کلیدی ترین نکات ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در اراک

نحوه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در اراک

وقتی صحبت از کلیدی ترین نکات ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در اراک می پردازیم به نکاتی که در قانون تجارت و در آیین نامه های ثبتی برای اعمال تغییرات شرکت وجود دارد خواهیم پرداخت. تمامی شرکت های تجاری بعد از ثبت موظف هستند هر تغییری که در شرکت ایجاد می شود را در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به ثبت برسانند.

نحوه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در اراک

تغییرات شرکت اراک با توجه به موضوع تغییرات در یکی از مجامع عمومی عادی یا فوق العاده انجام می شود از این رو می توان گفت برای ثبت صورتجلسه ابتدا باید مجمع عمومی تشکیل شود و صورتجلسه ای برای آن تنظیم شود.

صورتجلسه تغییرات باید حاوی نوع مجمع، اطلاعات شرکت، اطلاعات ثبتی، موضوع مجمع و نیز اطلاعات مربوط به شرکت باشد و اعضاء حاضر در جلسه و اطلاعات اعضاء شرکت باشد. امضاء اعضاء نیز باید در زیر برگه صورتجلسه باشد و صورتجلسه لازم است در دو نسخه به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری انجام شود.

انواع ثبت صورتجلسه تغییرات در شرکت های تجاری اراک

صورت جلسات دارای سه نوع مختلف هستند که بر اساس موضوع فعالیت صورتجلسه را باید تنظیم نمایید. صورتجلسه تغییرات شامل: صورتجلسه هیئت مدیره، صورتجلسه مجمع عمومی عادی، صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده می باشد. هر گاه تغییرات مربوط به اساسنامه شرکت باشد لازم است مجمع عمومی عفوق العاده را تشکیل دهد.

مجمع عمومی عادی اگر در چهار ماه اول سال تشکیل شود مجمع عمومی عادی سالانه و در غیر این صورت مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده می باشد. اما این مجمع در خصوص تغییرات انتخاب اعضاء بازرس و هیئت مدیره، تعیین دارندگان حق امضاء، تصویب ترازنامه سالانه می باشد.

از سوی دیگر ثبت تغییرات شرکت هیئت مدیره در خصوص تعیین شمت و تعیین دارندگان حق امضاء صلاحیت دارد. انواع تغییرات شرکت شامل:

  • انتخاب اعضاء هیئت مدیره
  • انتخاب بازرسان شرکت
  • تعیین دارندگان حق امضاء
  • تاسیس شعبه
  • افزایش و کاهش سرمایه شرکت
  • ورود و خروج شریک
  • نقل و انتقال سهام
  • انحلال
  • تغییر نام و موضوع
  • الحاق در موضوع
  • تغییر آدرس شرکت

نحوه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در اراک

هزینه و زمان ثبت تغییرات شرکت در اراک

ابتدا باید به هزینه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در اراک بپردازیم. در صورتی که فرایند ثبت تغییرات را خودتان انجام می دهید یک پرداختی حق ثبت و هزینه پست را به همراه هزینه روزنامه رسمی خواهید داشت که قیمت ثبت تغییرات شرکت باید بر اساس نوع صورتجلسه و تعداد آن محاسبه شود. در صورت داشتن وکیل حق الوکاله وکیل نیز به هزینه ثبتی اضافه خواهد شد که حدوداً 10 درصد از هزینه کل تغییرات می باشد.

زمان تقریبی در ثبت صورتجلسه تغییرات در اراک به نسبت نوع پرونده و تکمیل بودن مدارک آن 14 روز کاری می باشد.

مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در اراک

ابتدا باید درخواست ثبت تغییرات را در سایت اداره ثبت شرکت ها در قسمت تغییرات ثبت نمایید. با توجه به نوع تغییرات مراحل سامانه ای متفاوت می باشد و در هر مرحله از ثبت آنلاین صورتجلسه تغییرات شرکت اطلاعاتی خواسته می شود که باید تکمیل شود.

بعد از ثبت اطلاعات مربوط به تغییرات شرکت باید مدارک و اسناد به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پست شود تا رسیدگی مربوط به ثبت تغییرات شرکت انجام شود. بررسی درخواست مورد نظر توسط کارشناسان ثبت شرکت ها انجام می شود و در صورت تایید درخواست آگهی ثبت تغییرات شرکت صادر خواهد شد.

مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در اراک

مدارک ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در اراک

  • ارائه دو نسخه از صورتجلسه تنظیم شده
  • ارائه دو نسخه از برگه پذیرش نهایی
  • مدارک ثبتی شرکت اعم از آگهی ثبت و آخرین آگهی تغییرات شرکت
  • در صورت تغییرات مربوط به اعضاء ارائه مدارک شناسایی
  • سایر مدارکی که بنا بر نوع درخواست ثبت تغییرات در سامانه ثبت شرکت ها در پایان عملیات ثبت نهایی به شما اعلام می شود باید به اداره ثبت شرکت های اراک پست گردد.

ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود در اراک

شرکت با مسئولیت محدود از حداقل دو یا چند عضو و شرایط قانونی تعریف شده ثبت می شود. اما برای ثبت تغییرات لازم است دو سوم اعضاء در مجمع حاضر باشند.

در صورتی که شرکاء دو نفر  هستند باید هر دو در مجمع حضور داشته باشند. اکثریت سهامی در شرکت با مسئولیت محدود حداقل دارندگان 75 درصد از سهم الشهرکه می باشند.

درخواست ثبت صورتجلسه شرکت با مسئولیت محدود باید در سایت اداره ثبت شرکت ها در قسمت ثبت تغییرات شرکت انجام می شود.

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص در اراک

تغییرات برای شرکت های تجاری مختلف دارای یک سری قواعد اختصاصی و یک سری قواعد عمومی است. مثلاً تغییرات اساسنامه که در مجمع عمومی فوق العاده انجام می شود یک نوع تغییر عمومی است و در تمام شرکت های تجاری و غیر تجاری در خصوص موضوعات اساسنامه مجمع عمومی فوق العاده برگذار می شود.

اما در خصوص موارد اختصاصی لازم است بر اساس ماهیت شرکت سهامی خاص در خصوص تغییرات آن نیز رسیدگی شود. در شرکت سهامی خاص اگر یک یا چند عضو در دسترس نباشند باید دعوت مجمع از طریق آگهی دعوت در روزنامه کثیرالانتشار شرکت انجام شود.

در صورتی اعضاء می توانند در خصوص ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص تصمیم گیری داشته باشند که حداقل دو سوم اعضاء شرکت که دارنده بیش از 50 درصد از سهام شرکت هستند حضور داشته باشند.

رئیس جلسه مجمع عمومی رئیس هیئت مدیره است. در شرکت های سهامی خاص حضور منشی جلسه در مجامع عمومی الزامی است. از این رو می توانید با رعایت شرایط عنوان شده ثبت تغییرات شرکت را داشته باشید.

ثبت تغییرات موسسه در اراک

موسسات غیر تجاری از نظر قواعد ثبت تغییرات اختصاصی برای موسسات، قانون مربوط به شرکت با مسئولیت محدود در خصوص این نوع موسسات نیز صدق می کند و می توانند بر اساس نوع تغییرات مجمع عمومی را برای تصمیم گیری در خصوص آن دعوت نماید. سپس با تنظیم صورتجلسه می توانید ثبت تغییرات موسسه را همانند مراحل عنوان شده بدهید.

اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در اراک با توجه به درخواست سامانه و انجام مراحل اولیه ثبت تغییرات و درست بودن اطلاعات ارائه شده اقدام به صدور آگهی ثبت تغییرات خواهد کرد از این رو بهتر است قبل از اقدام به ثبت تغییرات مشاوره های لازم را دریافت کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :