گامی در جهتِ توسعه ی پایدار با ثبت شرکت مواد غذایی

گامی در جهتِ توسعه ی پایدار با ثبت شرکت مواد غذایی

صنعت مواد غذایی یکی از صنایع تضمین شده برای ورود سرمایه گذارانی است که به دنبال راه اندازی واحد تولیدی می باشند. ثبت شرکت مواد غذایی اولین گام برای ورود به این حوزه می باشد. برای ثبت شرکت مواد غذایی باید شرایط لازم و نحوه تاسیس شرکت های تجاری را بدانید. شرکت های مواد غذایی فعال در این حوزه هر یک بر اساس موضوعی در بخش تولید مواد غذایی فعال هستند.
شرکت های مواد غذایی را می توان یکی از پر سود ترین صنایع در دنیا شناخت. از آنجایی که این حوزه مستقیماً با سلامت اعضاء جامعه در ارتباط است بسیار مهم است که برخی نظارت های بهداشتی و سلامت و ارزش غذایی محصولات تولیدی در نظر گرفته شود، بنابراین برخی ارزش گذاری غذایی در این رابطه از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد. در ادامه توضیحات تکمیلی تری ارائه خواهیم کرد.

شرایط تاسیس کارگاه تولیدی مواد غذایی

تاسیس کارگاه تولیدی مواد غذایی مهمترین شرایط آن داشتنه شرکت تجاری است. ثبت شرکت مواد غذایی یکی از شرایط اصلی برای راه اندازی کارگاه تولیدی مواد غذایی است، زیرا برخی استاندارد های تغذیه تنها به شرکت های مواد غذایی داده می شود. برای ثبت شرکت مواد غذایی باید قوانین شرکت های تجاری را بدانید. شرکت های تجاری انواع مختلفی دارند که مهمترین آنها شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود هستند.
شرکت سهامی خاص مواد غذایی: تاسیس این شرکت با سه عضو سهامدار و دو عضو بازرس صورت می گیرد. بازرسین شرکت نباید با هیئت مدیره نسبت فامیلی داشته باشند. هیئت مدیره این شرکت ها نیز باید از بین سهامداران انتخاب شوند. میزان سرمایه بر اساس تعرفه های قانونی و میزان مشارکت سهامداران تعیین می شد که 30 درصد از آن را قبل از تاسیس در شرکت در شرف تاسیس بلوکه می کنند. هر یک از سهامدارن با توجه به میزان سهام در سود و زیان شرکت سهیم هستند.
ثبت شرکت با مسئولیت محدود مواد غذایی: شرکت با مسئولیت محدود را می توانید با حداقل دو عضو انجام دهید. هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت با مسئولیت محدود را می توانید از بین شرکا یا خارج از آن انتخاب نمایید. سرمایه شرکت با مسئولیت محدود بسته به مبلغ سهم الشرکه ای که هر یک از شرکا متقبل می شوند تعیین می شود که مبلغ آن نباید از یک میلیون ریال کمتر باشد. مسئولیت هر یک از شرکا نیز بر اساس مبلغ سهم الشرکه ای که در شرکت دارد تعیین می شود. یکی از کمترین مسئولیت ها برای شرکا را شرکت با مسئولیت محدود دارد.

شرایط تاسیس کارگاه تولیدی مواد غذایی
شرایط تاسیس کارگاه تولیدی مواد غذایی

چگونه شرکت پخش مواد غذایی بزنیم

برای اینکه شرکت پخش مواد غذایی داشته باشید باید موضوع فعالیت شرکت حول محور پخش مواد غذایی باشد. این شرکت را می توانید بدون اخذ مجوز خاصی تاسیس و راه اندازی نمایید بهترین قالب ثبتی برای این شرکت ها نیز شرکت با مسئولیت محدود است. برای تهیه و تنظیم موضوع این شرکت می توانید از موضوعات تنظیم شده در حوزه پخش مواد غذایی استفاده کنید یا اینکه از متخصصین مجتمع ثبتی ارزان در این رابطه کمک بگیرید.
هزینه ثبت شرکت مواد غذایی و هزینه احداث کارخانه مواد غذایی
مهمترین بخش تاسیس شرکت هزینه هایی است که در این رابطه وجود دارد. هزینه های ثبتی با توجه به تعرفه های دولتی بیار ارزان هستند و با توجه به میزان سرمایه و تعداد شرکا و تعداد تیتر های موضوع فعالیت شرکت تعیین می شود. با ثبت شرکت مواد غذایی شما می توانید تجهیزات مورد نیاز برای تولید و راه اندازی کارخانه مواد غذایی را مستقیماً وارد کنید و از هزینه های گزاف در این خصوص صرفه جویی نمایید. اگر کارخانه در شهرک های صنعتی قرار است راه اندازی شود تهیه زمین برای راه اندازی واحد تولیدی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.
هزینه راه اندازی کارخانه اگر به صورت مشارکتی و جذب سرمایه گذار باشد با حداقل هزینه ممکن صورت می گیرد. راهکار بهتر این است که با بستن قرارداد با شرکت های فعال بخش تولید را به این شرکت ها محول نمایید تا مجبور به پرداخت هزینه ای زیاد برای راه اندازی کارخانه نشوید.

نمونه موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی

تولید و بسته بندی انواع کنسرویجات و غذای آماده، تولید انواع کنسرویجات و غذای آماده با نام تجاری دیگران با توجه به ظرفیت خالی کارخانه، خرید و فروش مواد اولیه انواع صنایع مواد غذایی، واردات و صادارت انواع مواد غذایی، انجام کلیه امور بازرگانی و خرید و فروش و پخش و صادارت و واردات کلیه کالا های مجاز، شرکت در نمایشگاه های داخلی و بین المللی، افتتاح حساب بانکی و اخذ تسهیلات بانکی و دریافت وام، مشارکت و سرمایه گذاری در بخش تولید مواد غذایی با سایر برند های فعالی و مجاز.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مواد غذایی

برای ثبت شرکت مواد غذایی مدارک زیر را در دو نسخه تهیه و به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری منطقه مورد نظر پست نمایید.

  • اساسنامه
  • شرکت نامه
  •  تقاضانامه یا اظهارنامه با توجه به نوع شرکت تجاری
  •  دو نسخه از مدارک شناسایی اعضاء
  •  شماره موبایل به نام
  •  آدرس رسمی شرکت
  •  صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
  •  صورتجلسه هیئت مدیره
  • گواهی پذیرش نهایی
  •  فیش افتتاح حساب و بلوکه سرمایه یا اقرار نامه تسلیم سرمایه به مدیر عامل شرکت.

مراحل ثبت شرکت مواد غذایی

1. در ابتدا مدارک عنوان شده را بر اساس توافقات و مدارک اولیه ارائه شده تکمیل نمایید و موضوع شرکت را نیز تدوین کنید.
2. وارد سایت اداره ثبت شرکت ها شوید.
3. اطلاعات مربوطه را گام به گام وارد نمایید و در مرحله پایانی ثبت نهایی پرونده را انجام دهید.
4. طی دو روز اسم شرکت تعیین خواهد شد سپس مدارک را در دو نسخه پیرینت بگیرید و پس از اخذ امضاء های لازم به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پست نمایید.
5. پیگیری پرونده را در سامانه ثبت شرکت ها انجام دهید. در صورت ثبت شرکت گواهی موقت در سامانه قرار می گیرد که با اخذ و پیرینت آن می توانید به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری مراجعه کرده و اصل مدارک ثبتی شرکت را دریافت کنید.
6. آگهی ثبت شرکت حتماً باید در سامانه روزنامه رسمی انتشار یابد.

لزوم ثبت شرکت مواد غذایی

به دلیل امتیازاتی که ثبت شرکت دارد تاسیس شخصیت حقوقی اهمیت پیدا می کند.

  • تاسیس شخصیت حقوقی معتبر و قانونی
  • قابل استعلام بودن شرکت از دستگاه های ثبتی اداره ثبت شرکت ها
  • شرکت در مناقصات و مزایدات
  • امکان مشارکت و همکاری با سایر شرکت ها و سازمان های دولتی
  • شرکت در نمایشگاه های داخلی و بین المللی
  • امکان واردات تجهیزات لازم تولید
  • خرید زمین در شهرک های صنعتی
  • امکان دریافت برخی استاندارد های بخش تولید
    جمع بندی: اطلاعات لازم برای ثبت شرکت مواد غذایی را در این مقاله خواندید. برخی از اطلاعات تخصصی با توجه به شاخه فعالیتی که در بخش مواد غذایی دارید را می توانید از افرادی که در این زمینه فعالیت دارند بگیرید. مجتمع ثبتی ارزان در این زمینه می تواند کمک کند. کارشناسان و متخصصان مجتمع ثبتی ارزان با حداقل هزینه خدمات کامل در این زمینه ارائه می دهد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :