شرایط و مدارک و مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در کرمان

شرایط و مقررات ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در کرمان

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در کرمان باید بر اساس مقررات مربوطه انجام شود. ما در مجموعه حقوقی ارزان ثبت به دنبال ارائه اطلاعاتی هستیم که بتوانید درخواست ثبت تغییرات شرکت را بر اساس به روز ترین مقررات داشته باشید.

شرکت های تجاری انواع مختلفی دارند و هر یک برای فعالیت های مختلفی ثبت می شوند. اما بعد از مدتی فعالیت یا بعد از ثبت ممکن است لازم باشد تغییراتی در شرکت ایجاد شود. ساختار اصلی شرکت که ثبت می شود بعد از ثبت قابل تغییر است. قانون تجارت تمامی شرکت ها را ملزم می داند تا در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به ثبت برسند.

شرایط و مقررات ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در کرمان

آنچه که تحت عنوان شرایط ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در کرمان لازم است رعایت نمایید این است که تغییرات در مجامع عمومی و با حضور حد نصاب مقرر قانونی انجام شود. ثبت صورتجلسه نیز ملزم به انجام مراحل و ارائه مدارک به اداره ثبت شرکت ها انجام می شود.

انواع تغییرات شرکت های تجاری در کرمان

تغییرات مجمع عمومی عادی: اعضاء شرکت برای برخی از موضوعات می توانند مجمع عمومی عادی را تشکیل دهند. مجمع عمومی عادی دو نوع است که شامل: مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده است. موضوعات این صورتجلسه عبارت است از:

  • انتخاب هیئت مدیره
  • انتخاب بازرسان
  • تعیین دارنده حق امضاء
  • تصویب ترازنامه سالانه

تغییرات مجمع عمومی فوق العاده: اساسنامه شرکت دارای مواد مختلفی است که برای ثبت تغییرات آن باید اصلاح اساسنامه انجام شود و برای این کار لازم است صورتجلسه تغییرات مجمع عمومی فوق العاده در ادارره ثبت به ثبت برسد مواردی که در اساسنامه عنوان می شود و قابل تغییر است عبارت است از:

  • انتخاب اسم جدید برای شرکت
  • تعیین موضوع جدید
  • الحاق به موضوع
  • افزایش سرمایه شرکت
  • کاهش سرمایه شرکت
  • ورود و خروج شریک
  • نقل و انتقال سرمایه
  • تاسیس شعبه
  • انحلال

تغییرات جلسه هیئت مدیره: هیئت مدیره شرکت در مواردی که اساسنامه شرکت اجازه داششته باشد و یا در موارد تعیین سمت و تعیین دارنده حق امضاء می تواند صورتجلسه هیئت مدیره با حضور اعضاء هیئت مدیره تنظیم و ثبت نماید.

شرایط و مقررات ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در کرمان

مدارک لازم برای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در کرمان

همان طور که می دانید برای ثبت تغییرات باید مدارکی به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ارسال شود که البته ارائه مدارک مربوط به تغییرات برای هر نوع تغییراتی متفاوت است و در پایان عملیات ثبت سامانه ای مدارک مربوطه قابل نمایش است. اما برخی از مدارکی که برای ثبت هر نوع تغییراتی باید به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ارائه دهید عبارتت است از:

  • کپی آگهی یا روزنامه ثبت
  • کپی آگهی یا روزنامه آخرین تغییرات
  • دو رونوشت از صورتجلسه تغییرات
  • برگه پذیرش نهایی ثبت تغییرات در سامانه

قیمت ، هزینه و زمان ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در کرمان

قیمت ثبت تغییرات شرکت بر اساس نوع شرکت و نوع تغییرات و همچنین تعداد تغییراتی که می خواهید در شرکت داشته باشید محاسبه خواهد شد. هزینه های ثبتی و هزینه روزنامه و سایر مخارج مربوطه طی تعرفه های ثبتی محاسبه می شود.

هر درخواستی که برای ثبت تغییرات انجام می شود زمان بر خواهد بود. اما به طور کلی از زمانی که مدارک را به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تسلیم می کنید ظرف 14 روز آگهی صادر خواهد شد.

مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در کرمان

ابتدا باید صورتجلسه تنظیم شود و در دو نسخه به امضاء اعضاء شرکت برسد. سپس باید شرح درخواست ثبت تغییرات در قسمت صورتجلسه تغییرات در سایت اداره ثبت شرکت ها وارد شود.

بعد از وارد کردن اطلاعات در سامانه و ثبت نهایی و دریافت پذیرش نهایی، مدارک به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پست خواهد شد. در نهایت نیز آگهی ثبت تغییرات صادر می شود که برای دریافت آن در قسمت پیگیری درخواست در سامانه باید پیش نویس آگهی را دریافت کرده باشید.

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص در کرمان

شرکت سهامی خاص از جمله شرکت هایی است که اعضاء آن دارای سهام هستند. هر یک از اعضاء به نسبت سهامی که در شرکت دارد در سود و زیان آن دخیل خواهد بود البته علاوه به برخورداری از سود و زیان هر یک از اعضاء به نسبت سهامی که دارد در مجامع عمومی حق راهی دارد.

تغییرات شرکت سهامی خاص با حضور حداقل دو سوم اعضاء در مجامع عمومی که از بیشترین مبلغ سرمایه برخوردار هستند انجام خواهد شد.

ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود در کرمان

شرکت های با مسئولیت محدود با ارائه مدارک و اسناد و طی ارائه اساسنامه رسمی ثبت می شوند و بعد از مدتی فعالیت، می توانند تغییرات مربوطه شرکت را انجام دهند. همان طور که می دانید تمامیی امور ثبتی شرکت با مسئولیت محدود برای مدت نامحدود تعریف می شود و برای تغییر آن باید مجمع عمومی با حضور 75 درصد از مبلغ سهم الشرکه که حداقل دو سوم اعضاء شرکت با مسئولیت محدود آن را دارند تشمکیل ششود سپس بعد از تصمیم گیری باید صورتجلسه ای تنظیم و در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به ثبت برسد.

ثبت تغییرات موسسه غیر تجاری در کرمان

اعضاء موسسات غیر تجاری می توانند در مجامع عمومی حاضر شوند و اقدام به ثبت تغییرات شرکت نمایند. تغییرات موسسات غیر تجاری اگر در خصوص مواد اساسنامه باشد لازم است مجمع عمومی فوق العاده با حضور حداقل دو سوم اعضاء تشکیل شود.

تغییراتی که مربوط به مدیران موسسه غیر تجاری باشد با حضور حداقل دو سوم اعضاء در مجمع عمومی عادی انجام می شود.

موسسات غیر تجاری دارای مجوز باید برای ثبت تغییرات مجموعه خود صورتجلسه را در سه نسخه تنظیم کنند و به اداره مربوطه صدور مجوز ارائه دهند.

در آخر

از اینکه با ما در مجموعه حقوقی و ثبتی ارزان ثبت همراه بودید کمال تشکر را داریم. کلیه خدمات مربوط به شرکت ها را می توانید از ما دریافت کنید. ثبت تغییرات شرکت یا موسسه غیر تجارری خود را هم اکنون با ارزان ترین قیمت و در حداقل زمان انجام دهید.

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :