چگونگی صورتجلسه ثبت تغییرات شرکت در بندرعباس

ثبت تغییرات شرکت در بندرعباس

قانون تجارت در خصوص شرکت های تجاری قوانین ثبتی تعیین کرده است. یعنی شرکت ها زمانی مورد حمایت قانون تجاررت هستند که از سوی اداره ثبت شرکت ها آگهی ثبت در خصوص آنها صادر شده باشد. حال همه شرکت های تجاری ثبت شده در اداره ثبت شرکت های بندرعباس باید صورتجلسه ثبت تغییرات شرکت در بندرعباس را بر اساس شرایط و مراحلی که در ادامه خواهید خواند به ثبت برسانید.

ثبت تغییرات شرکت در بندرعباس

از آنجایی که اطلاعات ثبتی شرکت در زمان ثبت در اداره ثبت شرکت ها ثبت می شود بعد از ثبت نیز هر نوع تغییری در موارد ثبت شده داشته باشد باید طی مقرراتی به اداره ثبت شرکت ها درخواست ثبت تغییرات شرکت در بندرعباس انجام شود. زمانی که تغییراتی ثبت نشده باشد قابل استناد در مراجع قضایی نمی باشد.

مراحل و شرایط و مدارک مربوطه برای ثبت تغییرات را در ادامه توضیح خواهیم داد. پیشنهاد می کنم این مطلب را از دست ندهید.

شرایط ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود و موسسه در بندر عباس

تغییرات شرکت سهامی خاص: هرگاه اعضاء شرکت سهامی خاص بخواهند تغییراتی را در اساسنامه یا مدیران این شرکت ایجاد کنند. باید مجمع عمومی عادی یا فوق العاده را بنا بر نوع تغییرات تشکیل کند. تغییرات باید بر اساس موضوعاتی باشد که معارض با حداقل های قانونی این نوع شرکت نباشد. هر عضو به میزان سهامی که دارد می تواند در مجمع عمومی تصمیم گیری نماید.

تغییرات شرکت با مسئولیت محدود: دارندگان 75 درصد از سهم الشرکه که باید حداقل دو سوم اعضاء شرکت را تشکیل دهند برای انجام تغییرات موافقت داشته باشند در این صورت صورتجلسه تنظیم و توسط این اشخاص امضاء می شود و سپس به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پست می شود.

تغییرات موسسه غیر تجاری: موسسات غیر تجاری نیز همانند شرکت های تجای می توانند در مجامع عمومی تغییرات لازم را انجام دهند در ادامه مراحل کامل ثبت تغییرات شرکت در سایت اداره ثبت شرکت ها را خواهید خواند.

ثبت تغییرات شرکت در بندرعباس

شرایط و مدارک ثبت تغییرات شرکت در بندرعباس

هر شرکت تجاری دارای اسناد ثبتی است که از سوی اداره ثبت شرکت ها صادر می شود. اطلاعات ثبتی در آگهی ثبت شرکت عنوان می شود و زمانی که تغییراتی انجام می شود در خصوص آن آگهی ثبت تغییرات صادر می شود. برای ثبت تغییرات باید تمامی آگهی های صادر شده از سوی اداره ثبت را ارائه دهید.

تغییرات به موجب ارائه صورتجلسه ثبت می شود که دو نسخه از آن به همراه آگهی پذیرش به اداره ثبت شرکت ها ارسال می شود.

سایر مدارک مربوط به شرکت ها براساس نوع تغییرات در مرحله پایانی عنوان می شود. مدارکی که در زمان ثبت نهایی در سایت مشاهده می کنید باید در دو نسخه به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری مدارک را پست کنید.

هزینه و زمان ثبت تغییرات شرکت در بندرعباس

هزینه: وقتی می خواهید تغییرات خود را ثبت کنید باید قبل از هر چیز از هزینه های ثبتی اطمینان حاصل کنید. تعرفه های ثبتی در سایت اداره ثبت شرکت تحت عنوان حق ثبت می باشد که بسته به نوع تغییرات و شرکت درخواست دهنده این هزینه محاسبه می شود. هزینه های پست نیز توسط خود متقاضی پرداخت می شود و هزینه روزنامه رسمی بر اساس میزان آگهی ثبت تغییرات محاسبه خواهد شد.

زمان: مراحل ثبت تغییرات را می توانید طی دو هفته انجام دهیید. مشروط بر اینکه تمام مراحل را بدون نقص انجام دهید. اصولاً درخواست هایی که توسط خود متقاضی انجام می شود زمان بر خواهد بود.

مراحل ثبت تغییرات شرکت در بندرعباس

مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات در بندرعباس اگر توسط متقاضی انجام شود دارای چند مرحله است. ابتدا باید صورتجلسه تنظیم شود و سپس ثبت درخواست در سایت رسمی اداره ثبت شرکت ها انجام دهید بعد از ثبت اطلاعات مدارک را به اداره پست کنید.

در قسمت پیگیری درخواست در سایت اداره ثبت شرکت ها نتیجه کارشناسی را مشاهده کنید. این موضوع ممکن است برای اشخاص عادی زمان بر باشد اما در مجموعه ارزان ثبت در حداقل زمان انجام می شود.

انواع ثبت تغییرات شرکت در بندرعباس

تغییرات مربوط به شرکت ها در انواع مجامع انجام می شود. هر یک از مجامع برای موضوعات خاصی می تواند تقاضای ثبت بدهد.

صورتجلسه مجمع عمومی عادی: ایین صورتجلسه را اگر بخواهید در ماه های فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر برگزار کنید باید با عنوان صورتجلسه مجمع عمومی عادی سالانه برگزار شود. در صورتی که صورتجلسه غیر از تاریخ ماه های عنوان شده باشد باید به عنوان صورتجلسه تغییرات مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده برگزار شود تغییراتی که در این مجمع در موضوعات زیر است.

  • تعیین دارنده حق امضاء
  • تصویب ترازنامه سالانه
  • انتخاب اعضاء هیئت مدیره و بازرس

صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده: صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده برایی تغییراتی که در موارد اساسنامه عنوان شده است تنظیم و ثبت می شود. موضوعات تغییرات صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده شامل موارد زیر است.

  • انتخاب اسم جدید برای شرکت یا موسسه
  • ورود شریک یا خروج آن
  • انتقال سهام
  • افزایش سرمایه شرکت
  • کاهش سرمایه شرکت
  • انحلال
  • ثبت و تاسیس شعبه
  • تغییر موضوع یا الحاق در موضوع شرکت
  • تغییر آدرس

سخن پایانی: موسسه حقوقی و ثبتی ارازن ثبت با بیش از دو دهه تجربه و دانش فنی و تخصصی در خصوص امور ثبتی هر نوع خدماتی را به شما عزیزان ارائه می دهد. شما می توانید هم اکنون درخواست ثبت تغییرات را از متخصصان ارزان ثبت بخواهید. پیشنهاد می کنیم مشاوره رایگان ما را از دست ندهید.

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :