چگونگی ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در گرگان

شرایط ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در گرگان

وقتی می خواهید موضوع یا نام یا هر نوع تغییراتی که به موجب ارائه اسناد در اداره ثبت شرکت ها را تغییر دهید لازم است در خصوص آنها ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در گرگان را انجام دهید.

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در گرگان منوط به ارائه مدارک و اسناد رسمی به اداره ثبت شرکت ها می باشد از این رو لازم است اقدامات متعددی را در سایت اداره ثبت شرکت ها ایجاد کنید.

تغییرات شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری به واسطه تنظیم صورتجلسه تغییرات و انجام مراحل و ارسال مدارک به اداره ثبت  شرکت ها انجام می شود. با هم در ادامه به مراحل مربوطه ثبت تغییرات و نیز مدارک لازم برای ثبت شرکت ها و سایر مراحل مربوطه خواهیم پرداخت.

شرایط ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در گرگان

برای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در گرگان لازم است مجمع عمومی برگزار شود. مجمع عمومی در موضوعات مختلف می تواند در خصوص تغییرات مربوط به شرکت ها تصمیم گیری نماید. شرایط برگزاری مجمع در قانون تعیین شده است و به طور کلی باید اکثریت عددی و سهامی که در قانون برای هر یک از شرکت های تجاری تعریف شده است محرز شود.

تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت ها نیز باید حتماً در زمان و تاریخ مشخصی تنظیم شده باشد و در دو نسخه نیز ارائه می شود.

مدارک ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در گرگان

مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت ها با توجه به تغییرات مورد نظر متفاوت است اما به طور کلی برای ثبت تغییرات لازم است آگهی ثبت شرکت یا روزنامه مربوط به ثبت، آگهی ثبت آخرین تغییرات شرکت یا روزنامه رسمی آخرین تغییرات، صورتجلسه مورد نظر که در دو نسخه با امضاء اعضاء می باشد. تمامی مدارک به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پست خواهد شد. سایر مدارکی که در ثبت سامانه ای ارائه می شود نیز باید به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ارائه شود.

شرایط ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در گرگان

مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در گرگان

  1. دعوت از مجمع و برگزاری جلسه و رسیدگی به امور مربوط به تغییرات
  2. تنظیم دو نسخه از صورتجلسه و امضاء صورتجلسات توسط متقاضی مربوطه
  3. ورود به سایت اداره ثبت شرکت ها و ثبت درخواست تغییرات در سایت اداره ثبت شرکت ها
  4. پست مدارک به اداره ثبت شرکت ها
  5. پیگیری پرونده در سایت اداره ثبت شرکت ها
  6. دریافت پیشنویس تغییرات و ارائه به اداره ثبت شرکت ها جهت دریافت اصل مدارک ثبتی تغییرات
  7. ورود به سایت روزنامه رسمی کشور و انتشار در روزنامه مربوط به تغییرات شرکت

هزینه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در گرگان

هزینه های مربوط به تغییرات بسته به نوع تغییرات و پرداخت هزینه های مربوطه در سایت اداره ثبت شرکت ها انجام می شود. هزینه های کلیی تغییرات برای پرداخت حق ثبت، هزینه پست، هزینه مربوط به روزنامه می باشد که البته حق الوکاله وکیل نیز از این هزینه کلی پرداخت می شود.

مدت زمان ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در گرگان

گاهی اوقات اعمال تغییرات در شرکت برای انجام فعالیتی است و زمان برای انجام فرایند تغییرات محدود می باشد. شما باید حداکثر 16 روز قبل برای انجام فرایند ثبت تغییرات اقدام نمایید.

طی دو روز باید مدارک را کامل کنید و به کارشناسان این حوزه برای ثبت درخواست ارائه نمایید. بعد از ثبت درخواست، طی 3 روز زمان برای پست مدارک دارید که باید در حداقل زمان ممکن مدارک ثبت تغییرات را ارائه نمایید تا ظرف 14 روز کاری آگهی ثبت تغییرات صادر شود.

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود در گرگان

برای اینکه بتوانید تغییراتی را در شرکت تجاری ایجاد کنید لازم است بر اساس قوانین تعریف شده برای ثبت تغییرات اقدام کنید.

شرکت های تجاری انواع مختلفی دارند همان طور که می دانید آمار ثبت شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود از تمامی شرکت ها بیشتر است. این شرکت هایی قوانینی نیز برای ثبت دارند.

ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود همانند همه شرکت ها با برگزاری مجمع انجام می شود که صلاحیت مجامع عمومی نیز در تمام شرکت ها به یک صورت است. در مجامع عمومی شرکت با مسئولیت محدود حداقل باید دو سوم اعضضاء که دارای 75 درصد از مبلغ سهم الشرکه هستند حضور داشته باشند.

شرکت سهامی خاص زمانی می تواند برای ثبت تغییرات اقدام کند که مجمع عمومی را با حضور اکثریت عددی و سهامی سهامداران تشکیل دهند. تصمیمات مقتضی در مجمع اخذ شود و اعضاء نیز صورتجلسه را امضاء کنند. لازم است بدانید برای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص لازم است جلسات مجامع با حضور منشی جلسه برگزار شود.

ثبت تغییرات موسسه در گرگان

موسسات غیر تجاری نیز از قاعده های کلی پیگیری می کنند از این رو مجامع عمومی موسسات غیر تجاری با حضور اکثریت عددی اعضاء دارنده حداقل 75 درصد از مبلغ کل سهم الشرکه رسمیت دارد و می توان تغییراتی را در شرکت اجرا نمود.

ثبت تغییرات موسسات غیر تجاری نیز در سایت اداره سامانه ثبت شرکت ها ثبت می شود و مدارک نیز به اداره ثبت شرکت ها پست خواهد شد.

انواع صورتجلسات تغییرات شرکت در گرگان

انواع تغییرات را می توان در سه دسته بندی ارائه کرد.

صورتجلسه تغییرات مجمع عمومی فوق العاده: برای تنظیم این صورتجلسه حداقل حضور دو سوم اعضاء در جلسه الزامی است مواردی که می توان در این صورتجلسه اقدام به ثبت آن نمود انتخاب هیئت مدیره، انتخاب بازرس، تصویب ترازنامه سالانه، تعیین دارندگان حق امضاء از مواردی است که در این مجمع انجام می شود.

صورتجلسه تغییرات مجمع عمومی عادی: امور مربوط به ثبت تغییرات شرکت در گرگان در صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده در خصوص تغییرات اساسنامه در موضوعات افزایش و کاهش سرمایه، تعیین نامه و موضوع و الحاق به موضوع، ورود و خروج شریک، نقل و انتقال سهام، انحلال، تاسیس شعبه می باشد.

صورتجلسه جلسه هیئت مدیره: صورتجلسه هیئت مدیره در خصوص تغییرات مربوط به هیئت مدیره و تعیین دارنده حق امضاء در شرکت با حضور اعضاء هیئت مدیره انجام می شود.

سخن پایانی

انجام کلیه امور ثبتی در خصوص شرکت ها و انجام فرایند کامل تغییرات را در موسسه حقوقی ارزان ثبت به صورت کامل و حرفه ای می توانید توسط متخصصان و مشاوران و وکلاء پایه یک به طور کاملاً تخصصی انجام دهید.

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :