راهنمای کامل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در مشهد

شرایط ثبت تغییرات شرکت در مشهد

زمانی که شرکت تجاری به ثبت می رسد بعد از مدتی فعالیت ممکن است لازم باشد تغییراتی در آن ایجاد شود. در راهنمای کامل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در مشهد به بررسی تمامی قواعد و مقررات در این زمینه را خواهید خواند.

شرایط ثبت تغییرات شرکت در مشهد

شرایطی که برای ثبت تغییرات شرکت در مشهد وجود دارد احراز شرایط قانونی تعیین شده است که البته این روزها فقط جنبه تشریفاتی دارد و در شرکت های کوچک و خانوادگی نیاز به انجام تشریفات اصلی برای ثبت تغییرات نمی باشد.

ثبت تغییرات شرکت در مجمع عمومی عادی یا فوق العاده انجام می شود و بر اساس نوع تغییرات مربوطه مجمع عمومی صالح برگذار می شود. حضور اعضاء در مجمع برای تصمیم گیری در خصوص تغییرات شرکت الزامی است و هر یک از اعضاء به نسبت سهام یا سهم الشرکه ای که دارد در شرکت حق رای و نظر دهی را دارد. بنابراین باید بر اساس قوانین تجاری صورتجلسه ای تنظیم و ثبت شود.

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص در مشهد

شرکت سهامی خاص با تامین سرمایه توسط موسسن تشکیل می شود و هر یک از موسسین به نسبت سهامی که دارند می توانند نسبت به تغییرات این شرکت نظر دهی داشته باشند. تغییرات مربوط به اساسنامه شرکت سهامی خاص در مجمع عمومی فوق العاده انجام می شود.

مجمع عمومی با حضور حداقل دو سوم اعضاء که باید بیش از نصف سرمایه را تامین کرده باشند رسمیت یابد. در صورت عدم رسمیت جلسات مجامع عمومی نمی توانند تصمیم گیری های لازم را انجام دهند. اگر یک یا چند تعداد از اعضاء در دسترس نباشند دعوت مجمع باید از طریق انتشار در روزنامه انجام شود.

ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود در مشهد

تغییرات شرکت با مسئولیت محدود بسته به تعداد اعضاء ممکن است لازم باشد با حضور همه اعضاء و یا دو سوم اعضاء در مجامع عمومی انجام شود. قانون برای مجامع عمومی و موصوعات مربوط به مجامع عمومی برای اکثر شرکت ها قانون یکسانی را تعریف کرده است و در صورتی که در برخی از موارد استثنائاتی نیز وجود دارد.

به طور کلی ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود بر اساس قوانین جاری طی صورتجلسه ای دو نسخه ای باید به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری برای ثبت ارسال شود تا نسبت به صورت آگهی ثبت تغییرات اقدام شود.

ثبت تغییرات موسسه غیر تجاری در مشهد

موسسه غیر تجاری هم شیوه ثبت تغییرات یکسانی را با شرکت ها دارد. بر اساس قانون تجارت و آیین نامه هایی ثبتی در صورتی که موسسه دارای مجوز رسمی است باید ابتدا تایید، اعمال تغییرات را در پای برگه صورتجلسه از سازمان مربوطه دریافت کند.

مقررات ثبت شرکت ها در بیشتر موارد در خصوص موسسات غیر تجاری نیز کاربرد دارد و در برخی موارد تفاوت هایی نیز دیده می شود.

 

شرایط ثبت تغییرات شرکت در مشهد

مدارک لازم برای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در مشهد

مدارکی که برای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در مشهد به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری مشهد پست می شود عبارت است از:

  • صورتجلسه تغییرات در دو نسخه
  • آگهی ثبت شرکت
  • آگهی ثبت تغییرات شرکت
  • برگه پذیرش نهایی
  • در صورت داشتن وکیل ارائه وکالت نامه

هزینه و زمان ثبت تغییرات شرکت در مشهد

هزینه دقیقی را نمی توان برای ثبت تغییرات شرکت اعلام نمود زیرا تعرفه ها و هزینه های ثبتی هر از گاهی تغییر می کنند و بر اساس آخرین تعرفه های سازمانی می توانید از طریق درخواست تماس یا ارسال تماس به کارشناسان و متخصصان ارزان ثبت از هزینه های تمام شده مطلع شوید.

زمان ثبت صورتجلسه تغییرات در مشهد برای شرکت های دارای مجوز بعد از تایید مجوز طی 14 روز انجام می شود و در شرکت های بدون مجوز بعد از تکمیل مدارک و اسناد و اوراق ثبتی لازم به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری مشهد طی 14 روز انجام می شود.

انواع ثبت صورتجلسه تغییرات در شرکت های تجاری مشهد

برای ثبت انواع تغییرات بهتر است ابتدا با انواع صورتجلسه و شرایط و قوانین موجود در آنها آشنا شوید.

صورتجلسه مجمع عمومی عادی: مجمع عمومی عادی در تمام شرکت ها هر ساله برگذار می شود و در خصوص تصویب تراز نامه سالانه مجمع عمومی عادی سالانه را اجرا می کند. این مجمع در چهار ماه اول سال تشکیل می شود در سایر موارد مجمع عمومی عادی نسبت به انتخاب اعضاء هیئت مدیره و بازرسان و دارندگان حق امضاء می تواند تصمیم گیری نماید.

صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده: در مجمع عمومی فوق العاده می توانید ثبت تغییرات را در خصوص موضوعات اساسنامه اجرا نمایید. این موضوعات عبارت است از:

  • تعیین موضوع شرکت
  • انتخاب نام جدید برای شرکت
  • الحاق در موضوع شرکت
  • افزایش سرمایه
  • کاهش سرمایه
  • ورود اعضاء با افزایش سرمایه
  • خروج اعضاء با کاهش سرمایه
  • نقل و انتقال سرمایه شرکت
  • انحلال شرکت
  • تاسیس شعبه

صورتجلسه هیئت مدیره: در برخی موضوعات مانند تعیین سمت یا تعیین دارنده حق امضاء می توانید جلسسه هیئت مدیره تشکیل دهید و صورتجلسه هیئت مدیره در این خصوص تنظیم شود.

مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در مشهد

  1. ثبت اطلاعات صورت جلسه در سایت اداره ثبت شرکت ها
  2. پست مدارک حداکثر طی 3 روز کاری از زمان ثبت نهایی باید انجام شود.
  3. صدور آگهی ثبت تغییرات شرکت در سایت ثبت شرکت ها
  4. دریافت اوراق ثبتی از اداره ثبت شرکت های مشهد
  5. انتشار آگهی تغییرات در روزنامه رسمی جمهورس اسلامی ایران

کلیه تغییرات مربوط به مجموعه ارزان ثبت با حداقل هزینه و در حداقل زمان با همکاری تیم برجسته و با تجربه ارزان ثبت که متشکل از کارشناسان برجسته ثبتی و بهترین وکلاء پایه یک می باشد.

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :