می شود.

ثبت تغییرات شرکت ها و موسسات غیر تجاری در اداره ثبت شرکت های قزوین

قواعد مربوط به ثبت تغییرات برای تمامی شرکت ها یکسان است اما استثنائاتی در امور مربوط به ثبت تغییرات انواع اشخاص حقوقی وجود دارد که در ادامه با مهمترین اشخاص حقوقی که در اداره ثبت شرکت های قزوین به ثبت می رسند می پردازیم.

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص

شرکت با مسئولیت محدود هر ساله تغییرات مربوط به بازرسان و هر دو سال تغییرات مربوط به هیئت مدیره را دارند. تصویب ترازنامه سال مالی در شرکت های سهامی خاص اجباری است. صورتجلسه تغییرات در شرکت با مسئولیت محدود باید با امضاء حداقل دو سوم اعضاء که دارای 51 درصد از سهم الشرکه شرکت هستند انجام شود.

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت با مسئولیت محدود

صورتجلسات شرکت با مسئولیت محدود باید با امضاء تمام یا دو سوم اعضائی باشد که دارای 75  درصد از سهم الشرکه شرکت می باشد. شرکت با مسئولیت محدود برای انتقال سهم الشرکه باید در دفتر اسناد رسمی سند صلح تنظیم کند و در نهایت از اداره مالیات مفاصا حساب دریافت کنند و به اداره ثبت ارائه دهند.

ثبت صورتجلسه تغییرات موسسه غیر تجاری

برای ثبت صورتجلسه تغییرات موسسات غیر تجاری دو حالت وجود دارد. یا موسسه بدون مجوز ثبت شده یا دارای مجوز است. موسسات بدون مجوز در دو نسخه صورتجلسه را به همراه مدارک موسسه به اداره ثبت شرکت های قزوین ارسال می کنند.

موسسات دارای مجوز برای ثبت تغییرات باید سه نسخه صورتجلسه را ابتدا به سازمان مربوطه خود ارسال کنند تا مهر و امضاء سازمان روی برگه صورتجلسات قید شود سایر مراحل نیز بر اساس موارد عنوان شده انجام می شود.

در پایان: موسسه ارازن ثبت با بیش از دو دهه تجربه در امور ثبتی با حداقل هزینه و با سرعت بالا اقدامات مربوط به ثبت تغییرات شرکت را انجام می دهند. هم اکنون مشاوره رایگان ثبت تغییرات را دریافت کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :